Vroege (uitwendige) echo 6 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MC86, Jan 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebiej

Beebiej Actief lid

Mar 2, 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja :D

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb met 6w5d een uitwendige echo bij de eerste zwangerschap gehad en zag hierop al heel duidelijk een vruchtje met kloppend hartje.
    Veel drinken (volle blaas) vantevoren is zeker aan te raden. Overigens ben ik vrij slank, dat scheeld ook zei de echoscopiste.

Ik hoop dat je een geruststelling krijgt, ookal zou je nog geen kloppend hartje zien (het kan net maar het is er wel erg vroeg voor).

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik heb ook een inwendige echo gehad. Dit om te kijken of er problemen waren in de baarmoeder/eierstokken, want had een verschrikkelijke cyclus, waardoor het zwanger worden niet 1,2,3 wou.
    Dus via HA verwijs gekregen naar ziekenhuis.
    En toen we in ziekenhuis kwamen, en die echo kregen. Zeiden ze:
    JE BENT ZWANGER!!!!!
    En niet van 1 maar 2 ukkies...
    Ze konden me nog niet zeggen hoever ik zou zijn. Maar ben zelf gaan rekenen, en gewoon dit keer vanuit de cyclus van 28 dagen gegaan en zou ik 5 weken zwanger zijn. De echo erop, zeiden ze dat ik 9 weken was. Dus dat kwam over een met onze berekening.En weer een echo later, hadden ze weer een andere berekening.. Maar goed.
    Je kon het mooi zien. Helaas hebben we van 1 vruchtje afscheid moeten nemen..

Oja met 9 weken hebben ze bij mij eerst uitwendig geprobeerd, vond het niet zo fijn dat inwendig.. Het was al goed te zien..

4. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

#24 Gerlinda, Jan 31, 2011
    Last edited by a moderator: Jan 31, 2011
    MamavanCharlotte, als je een inwendige echo krijgt, dan moet je blaas leeg zijn... ik heb ook met precies 6 weken een (inwendige) echo gehad bij de gynaecoloog.. en ja, ze kunnen dan ongeveer de termijn zeggen ;) vruchtje kwam hier volgens de meting op 6.1 weken uit :)
    Ik krijg woensdag met 7.1 weken een nieuwe echo, omdat met de 6 weken echo nog geen hartje klopte ;)

Als je een uitwendige echo krijgt, kun je beter een volle blaas hebben ;)

* In mijn album staat de echofoto (moet je me wel toevoegen als vriendje, wil je hem zien) is duidelijk een vruchtje en dooierzakje te zien..

5. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Bedankt voor de reacties weer, meiden!

Ik heb maar besloten dat ik er maar niet al teveel vanuit ga dat er een hoop te zien is (iig geen kloppend hartje nog, denk ik). Maar ik hoop toch wel op een vruchtzakje en wie weet ook een boontje daarin.

Sprak vandaag nog iemand die een vriendin heeft die daar ook was geweest, maar ze dacht eigenlijk dat het toen toch een inwendige echo was geweest. Dus misschien doen ze dan toch ook inwendige echo's daar? Op de website staat van niet, maar die is ook niet meer zo up to date, zag ik ;)

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    heeeeee ik zie dat je zwanger bent!!!!

gefeli meisssss heerlijk:D

7. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Dank je wel!!! :D

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij mij tussen de 6.3 week en 10.6 week 7 echo's gehad. Zelfs die van 10.6 week moest nog inwendig!! Ik ben een slanke meid, maar er was gewoon nog NIETS zichtbaar toen ze het steeds eerst uitwendig probeerden.
    Pas nu ik vorige week met 15.6 week weer een echo kreeg was het uitwendig mooi zichtbaar!! :)

Ik vind het heel vreemd als ze je al met 6 weken laten komen voor een uitwendige echo, maar hoop voor je dat er dan al iets te zien is.

