Eisprong na vroege miskraam gemist of komt hij nog?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LittleMies, 3 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Kunnen jullie eens met mij meedenken?
    Woensdag 14 juni testte ik licht positief met een zwangerschapstest. Donderdag 15 juni is dit helaas een miskraam geworden waarna de zwangerschapstesten tot zondag 25 juni zijn opgelopen en daarna weer zijn afgelopen.

Afgelopen vrijdag 30 juni was de zwangerschapstest thuis weer negatief, in het ziekenhuis hebben ze toen hcg bepaald en dat was nog maar 12.

Op de echo konden ze ook iets zien wat leek op een follikel van zo’n 20mm en verdikt baarmoederslijmvlies.

Zaterdag heb ik voor het eerst ovulatietesten in huis gehaald, de eerste heb ik zaterdagavond om 21:00 gedaan.
    Deze was in mijn ogen nog negatief, duidelijke streep maar niet zo donker als controlestreep.

Zondagmiddag om 12:00 een nieuwe gedaan, deze was lichter dan zaterdagavond.
    Zondagavond om 21:00 weer een nieuwe gedaan, en deze was weer lichter dan zondagmiddag.

Nu vraag ik me af wanneer ik m’n eisprong heb gehad of dat ik deze nog ga krijgen..

Op basis van het follikel zou ik verwachten dat hij rond zondag (gisteren) zou springen. Dan zou ik waarschijnlijk vrijdag een positieve ovulatietest gehad hebben als ik er toen eentje gedaan zou hebben. Dat zou misschien verklaren waarom hij zaterdagavond wel een duidelijke streep had maar negatief was en nu alleen verder afloopt.

Wat denken jullie? Zou ik m’n ei vlak voor/na de echo gehad hebben?
    Zaterdag/zondag?
    Of zullen m’n ovulatietesten deze week nog weer donkerder worden, dat ik m’n LH-piek en m’n eisprong dus nog moet krijgen?

Heb overigens niet het idee dat m’n bmm de afgelopen dagen nou bepaald hoog heeft gezeten (vrij/za/zo) en dat zou weer niet bij een eisprong passen.. Snap er dus even niets meer van en hoor graag jullie mening :)

Even foto’s van ovulatietesten toegevoegd.

Bijgevoegde bestanden:

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Normaal zou ik denken dat hij nog komt omdat het na een mk wat langer kan duren zeker als er nog hcg aanwezig was.

Maar gezien de follikel die ze zagen zou ik dan weer denken dat hij idd van het weekend gesprongen kan zijn of een dezer dagen.

Je kan nog even kijken wat de testen komende dagen doen. En anders 2 weken afwachten.

LittleMies vindt dit leuk.
  3. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor het meedenken!
    Precies wat jij zegt is ook mijn gedachte, ik had verwacht dat m’n eisprong best wel wat later zou zijn omdat ik op zondag 25 juni nog duidelijk positief testte met een zwangerschapstest. Is vanaf toen wel in rap tempo afgelopen.

Maar m’n follikel en ovulatietesten maken me wel aan het twijfelen, nog verwarrender is dat ik aan de hand van m’n bmm en cervixslijm nog geen ovulatie heb kunnen vaststellen. Dan zou hij of net voor de echo gesprongen moeten zijn of echt later deze week nog moeten komen. Zo heerlijk verwarrend weer allemaal hahaha.

Ik blijf inderdaad maar even door testen! Voor de zekerheid afgelopen dagen (en komende dagen) het maar gezellig gemaakt, had ik na vrijdag eindelijk weer genoeg rust voor in m’n hoofd :roflmao:

Hierbij testje van zojuist.

Bijgevoegde bestanden:

WWJD vindt dit leuk.
  4. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Nou nog steeds geen positieve ovulatietest in handen.. Dus heb ik m’n eisprong misschien na de miskraam erg vroeg gehad (vrijdag) of is het follikel nog aan het groeien (was vrijdag 20mm) of is de LH-piek nog niet hoog genoeg en daardoor nog geen eisprong gehad?

Ook aan de hand van de hoogte van m’n bmm en cervixslijm waar ik vanaf zaterdag goed op let nog geen ovulatie vast kunnen stellen..

