Onduidelijke cyclus

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mamavanhannah, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar ben nu net lid geworden.
    Ik probeer zwanger te raken van ons tweede kindje, maar ben nu de draad kwijt over mijn cyclus.

Normaal varieert mn cyclus van 30-35 dagen. Vorige maand werd ik op dag 29 ongesteld. Inmiddels bezig met ovulatietesten en temperaturen, en ik houd mn cervixslijm in de gaten. Deze maand heb ik getest van dag 11 tot en met 24 en geen lh-piek gevonden. Toen ben ik er maar mee opgehouden, ik dacht dat ik hem dan gemist had. Want op dag 24 had ik wel vruchtbaar slijm. Uiteraard die dag seks gehad (en ongeveer hele maand om de dag ook). Vanaf dag 35 zwangerschapstesten gedaan, en op dag 38 was die heel licht positief. Ik voelde me toen ook erg zwanger, had allerlei kwaaltjes die ik herkende van de vorige keer. Vervolgens nog twee keer op dag 39 en 43 zwangerschapstest gedaan maar beiden negatief. Inmiddels is het dag 44 en ik ga er maar vanuit dat ik niet zwanger ben. Maar ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden...

Wat betekent dit nou? Heb ik ovulatie overgeslagen en word ik daarom niet ongesteld? Moet ik binnenkort nog ongesteld worden (maar dat zou dan wel heel laat zijn?) En als ik niet ongesteld ga worden, wanneer kan ik er dan vanuit gaan dat mijn nieuwe cyclus begint? Ik snap het niet meer... en ik weet vooral niet wanneer ik nou de volgende cyclus en dus eisprong kan verwachten? Iemand een idee?

2. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Het zou kunnen dat je deze maand een extra lange cyclus hebt en dat je licht positieve test een eisprong is geweest. Dan zou je 15 a 16 dagen na deze positieve test ongesteld worden (of, als je geklust hebt, dan nog eens kunnen testen)

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Waarschijnlijk heb je gewoon een langere cyclus, is vervelend maar heel normaal dat het eens voorkomt.. je bent gestopt met testen (ovulatie testen), als je door het getest had je wellicht wel een positieve test gehad.. die licht positieve zwangerschap test kan duiden op een ovulatie.. dan zou je over ongeveer 2 weekjes ongi worden, of positief testen! Je nieuwe cyclus begint pas als je menstruatie begint..

4. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Huh, kan een zwangerschapstest reageren op ovulatie? Dacht dat dat alleen andersom kon? Goed om te weten! Helaas die dag niet geklust

Inderdaad vervelend zo'm lange cyclus, zo lang als dit heb ik nog nooit gehad!

Maar ovulatie overslaan en dus niet ongesteld worden is dan niet zo waarschijnlijk dus? Dacht dat ik misschien nu alvast weer zou moeten beginnen met ovulatietesten.

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zwangerschapstesten kunnen inderdaad een mini-streepje geven bij een ovulatie (of lh-piek). Als je de hele maand om de dag seks gehad hebt, dan heb je een eventuele ovulatie echt wel te pakken hoor. Dan is het natuurlijk nog maar afwachten of er bevruchting en innesteling ed is.

Je slaat niet een ovulatie over om daarna niet ongesteld te worden en dan weer opnieuw te kunnen tellen. Soms lukt de ovulatie niet en dan probeert je ei het later nog eens. Daar kan best wat tijd tussen zitten. En er zijn ook veel vrouwen die pas heeeeel laat een ovulatie hebben. Daarna krijgen ze dan gemiddeld na 14 dagen hun menstruatie. Voor nu is het afwachten. Misschien kun je wel doortesten met ovulatietesten voor je gemoedsrust.

6. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Toen ik het las snapte ik het helemaal, klopte ook met vruchtbare slijm dat ik had eerder, dat zou dan soort poging zijn geweest om te springen, zonder temperatuurstijging. Dis toen dacht ik dat mn ovulatie dan nu een week geleden is geweest, rond die licht positieve zwangerschapstest. Alleen ben ik nu net ongesteld geworden... dan zou mijn ovulatie dus twee weken geleden zijn geweest, rond dag 30? Dat klopt dan weer niet met de temperatuur en die positieve zw test...

Nouja in ieder geval nu wel weer duidelijk dat ik niet zwanger ben en dat ik een nieuwe ronde kan gaan ovulatie testen!

Deel Deze Pagina