kan dit al indalen zijn met 30 weken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vanja, 17 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Hoi hoi,

    Ik ben nu 30 weken zwanger en heb sinds een paar dagen last van pijnlijke harde buiken en steken in mijn vagina. Nou hoor ik van alle kanten dat dit symptomen zijn van indalen, maar ik lees ook overal dat het indalen gemiddeld met 35 a 36 weken gebeurd. Kan dit dus al wel bij mij zo zijn? Indien ja, is dat niet heel erg vroeg en wat zou dat eventueel voor de geboorte betekenen (vroeger??), of zou hier iets anders aan de hand zijn. Oja, het is niet heel erg pijnlijk, ik vind het meer irritant zeg maar.

    Groetjes, Vanja
     
  2. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Vanja,

    Ik zag dat er nog geen antwoord was gekomen op je vraag. Ik heb er ook geen verstand van alleen weet ik wel dat de baby van een vrouw bij mij op zwangerschapszwemmen ook al met het hoofd naar beneden was. Al een soort indalen dus en zij was toen 31 weken. Het kan dus denk ik wel.

    Succes.

    XXX
     
  3. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Het koppie ligt mij mij al een tijdje diep naar beneden (de echomevrouw van de pretecho kwam er al bijna niet meer bij), dat in combi met de steken en harde buiken, denk ik dus dat het indalen dus begonnen is. Maar zeker weten doe ik het niet want ik ken het dus niet (is eerste zwangerschap)
     
  4. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Een vriendin van mij hoorde met 28 weken al dat het kindje was ingedaald. Bij haar lag het aan de grote (kleinte) van haar baarmoeder. En zij is ook 5 dagen overtijd gegaan. Dus het kan zeker wel, maar de VK kan het met zekerheid zeggen. Ik had ook last van druk en stekken achter mijn schede, maar dit kwam door mijn houding waarbij het koppie tegen de schede aan drukte en dat veroorzaakte pijnlijke druk en steken.
     
  5. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Bij mij was de kleine ook al met 33 weken ingedaald. De vk vertelde toen dat dat niet betekende dat de kleine ook eerder zou komen, ik had ook die gemene steken die jij omschrijft en harde buiken.
    Mijn meisje is met 40 weken en 2 dagen geboren, inderdaad niet eerder dus.

    groetjes, tamara
     
  6. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    ok, dank jullie wel voor jullie antwoorden, dat is erg duidelijk allemaal. Ben benieuwd wat de verlos zegt als ik de volgende keer weer bij haar ben.
     
  7. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi

    ja dat kan wel hoor de mijne was met 28 weken ingedaalt ik kreeg ook erge last van me onderbuik en vagina heel vervelend gevoel ik kon ook ff niet meer rechtop lopen.
    Ik belde toen me verloskundige en die dacht dat het een blaasontsteking was maar de dokter heeft het getest en die had ik gelukkig niet.
    Toen moest ik naar de vk en die voelde toen zei ze ow het is al een stukje ingedaalt vandaar die pijn.
    Nu ben ik 35 weken en de baby ligt dus al een tijdje helemaal vast :)
    Bij me eerste zwangerschap van me zoontje was hij met 33 weken al helemaal ingedaalt.
     
  8. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Nou, dat stelt me dan ook weer gerust. Hoop dan eigenlijk niet dat het een beginnende blaasonsteking is, maar zal ook wel niet want ik heb geen pijn bij het plassen. Zal dan wel gewoon indalen zijn bij mij. Thnx voor je antwoord iig. Is bij jou dan ook wel snel gegaan he?
     

Deel Deze Pagina