Hallo dames! Ik ben terug van weggeweest. Mijn zoontje is intussen 3 jaar en we hebben besloten voor een tweede kindje te gaan. Momenteel ben ik heel pril zwanger. Gisteren of vandaag was mijn NOD, dinsdag testte ik positief (wel nog licht streepje) en gisteren op de digitale test een dikke plus met '1-2 weken'. De reden dat ik vroeger getest heb, is dat ik al sinds vorig weekend last heb van hoofdpijn. Maandagavond kreeg ik uit het niets lage rugpijn. Sinds gisteren heb ik wat buikpijn (menstruatieachtig) en bij niezen voel ik pijnsteken in mijn onderbuik. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit allemaal niet en werd ik enkel misselijk met 7 weken... Daarnaast heb ik een onbehaaglijk gevoel, het gevoel dat het misschien mis zou gaan. Ik weet absoluut niet waarom!! Zijn er nog dames die zo vroeg symptomen hebben en dit bij een eerdere zwangerschap niet hadden? En die hetzelfde gevoel hebben/hadden, maar waar wel alles gewoon oké is? Die hormonen toch... Groetjes, PetiteBelge
Die steken had ik al vanaf 8dpo. Ik wist daar door ook zeker dat ik zwanger was. Vreselijk maar heeft met je banden te maken. De ene zwangerschap is de andere niet dus je kan best dit keer veel vroeger misselijk zijn.
Oo zeker! Ik had op 9 dpo een positieve test en zo'n zeurderige menstruatie-achtige pijn in buik en rug dat ik 'zeker wist' dat ik ongesteld zou worden/ een miskraam zou krijgen... Zie onderschrift
Ik had het andersom, bij mijn eerste en tweede zwangerschap zoveel symptomen dat ik het voor de test al wist. Vervolgens was ik er dus van overtuigd dat ik nooit zwanger zou kunnen zijn zonder het zelf door te hebben. Grapje haha, bij nr 3 & 4 was een positieve test het eerste signaal en het duurde ook wel even voor er symptomen kwamen. Oftewel, elke zwangerschap is anders! Ik hoop dat je gevoel dat het niet goed zit niet klopt, hopelijk kun je een beetje genieten!
Ik had vanaf 5DPO symptomen. Toen 2 dagen menstruatiekrampen en wat misselijk, 7DPO duizelig voor het slapen gaan en op 8DPO een positieve test. Ik heb al een drieling en bij die zwangerschap had ik deze symptomen helemaal niet. Rond de 5 weken ook steken in m'n zij bij het niezen. Ben nu bijna 7 weken en heb op wat moeheid na geen 'last'.
Herkenbaar, ik ben vandaag of morgen 5 weken zwanger en dezelfde symptomen, inclusief dat onzekere gevoel. Ik herken dat wel, vooral van de laatste zwangerschap hiervoor. Heb tussen ons 1e en 2e kindje 2 miskramen gehad en ik denk dat dat zoveel impact heeft gehad dat die angst blijft voor weer een miskraam, ondanks dat ik daarna 2 goede zwangerschappen heb gehad. Toch ben ik bang dat het een voorgevoel is, dus ik begrijp je volledig. Maar nogmaals, bij de derde zwangerschap ging het exact zo en dat is gelukkig goed gegaan! Goede zwangerschap toegewenst!
@oktober91 , och wat naar! Moet verschrikkelijk zijn Dat is dus net waar ik schrik voor heb... Vorige zwangerschap totaal geen last van die ongerustheid, maar intussen zoveel mensen gekend bij wie het fout ging... Het gaat intussen wel al wat beter, ik heb nogmaals getest en het streepje was al een pak donkerder, dus mijn hcg stijgt in elk geval. Donderdag mag ik bloed laten prikken en erna bel ik naar de gyn om afspraak voor eerste echo vast te leggen. Bedankt om te delen!!