Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt Nutramigen omdat wij een kma vermoeden. De voeding gaat op zich wel goed al spuugt hij nog best veel. Wij gebruiken daarom johannesbroodpitmeel, ongeveef 1,5 schepje in een fles van 180/6. Ik vind het alleen zo'n ranzig spul, hij lijkt er ook misselijk van te worden. Wanneer hij spuugt ruikt het ook heel vies en zonder johannesbroodpitmeel ruik je niks. Wij gebruiken ook de fles van dr. Browns en de pitmeel zit vaak nog in de filter. Nutriton hebben we gdbruikt maar daar kreeg hij krampen van. Ik vraag me dus af of ik zijn voeding op een andere manier kan verdikken en ook vraag ik me af waarom hij nog zoveel spuugt, omdat hij nu de juiste voeding zou krijgen. Hij krijgt ook ranitidine 2x per dag. wie heeft er tips?
Reflux en kma kúnnen samenhangen, maar dat hoeft niet. Ondanks de nutramigen kan hij dus nog steeds reflux hebben. Medicatie zorgt voor een minder zure maaginhoud en dus minder pijn bij het omhoog komen, niet voor minder spugen. Spugen is op zich niet erg, pijn wel. Spugen is alleen erg voor je wasmachine. Als de medicatie op punt staat, kan je dus eigenlijk beter de johannesbroodpitmeel achterwege laten, zeker als hij er last van heeft. Mijn dochter heeft zo tot een jaar gespuugd, maar ze had gelukkig geen pijn meer. Dat was de betere optie dan indikken, want met álle dikkingsmiddelen had ze krampen. Wil je toch iets gebruiken, dan kan je opzetten voor gelilact. Maar ik denk dat ik eens gelezen heb dat dat in Nederland niet verkrijgbaar is? In België alvast wel.
Heeft het misschien nog nut om kleinere flessen te geven? Ons zoontje kon ook aardig spugen en als we te snel te grote flessen gaven dan kwam gewoon hetgeen teveel was er weer uit. Hij had dus best trek en dronk dan gewoon zo de hele fles leeg, maar z'n maagje kon de hoeveelheid dan nog niet aan dan hij gaf dan zo weer een sloot terug. Dus misschien weer even terug naar 150+5?!
Gelilact was hier een drama! Hij heeft uren en uren gehuild en lag te kronkelen van de kramp. Zo zielig! Zowel nutriton en pure johannesbroodpitmeel geven hier ontzetten veel krampen waardoor hij de hele dag bezig is om z'n windjes kwijt te raken. Onze zoon krijgt ook voeding voor koemelkallergie en nexium voor z'n maagzuur. Het is dus alleen voor hem wat vervelend dat het steeds omhoog komt (waterig zuur in mondjes) en voor mij qua was. Denk dat het uitzitten is en hopen dat het straks met de vaste voeding steeds minder wordt.
Hier inderdaad ook gekozen voor een kleinere fles ipv johannesbroodpitmeel. Dan maar een flesje extra maar wel een stuk minder gespuug...