Ovulatietesten vraag

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Somita, 30 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.468
    836
    113
    Deze testen zijn al van een dag of 3 terug.
    Ben nu 3 weken aan het testen opzoek naar een eisprong.
    Na corona lijk ik deze namelijk niet meer te hebben en kan ook zijn dat ik in de overgang zit, ben vorige maand 40 geworden.
    Huisarts heeft wel mijn fsh waarde laten prikken eenmalig en die was toen goed, maar hier kan je dus niets van zeggen omdat het maar 1x is.
    Heb na de tweede keer corona 10 weken geen menstruatie gehad, daarna 8 weken steeds wat bloedverlies, door of de pil of de vaccinatie lijkt mijn lichaam weer gereset.
    Dit zou mijn 2de cyclus zijn na 1 maand de pil.genimen te hebben.

Deze testen liepen niet lekker door en duurde heel lang voor ze kleurde.
    Dit zijn de donkerste die ik gehad heb,maar verder geen tekenen van een eisprong gehad.

Deze testen zijn toch gewoon negatief, ze waren wel vrij donker, maar het was moeilijk te zien door het niet goed doorlopen van de test.
    Een uur of 1.5 later zagen ze er zo uit en waren zowel de controle streep als de teststreep goed op kleur gekomen.
    Maar het is een pennenstreepje

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Vang je urine op en test je vanuit een beker of hou je de test rechtstreeks in je urine straal?

Je moet het resultaat namelijk binnen 10 min aflezen.
    Het lijkt me dan ook niet logisch dat de test er zo lang over moet doen om resultaat te tonen.

3. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.468
    836
    113
    In de urinestraal,maar zal de volgende cyclus eens gewoon in een bakje proberen.

Dit was een wat mindere badge, want ze hadden het alle 5 namelijk.
    Alleen bij deze kwam wel aan de bovenkant een donkere streep en de rest liep nog niet goed door,die kwam later.
    Daarom twijfel ik ook, want ze waren zo en zo vrij donker.
    Alleen was dat op dag 19 van mijn cyclus die is normaal tussen de 25 en de 28 dagen.
    Daarna liepen ze weer af en heb ik alleen hele lichte streepjes gehad.

Heb rond dag 13 ook een donkere streep gehad, maar die was nog net niet positief en is ook nooit positief geworden, we dachten dat daar ergens mijn " eventuele " eisprong geweest moest zijn.

We wachten het af, een menstruatie zegt ook niets over het wel of niet hebben van een eisprong en temperaturen gaat niet want.ik slaap slecht 's nachts.

Mijn man wil geen knip, want die hoopt dat bij mij de overgang begonnen is.
    We gebruiken dit als "gedeeltelijke" anti conceptie

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou dan idd gaan voor opvangen in een bakje en daar de test in houden.
    De kans is aanwezig dat je telken te weinig urine krijgt en het daarom zo lang duurt.

Je man wil geen knip en wacht tot je in de overgang bent?
    Jullie willen dus geen kinderen meer en gebruiken dus geen ac.

Een ovulatietest kan je niet als ac gebruiken hoor!
    Stel dat je vanavond sex hebt en overmorgen de ovutest positief is, dan is er nog een grote kans dat je man alsnog raak geschoten heeft.

Ik zou toch echt een goede vorm van ac gebruiken.
    Want de kans dat je met 40 al in de overgang zit is kleiner dan de kans op een zwangerschap als je geen goede ac gebruikt

5. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.468
    836
    113

I know... maar dat is een discussie met mijn man.
    Heb al een keer een verwijzing geregeld en daar doet hij niets mee, laatst een gesprek met de huisarts gehad en ik moest hem maar langs sturen en wekelijks hebben we het er over.
    Ik heb nog wel een kinderwens na mijn miskraam vorig jaar, maar manlief niet.
    Ik regel de anti conceptie.
    Gebruik een cayacap, maar doordat mijn menstruatie enz zo overhoop ligt schiet het er soms weleens bij in.
    daarbij ken ik mijn lichaam en denk ik dus nu ook weer geen eisprong gehad te hebben, aangezien mijn baarmoedermond niet anders heeft aangevoeld en ook er geen vruchtbaar slijm geweest is en geen ovulatiepijn.

Onze familie zit vervroegd in de overgang, dus die kans is hier heel reëel dat het hier ook niet lang meer op zich laat wachten.
    Mijn moeder was met 34 in de overgang en mijn oma en tantes allemaal met 40.

Deel Deze Pagina