cb ovulatietest vanmorgen positief nu negatief??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Momo81, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momo81

Momo81 Bekend lid

19 okt 2013
    515
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Vanmorgen dan eindelijk een smiley op mn ovu test.
    Ik test al sinds dag 9 elke ochtend zelfde tijdstip.
    Ik dacht net laat ik er nog 1 doen.. weg smiley:(:$
    Hoe kan dit??
    Ben ik nu te laat?
    Kan wel janken!

2. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Je bent zoiezo nog op tijd toch, aangezien je eisprong 24-48 uur na je LH piek is. (de test meet die piek, en die is voor je eisprong)

of zeg ik het nu verkeerd? Heb nog niet heel veel ervaring met ovulatietesten...

3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0

Nee hoor helemaal goed! Gewoon vandaag en misschien morgen ook nog lekker aan de klus!

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Nee helemaal niet te laat...
    Die test laat niet het moment van je eisprong zien, maar inderdaad de LH-piek. Je ei zal dus springen binnen 48u.
    Vanavond dus even gezellig maken!

5. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Helemaal prima meid! Veel plezier :p

6. Momo81

Momo81 Bekend lid

19 okt 2013
    515
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke... ik heb helemaal geen verstand van die testen.
    Snapte niet waarom er dan nu al geen smiley meer te zien was

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De smiley geeft de piek aan. De LH-piek moet de eisprong in gang zetten. Je kunt alleen op de test zien wanneer de piek is, niet wanneer je eisprong is. Je eisprong volgt 24-48 u na de piek, dus na de eerste positieve test. De LH-piek kan kort zijn, waardoor de test heel eventjes positief is en dan weer negatief. Maar dat maakt allemaal niet uit.

Qua timing zit je goed, als je het vandaag nog gezellig maakt. Zaadcellen blijven gemiddeld 2-3 dagen leven in je lichaam. Als je het om de dag doet, kun je nooit je eisprong missen. Succes!

8. Momo81

Momo81 Bekend lid

19 okt 2013
    515
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou gister gezellig gehad hoor!
    Tot mijn verbazing stond mn smiley er vanmorgen toch weer!:$
    Ondanks dat ik niet veel had gedronken was mn urine gister misschien te slap?!
    Nouja vanavond maar weer aan de bak:)

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad te maken hebben met de concentratie van je urine. Je mag trouwens niet met ochtendurine een ovulatietest doen. Want LH heb je altijd in je lichaam. 's Nachts hoopt zich dat op in je urine, waardoor je met ochtendurine altijd positief zal testen. Dus dat zegt helaas niks over een eisprong.

Als je het gisteravond gezellig hebt gemaakt, dan is vandaag niet echt nodig. Zaadcellen blijven nog 2-3 dagen leven in je lichaam. Dus je zit sowieso al goed. De eisprong wordt ingezet als de LH-piek begonnen is, het doet er niet toe hoe lang 'ie duurt. Het is niet zo dat je negatief test als je eisprong geweest is en dat hij nog moet komen als je nog een positieve test hebt. Je rekent met de eerste positieve test en daar moet je het klussen op afstemmen. Succes!

Deel Deze Pagina