Na telefonisch spreekuur toch maar hier

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Frauantje, 14 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frauantje

Frauantje Lid

2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    hallo allemaal,

Na het telefoneren met mijn vervangende huisarts die mij niet verder kon helpen vraag ik het toch maar even hier.

Vandaag zit ik op ovulatie +5 en merk ik dingen op die ik voorgaande cycly niet heb gemerkt.

Laat ik beginnen bij het begin.

* Ovu+0 tot heden - trekken en krampen in baarmoeder/eileiders.

* Ovu+1 tot ik vannochtend opstond - pijnlijke tepels (dit heb ik altijd)

* Ovu+1 tot ik vannochtend opstond - enorm veel witte crèmerige dikke afscheiding. Nu dus aanzienelijk droger

* Ovu+4 - een enorme steek in onderlijf (baarmoeder eilers?) waarbij ik even moest gaan zitten.

Ik zit eigenlijk een beetje met mijn handen in het haar omdat, op de tepels na, alle symptomen nieuw zijn deze cyclus.

Zeker de steek op ovu+4 schrok ik enorm van.

Misschien weten jullie wel hoe of wat.

Nod is 22 sept.. dit maakt mijn LF dus 11 dagen lang/kort

Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst :)

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Heb je hier echt je huisarts voor gebeld? Niet on vervelend te zijn maar wat verwacht je te horen als antwoord?

Gebruik je al ovulatie testen? Hoe lang ben je al bezig? Hoe lang ben je al van de pil af ( of ander voorbehoedsmiddel). En waarom zit je met je handen in het haar?

YellowEyes, Ctje1987, bluedrake en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Frauantje

Frauantje Lid

2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw

Mijn partner drong aan toch te bellen omdat ik onder toezicht loop van de huisarts ivm onregelmatige cycly.

Ovu testen gebruik ik en deze maand temp ik ook. 1,5 jaar zonder pil en 6 cycly aan het proberen zwanger te worden

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ok, je bent nog niet heel erg lang bezig nog. Je huisarts kan eigenlijk niets met steekjes en afscheiding etc. In die zin, als je echt wilt weten hoe je cyclus is dan zul je naar een gyneacoloog moeten gaan en een cyclus moeten monitoren met echo’s .

Daar is het echter met 6 maanden proberen nog wat te vroeg voor. Probeer eens je cyclus in kaart te brengen dmv je ovulatie testen ( haal een flinke voorraad en ga eens testen vanaf cyclusdag 10)

Je temperatuurt ook, doe je dir elke ochtend op hetzelfde tijdstip ( voor het opstaan) en rectaal? Hoe onregelmatig is je cyclus?

De steekjes en prikjes en tepel-symptomen zou ik voor nu even totaal aan de kant zetten, op een of andere manier voelen vrouwen echt van alles wanneer ze graag zwanger willen worden.

Rosa5 vindt dit leuk.
  5. Frauantje

Frauantje Lid

2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Ik heb een bulk van 50 ovu testen hier thuis liggen en daar test ik ook braaf mee :)

Cyclus varieert van 29 tot 37 dagen soms met uitschieters 43 dagen.
    Ik heb mijn eerste mens na het afzetten van de pil pas 8 maanden later gekregen en was daarom ook bij de huisarts.

Ik meet hem elke ochtend zelfde tijdstip +/- 15 minuten via de mond (heb er een met 2 decimaal achter de comma).

Dankjewel voor je input en het wakker schudden.... misschien houd ik mijzelf er enorm mee bezig en maak ik mij onnodig zorgen :$

6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Ik snap het echt helemaal maar je maakt t jezelf onnodig moeilijk. De kans dat je “gewoon” zwanger raakt is heel groot, en als het niet direct lukt op eigen houtje dan zijn er zo veel mogelijkheden. Ik zou me eerst richten op het goed in kaart brengen van je cyclus.