Wil trouwens wel even tegenspreken dat ze in het ZH zo weinig tijd nemen. Mijn ervaring is dat ze juist veel tijd nemen bij de echo's in het ZH.

9. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ maartje: Fijn dat ze bij jou in het ZH wel echt de tijd nemen voor iemand! Goed om te horen! Ik heb tot nu toe helaas alleen maar slechte ervaringen met het ZH (van horen zeggen, maar ook zelf). Alsof ze in een fabriek werken aan de lopende band, heel erg naar. Maar goed, daar ging dit topic niet over natuurlijk ;)

Ik vind het ook vreemd hoor, er staat zelfs op de site dat je al vanaf 1 week overtijd terecht kunt bij ze! Dat is toch bizar? Zou het echt zo commercieel zijn dat het ze daar niet eens boeit of er wel iets te zien is?

Ik wist overigens niet dat het uit kan maken of je slank bent of wat dikker.. Is dat echt zo? Ik ben niet dik, maar kan me slecht voorstellen dat het iets uit zou maken.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja hoor, qua tijd nemen voor de patienten ben ik super tevreden!! :)

Vanaf 1 week overtijd zie je echt heen babytje, hooguit dat je BMS mooi dik is.

Dik of slank maakt groot verschil. Als je veel buikvet hebt is het lastiger echo maken, de geluidsgolven gaan dan minder makkelijk naar de baarmoeder ;)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Het schijnt dat de echogolven meer weerstand hebben.

Ik heb wekelijks een echo gekregen en pas met 12+4 hadden we een redelijk beeld uitwendig. Nog steeds niet erg scherp, maar er was in ieder geval een baby te zien. Mijn baarmoeder lag naar achteren en ondanks dat ik slank ben, was het uitwendig erg lastig om wat te zien.

Veel succes morgen!

12. Trees

Trees Niet meer actief

Je was me al voor ;).

Even offtopic, maar Maartje84 je gaat lekker zeg :D.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx meid!! :D Ga idd ineens heel snel!! De decembermaand ging vreselijk traag, maar nu gaat het rap!! :D Maar jij ook!! Ik bedoel, Carmen gaat heel rap!! :D

Vertel eens, hoe is het?? :D :D :D

14. Trees

Trees Niet meer actief

Heel erg goed! Ik geniet elke dag meer en meer. Elk cliche over hoe geweldig het moederschap is, is waar ;). Wanneer ben je uitgerekend? Volgens mij loop je ongeveer gelijk met mij vorig jaar. Ik kan me ook nog goed herinneren dat ik de decembermaand killing vond. Geen last meer van het hematoom?

Sorry mamacharlotte voor al dit offtopicgeleuter. Ik maak het goed door heel hard te duimen voor je morgen (en daar ben ik erg goed in :D)!

15. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Ik vind het lief dat je morgen voor me duimt, maar wil je het vrijdag doen?? :D :D :D
    (ik heb vrijdag mijn echo, haha)

16. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    15 juli! :)
    geen last meer van hematoon, bij de laatste echo (15.6 week) bleek dat het hematoom zo goed als verdwenen is!! :D

Mooi om jou zo posipower te lezen over het moederschap!!

*sorry mamacharlotte* ;)

17. Trees

Trees Niet meer actief

Ik was de 11e uitgerekend en gelukkig voor treesman (dit was de finale van het wk :D), kwam ze al op 20 juni. Op vaderdag!

Fijn dat het hematoom verdwenen is. Zo hoort het!

18. Trees

Trees Niet meer actief

:)

Dat was best stom van me, maar nu kunnen mijn duimen in ieder geval nog even warm draaien voor vrijdag ;).

19. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Haha, never mind hoor! Dank je wel iig!!

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    haha gebakje ik had precies hetzelfde, heel enthousiast vooraf een flesje water gedronken maar mijn blaas was zo vol dat hij in de weg zat en ze durfde ook helemaal niet goed te duwen met het echo-apparaat dus ik werd ook gelijk naar de wc gestuurd :p

Share This Page