Hi ladies, Misschien hebben jullie ervaring op dit gebied. Wij zitten inmiddels een jaar in de mmm voor een tweede (de eerste zwangerschap kwam spontaan) en hebben er 6 IUI behandelingen opzitten, helaas zonder resultaat. Ik heb een verleden met heftige migraine en kan niet te veel hormonen verdragen zonder dat ik migraine krijg (lichtflitsen, onhoudbare hoofdpijn, overgeven etc) Twee weken geleden zijn wij gestart met de eerste IVF behandeling, maar helaas vanwege de bijwerkingen decapeptyl afgelopen vrijdag weer gestopt op aanraden arts. Ik kreeg ernstige migraine aanvallen en kon niets anders dan in bed liggen. Ik krijg binnenkort een afspraak met een fertiliteitsarts om andere mogelijkheden te bespreken. Ik ben zo bang dat het een onbegonnen proces gaat worden, mede doordat ik vrijwel geen hormonen verdraag. De IUI ging wel goed (Gonal-F75) zonder heftige hoofdpijn. Zijn er andere meiden met dezelfde ervaringen of tips? Moed is mij en beetje in de schoenen gezakt Liefs
Decapeptyl staat bekend om hoofdpijn als bijwerking. Zelf ben ik bekend met migraine en gevoeligheid voor hormonen, en ik heb synarel gevraagd en gekregen (ook omdat dat neusspray is). Ik heb daar geen migraine van gekregen. Wel van ustrogestan. En anders een antagonist vragen (Cetrotide bijvoorbeeld), dan heb je een ultra kort protocol.
Ik reageerde ook slecht op cetrotide. Heb de gyn gesmeekt of ik iets anders mocht proberen.Geloof dat ik de poging erop cetrotide mocht spuiten, dat was een verademing.
Of lucrin ipv decapeptyl. Ik heb lucrin gebruikt bij poging 1. Poging 2 begonnen met deca maar werd daar heel naar van dus gauw terug naar lucrin. Ik zou overleggen voor andere medicatie. Succes!
En ik weet niet waar je woont, maar Groningen biedt ook nog IVF in eigen cyclus. Zitten wel wat voorwaardes aan, maar wellicht ook iets om naar te kijken.
Dank jullie wel voor de reacties, ik ga het bespreken met de arts. Ik woon in Haarlem, dus helaas is Groningen geen optie. Hopelijk kan ik snel starten met iets anders zonder die ellendige migraine! Succes iedereen