Je zou een appje kunnen gebruiken ( ik had fertility friend, niet om mijn ei op te sporen maar puur zodat ik een naslag werk had om terug te kijken en te zien of er ergens een regelmaat te ontdekken was)

7. Frauantje

Frauantje Lid

2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Ikzelf gebruik Clue al sinds afzetten van de pil, als ik terugkijk naar alle ingevulde data heb ik om en om een bepaalde cyclus, ene maand een lange dan een kortere dan een lange enzovoort.
    Wat wel elke maand het zelfde is, is de LF, namelijk 11 dagen, met 2x 12 dagen als je smeerbloeding niet meerekent.

8. Doornroosje94

Doornroosje94 Fanatiek lid

13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Waar heb je bang voor? Als het je kan geruststellen, net als ik denk dat ik mijn lichaam door en door ken dan is er weer ineens een maand met allemaal vage klachten die ik eerder niet had, vrouwen zijn geen robots, afscheiding krampjes en steekjes zijn normaal en ook normaal dat het soms anders is dan anders, over een dag of 6-10 zal je weten of het echt iets wilde zeggen of dat je lichaam spelletjes met je speelde
    De maand dat ik zwanger was had ik trouwens niets bijzonders gemerkt dus eigenlijk is er geen touw aan vast te knopen

9. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Oké, de huisarts kan hier niks mee en de gynaecoloog gaat je na zo’n korte poos niet helpen maar ik snap wel dat je het lastig vind. Mijn cycli waren ook onregelmatig, maar geen complete uitschieters die je soms ziet.

Uiteindelijk ben ik met temperatuur kaartjes naar de huisarts gegaan en had ik concreet ‘bewijs’. Als je dit een halfjaar doet kan je genoeg aanleveren en uitleggen dat je een jaar bezig bent. Een jaar is meestal de tijd die ze er voor geven en eerder sturen ze je niet door tenzij er redenen voor zijn. Probeer krampjes en steekjes los te laten, je bent nu meer bewust van wat je voelt omdat je overal op let.

Maar, temperaturen doe je rectaal. Via de mond is niet betrouwbaar omdat je soms met mond open slaapt en soms dicht. Gelijk na het wakker worden meten, zonder veel te bewegen.

Daarnaast inderdaad vanaf dag 10 een ovulatie test gebruiken. Die op dezelfde tijd, niet met ochtend urine doen.

Zelf vond ik fertility friend erg fijn en overzichtelijk, je kunt daar ook afscheiding in noteren en hij plaatst je eisprong op de dag die overeen komt met temperatuur en ovulatie test.

Hopelijk maak je het jaar niet vol en ben je snel zwanger :)

Rosa5 vindt dit leuk.
  10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Wat mij heel erg heeft geholpen een regelmatige cyclus te krijgen zijn de Etos zwanger worden pillen. Ik slik ze eenmaal daags.
    Sinds ik dit trouw doe heb ik elke keer een cyclus van ongeveer 30 dagen.
    Daarvoor was het onregelmatig met een uitschieter naar 40.
    Ik ben erachter gekomen dat ik een korte LF heb. Dus de standaard cyclus klopt bij mij niet. Dus op het begin hebben we nog wel eens op de verkeerde periode gegokt.

Het hormoon progesteron. Dit maak je na je eisprong aan en zorgt ervoor dat je zwangerschapskwaaltjes krijgt. De ene maand meer dan de andere maand.
    Hier was het bij de eerste zo dat ik juist die maand helemaal niks voelde. Dat kwam pas na een positieve zwangerschaps test.

Steekjes, plopjes, rommelende buik, warme wangen, dromen, pukkeltjes het hoort er allemaal bij na ei. Hopelijk heb je gauw een positieve test in handen!