Wat duurt dit toch lang, ik wil gewoon weten wanneer m’n eisprong is zodat we weten wanneer we het extra gezellig moeten maken en zodat ik weet wanneer ik anders ongesteld zou moeten worden :roflmao:

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    #5 RoGiJuLi, 4 jul 2023
    Laatst bewerkt: 4 jul 2023
    Hoe lang was je zwanger voordat het mis ging?
    Als dat rond de 4 weken was, dan kan het ook het overgebleven lege follikel zijn geweest wat ze op de echo zagen.

Ik zou gewoon dat in je achterhoofd houden mocht je nu nu niet ongesteld worden conform je verwachting.

6. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Oh echt? Blijft die zolang op 20mm zitten na een eisprong? Ik was inderdaad 4+1 zwanger toen het mis ging..

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Een lege follikel kan idd groot blijven doordat ie zich vult met vocht na de eisprong en hcg dit "aanwakkert".

8. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitleg! Ja ik had op het moment van de echo nog een restant hcg inderdaad, stond op 12 toen. Inmiddels wel weer een negatieve thuis test gelukkig, en ze gaan donderdag nog even een nieuwe hcg-bepaling doen.

Maargoed, eigenlijk is het dus echt totaal niet te zeggen wanneer ik m’n eisprong deze cyclus kan verwachten als ik het goed begrijp? :roflmao:

Ik blijf wel lekker doortesten. Zou je op dit moment 1 of 2x daags testen aanbevelen? Afgelopen dagen elke keer 1 rond 12:00 en 21:00 gedaan.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou idd even doortesten en gewoon 1x per dag.
    Vaak zie je bij een mk rond de 4 wkn dat een cyclus zich vrij snel hersteld

10. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Ja daar had ik inderdaad ook de hoop op aangezien ze ook wel verdikt baarmoederslijmvlies zagen op de echo. Dat was vrijdag zo’n 1,09cm. Verslag van echo even toegevoegd.

Aangezien de miskraam donderdag 15 juni is begonnen (dag na NOD) had ik m’n eisprong al wel een beetje verwacht met een normale cyclus van 28-29 dagen.

Maargoed, ik had wel op zondag 25 juni pas mn hcg-piek. Dus misschien daardoor nu latere eisprong.

Bijgevoegde bestanden:

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik lees dat ze spreken van een ovariumcyste van ruim 20 mm.
    Dat is dus waar ik over sprak.

Ik zie nergens melding van een follikel van 20 mm, of lees ik eroverheen?

12. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Ja ik lees het nu ook inderdaad! Ik heb dat verslag pas na een aantal dagen ontvangen, maar ter plekke sprak ze alleen over een endometrium van 1 en een follikel van 2.. Daarmee was ik in de veronderstelling dat ze het ook echt over een follikel van 20mm had, en niet een cyste.

Maargoed hetgeen wat ze dus gezien hebben en waar ze in het verslag over spreken (die cyste van 20mm) is dus het overgebleven follikel van m’n vorige eisprong die zich ivm zwangerschap heeft gevuld met vocht als ik het goed begrijp?

En een nieuw follikel op m’n andere eierstok zal dan nog moeten groeien.. Vandaar dat ik nog geen eisprong kan vaststellen en negatieve ovulatietesten blijf houden, het follikel is immers nog niet groot genoeg om voor een LH-piek te zorgen waardoor hij nog niet rijp is om te springen?

13. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    @RoGiJuLi Ik ben je trouwens erg dankbaar dat je met me probeert mee te denken! Jij hebt er overduidelijk meer verstand van dan ik, dus ik kan je visie nu goed gebruiken! :p

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt helemaal

15. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Nou het lijkt erop dat ik echt heel erg vroeg een eisprong heb gehad, lijkt er namelijk op dat mijn menstruatie vandaag doorzet..
    Op naar een nieuwe cyclus! Zal maar extra vroeg beginnen met ovutesten zodat ik in ieder geval in beeld kan brengen hoe deze cyclus gaat lopen haha.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Hoeft niet perse.
    Je kan ook een eilloze cyclus hebben om die cycste laten slinken.

Deel Deze Pagina