Vroege temperatuurdaling

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jess89, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoi,

Toch maar even mijn vraag op het forum zetten.
    Vorige maand daalde mijn temp CD24, was mijn ei op CD13 en werd ik ongesteld op CD26.
    Nu deze maand was mijn ei op CD13 of 14(niet goed getempt door diensten) en is mijn temp al laag vanaf CD21, ik zit nu op CD23 en nog niet ongesteld.
    Ik moet er wel bij zeggen dat mijn temp deze maand een rommeltje was vanwege wisselende diensten en heb ik de Etos zwanger worden pillen gebruikt, waarvan ik het idee had dat ze een rare uitwerking hadden op mijn temp.
    Ik heb hier een aantal vragen over, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
    - is het niet gek dat mijn temp een aantal dagen laag is voordat ik ongesteld word? Meestal wordt je toch dezelfde dag ongesteld bij een lage temp?
    - is mijn temp niet veel te vroeg veel te laag? M.a.w. Heeft een bevrucht eitje wel de kans om in te nestelen?
    - betekent het dat te weinig progesteron aanmaak gezien mijn lage temp?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik begin me steeds meer zorgen te maken dat er iets mis is met me waardoor ik niet zwanger kan worden. :(

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je kaartjes plaatsen van zowel deze maand als vorige maand?

3. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik ben trouwens vanmorgen ongesteld geworden, dus de eerste vraag valt af ;)
    Ik zal de kaartjes zo even plaatsen, maar nogmaals het zijn echt geen mooie kaartjes, omdat ik niet altijd even trouw heb getempd o_O
    Vanaf nu ga ik weer trouw elke dag tempen!

4. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Bijgevoegd de kaartjes.

Waar ik dus benieuwd naar ben is of de lage temp, die al een paar dagen voor mijn ongi begint, wijst op een tekort aan progesteron.

Bijgevoegde bestanden:

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Eerste kaartje kan ik niks mee omdat je ei niet goed weergegeven is ;)

2e kaartke is lastig te zeggen.
    Heeft dexdaling pas op 10-11 dpo ingezet dan is de progesteron waarde prima.
    Maar heeft ie al op 6 dpo ingezet dan is het te laag.
    Al met al weet je dat niet omdat je in je lf amper getempt hebt.

Idd deze maand dus weer consequent rectaal gaan tempen. Dan zie je het vanzelf ;)

Jess89 vindt dit leuk.
  6. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Oke, thnx!
    Ik ga sowieso deze maand consequent tempen, maar was inderdaad benieuwd of de waarde van de temp iets zegt over de progesteronwaarde. Ik dacht eerst namelijk dat zolang je niet ongesteld voor 10dpo dat je progesterongehalte goed was, maar ik kan me inderdaad ook voorstellen als je temp al daalt op 6-8dpo en je nog niet ongesteld bent, je progesteronwaarde ook al te laag is.

Dankje voor het meekijken en je uitleg!

7. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hier is hij dan! Deze maand weer hetzelfde probleem. Op 8dpo al een tempdaling die doorzet vandaag (9DPO). Ook voel ik al krampen, dus denk dat ik vandaag ook al wel ongesteld ga worden.
    Dus deze maand is mijn LF sowieso te kort. Wat ik me dan nog afvraag. Stel dat ik morgen pas ongesteld word. Dan zou het nog steeds niet goed zijn als ik al op 8dpo een temp daling krijg? Dan krijgt een evt bevrucht eitje nog steeds niet de kans zich in te nestelen toch?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina