hoeveel eigenlijk...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Superstring, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    ik heb misschien een gekke vraag, maar het is me even helemaal ontschoten te vragen bij de verloskundige.

maar... hoeveel echos krijg je eigenlijk bij een normale zwangerschap waar niks mis is..

alvast bedankt!

2. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik dacht een termijnecho (om te kijken hoever je zwanger bent ivm berekening uitgerekende datum),
    je kunt kiezen voor de nekplooimeting (combi-test) en met 20 weken de SEO :)

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

hier de 12 weken (termijn echo) en de 20 weken echo
    meer niet en das dus volgens mij wel normaal.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik ben nu 14 weken zwanger, heb er 3 gehad waarbij 1 met geluk..

en ik krijg met 16 weken alleen een controle om te kijken of me buik goed groeit, en nog een 20 weken echo, 30 weken echo, en volgens mij rond ongeveer de 38 weken een laatste controle of het kindje goed klaarligt voor de bevalling...:)

5. Neomi

Neomi Actief lid

11 dec 2010
    119
    0
    0
    Bij onze verloskundige krijg je elke afspraak een echo tot 20 weken en dan om de afspraak!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als je bij de GYN loopt krijg je meerdere echo's en als je VK zelf een echo apparaat heeft dan ook

verder zijn volgens mij echt alleen de 12 en de 20 weken echo die je krijgt...

Ik had m met 9+5 (omdat we dachten dat ik al verder was) en moest dus met 12 weken nog een keer en toen met 20 weken.

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    11/12 weken
    20 weken
    evt. met 30 weken een groeiecho
    36 weken een liggingsecho

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

wat krijgen sommige van jullie veel echo's...
    is hier nog een oorzaak voor?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tot nog toe is het normaal om een termijnecho en de 20-wekenecho te krijgen.
    Alles wat je meer krijgt, heeft te maken met kansen op complicaties, (groeiecho's, echo's voor de ligging van baby of placenta, enz).
    Er zijn wel steeds meer VK's die zelf een echo-apparaat hebben staan en dus regelmatig een echo maken, maar dat is nog geen doorsnee :)

Wij hebben bij Thirza twee termijnecho's gehad, (eerste ging niet goed), toen de 20-wekenecho, toen bij 30 weken eentje voor de ligging van de placenta en bij 41 weken omdat ik geen leven voelde.
    Omdat we net een miskraam gehad hebben, zal ik bij de volgende zangerschap het eerste trimester bij de gyn lopen en daar bij 6, 8, 10 en 12 weken een echo hebben.

10. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook een termijnecho rond 12 weken, naar keuze nog een nekplooimeting (extra echo), bij 20 weken SEO en rond de 32 weken een groeiecho. Van die laatste was ik niet op de hoogte, maar hoorde vorige week dat dit tegenwoordig standaard is. Liggingsecho aan het einde week ik eigenlijk niet, volgens mij alleen als VK twijfelt over de ligging maar niet standaard.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

hier wordt (volgens mij) geen groeiecho gedaan hoor...

12. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien is het standaard voor de verloskundigenpraktijk waar ik kom...

Deel Deze Pagina