Misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door AprilMommy, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Vandaag ben ik exact 6 weken zwanger. Tot op heden weinig kwaaltjes, enkel wat last van vermoeidheid.
    Maar ik ben nu al de hele avond ontzettend misselijk, en heb het gevoel dat ieder moment alles er uit kan komen.
    Wie weet wat ik hier tegen kan doen?

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Volgens mij krijg je alleen wat als het extreem is.
    Ik ben misselijk de complete dag en nacht sinds dat ik 3,5 week.
    Je hebt wel van vsm iets volgens mij.
    Kan altijd even de huisarts bellen

3. pebbels78

pebbels78 Actief lid

26 mei 2015
    216
    0
    0
    Hier zondag 6 weken.
    En ook mega misselijk weeïg de heledag.
    Ik heb gelezen dat vanillesmaak en cola moet helpen. Maar aan eten moet ik zelf niet denken.
    Hopelijk komt iemand met een gouden tip

4. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Probeer eens gemberhtee. (Niet lekker, maar kan de misselijkheid verlichte )
    Probeer verschillende kleine maaltijden te eten ipv 3 grote.
    Als het s morgens al opkomt, kan je een kleine cracotte eten nog voor je je bed uitkomt. Dan is je maag al onmiddelijk gevuld.

Ik ben niet misselijk maar als ik voel dat mijn maag leeg is, kan ik wel last hebben van vlagen misselijkheid.

Succes en proficiat met jullie zwangerschap!

5. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik at alleen maar appels en dronk gember thee van zonatura. Uiteindelijk toch vanaf halverwege week 7 bij de ha een tabletje gekregen voor 2 maanden (Emasefame ofzoiets). Ik bleef 24/7 overgeven. Thuis boeide me dat niet maar mn clienten op het werk begrepen niet dat ik met zo'n zware griep toch moest werken haha. En idd kleine maaltijden kan ook helpen. Vooral ook niks eten waar je geen zin in hebt! Sterkte ermee

6. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hier heb ik er sinds gister (6w) ook weer last van. Bij mn dochter ook 9 mnd misselijk geweest. Nou ja, 8 dan. Was toen ook misselijk met 6w. Ik kon toen weinig eten en drinken. Alleen 'verboden dingen' gingen goed. Cola, kaneel stokjes, drop. Dit mag je wel, maar met mate natuurlijk. Verder schijnt vanillevla te helpen, maar ik kan geen melk producten verdragen tijdens de zwangerschap. Ik word daar juist misselijker van. Gember thee hielp bij mij ook niet. Ik kreeg ook geen tabletjes, omdat ik niet misselijk genoeg was.... Pff haha.

En kleine portie eten ja. Dat helpt ook beter. MAar ja, dan moet je wel ergens zin in hebben haha.

7. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik werd vooral misselijk als ik trek kreeg. Had daarom altijd crackers bij de hand.
    Aangezien het deze week erger werd met overgeven erbij, kreeg ik na mijn eerste echo medicijnen voorgeschreven zodat ik niet meer zo op hoefde te zien tegen onze vliegvakantie.

8. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    bij mijn vorige zwangerschap hielp cola tegen misselijkheid , nu moet ik er niet aan denken en maar gember thee of siroop hielp wel redelijk .
    en zorgen dat je maag vol blijft dus je eetmomenten spreiden en meerdere kleine porties per dag eten .

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Buitenlucht! Dat werkt bij mij ook enorm goed!

10. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Bij mij helpt vrij weinig van bovenstaande tips. Ik eet in kleine porties en drink zowiezo al geen fris meer.
    Vanmorgen om 9 uur heb ik met tegenzin een ini-mini broodje gezond gehad met een glaasje Optimel Drink. Heb sindsdien ook totaal geen eetlust, alleen al als ik er aan denk begin ik te kokhalzen. Manlief gaat nu een tosti voor mij maken, dus eens zien hoe dit gaat, ik zal toch iets moeten eten.

Gister avond had ik ook ineens last van maagzuur, heb dit nog nooit gehad! Heb een beker melk gedronken en ben op mijn rechtzij gaan liggen, moet zeggen dat dit wel helpt.

11. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik lees ook ff mee.. 6+3 wk en ook de hele dag door misselijk. Ik hoef trouwens niet over te geven. Eten helpt bij mij wel, regelmatig iets kleins.
    Het scheelt bij mij ook heel veel of ik moe ben, dan is het erger. En afleiding helpt ook wel ;)

12. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hier 24/7 misselijk, maar niks helpt. Erg vervelend

13. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Wellicht kunnen jullie ook iets voorgeschreven krijgen.

Het is een verademing om niet meer misselijk te zijn !
    Na onze vakantie ga ik kijken of het weer zonder lukt, zoniet dan krijg ik nieuwe.

14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik heb nu wat voorgeschreven gekregen. Kan het 4 uur ophalen, hoop dat het wst verlichting brengt.

15. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Enige wat bij mij hielp was melk.. hoe tegengesteld dat ook klinkt..
    nam kellogs in een beetje melk...

Ik lust niet zo melk eigenlijk haha.. maar goed, als je je zo voelt ga je van alles proberen hihi

Deel Deze Pagina