Rosa5 vindt dit leuk.
  11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Tempen is rectaal toch meer betrouwbaar dan via je mond.
    Wat betreft je ‘klachten’ ik lees niks geks...ik had er ook weleens een cyclus tussen dat ik allemaal rare klachten had.
    Ook hoef je je huisarts daar niet voor te bellen en een gyn zal ook niet erg veel doen met pms achtige klachten tenzij daar een reden voor is en alleen een onregelmatige cyclus is op dit moment nog geen reden genoeg

12. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    In de tijd dat wij bezig zijn heb ik steeds nieuwe kwaaltjes ontdekt, als je er mee bezig bent vallen dingen je gewoon wat meer op en mijn ervaring is dat elke cyclus weer anders is. Hier kan en wil een huisarts niks mee na een half jaar. Al je “kwaaltjes” klinken heel normaal Ik zou je niet druk maken en gewoon genieten van het proberen. Ik hoop dat je snel zwanger bent!

13. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Dit zijn na mij idee gewoon de dood normale progestoron klachten.

Ik snap best dat de huisarts je dus niet verder kon helpen ;)
    Eerlijk vindt ik het ook een beetje overdreven om gelijk de huisarts te bellen.
    Maar goed dat ben ik... ;)

Verder hoe lang ben je al van de anticonceptie af ?
    Je lichaam kan namelijk tot ruim een jaar vage klachtjes hebben van het ontpillen...

14. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen

Oké. Het kan zijn dat je ene eierstok er langer over doet dan de andere.. ik had dat zelf ook! Dat maakt niet uit.

Maar maak je niet gek en ga rustig verder. Het is heel moeilijk en teleurstellend elke keer daar weet ik alles van.
    De huisarts gaat op dit moment niks doen. Je moet gewoon je cyclussen opschrijven en als het na 11 maanden nog niet is gelukt maak je even een afspraak. Dan word je doorverwezen naar een gyn. Die meneer of mevrouw zegt meestal als je minder dan 8 eisprongen per jaar hebt krijg je tabletjes om je cyclus wat korter te maken zodat je meer kansen hebt.

Maar zover is het nu niet. Ga rustig verder. Geniet van het leven en zoek afleiding. Vrij rond de eisprong dan komt het goed! Bij de een duurt het gewoon wat langer. Achteraf gezien zal je dan denken dat het niet eens zo lang geduurd heeft..

Pff wat een verhaal maak ik er van. Succes!

15. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Dit is precies wat ik dacht...

Hier zou ik niet je huisarts voor bellen. Hij kan je werkelijk niks vertellen. En als je zo bent 4 dagen na je ovulatie heb je nog heel wat te gaan. Je moet gewoon nog even afwachten en dan over een week of anderhalf een test doen.

16. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Oh meid ik snap je heel goed hoor. Hier ook rondes gehad met allerlei kwalen en dingen die ‘anders’ waren dan anders. Achteraf gezien kansloos.

Meid, na je ei zal je vaker dingen ervaren die anders zijn dan anders. Je maakt progestoron aan en dat geeft zulke kwalen. Wat mij toen hielp is de gedachte dat als het door hcg komt, je positief zou moeten testen op een zwangerschapstest.

Relax, haal adem en probeer rust te vinden. Hoe moeilijk dit ook is!

17. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik heb 7 rondes lang iedere maand andere symptomen gehad. Er was geen pijl op te trekken. Van misselijkheid, tot krampen, steken en duizeligheid. De enige maand dat ik er niet mee bezig was, werd ik zwanger. Probeer te relaxen! Het komt vanzelf. De enige echte uitsluiting voor zwangerschap is toch echt een zwangerschapstest.

18. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Waarom schrok je zo van die steek?
    (Niet een lullige vraag, maar misschien denk je dat er iets aan de hand kan zijn?)

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik op 4 dpo van mijn laatste cyclus ook een enorme steek had, zodanig dat ik dacht nòg een eisprong te hebben. Ik lag op het strand, en iedereen heeft mij zien opspringen xD wel met als kanttekening dat ik dus niet weet of ik dat ooit eerder heb gehad omdat het pas de derde ronde was.

Deel Deze Pagina