Omdat Anne zo verkouden is, heb ik gisteren al wat dingetjes in huis gehaald, zetpilletjes van VSM tegen koorts en ORS, stel dat ze een keer diarree krijgt. Nu zat ik net te denken om maar meteen nog wat andere spulletjes te halen, en een kinder-huishoud / EHBO apotheek aan te leggen. Met alleen onze paracetamolletjes komen we niet zo ver. Een gifwijzer lijkt me bijvoorbeeld essentieel.. Wat zijn nou verder nog dingen die je standaard mar beter alvast in huis kan hebben, voor als er wat met de kleine is, bij ziekte en EHBO? Wie vult het lijstje aan..? * Zetpilletjes * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer * .. * ..
Zalf voor eventueel verbranding en zo. Thermometer Misschien briefje met nr huisarts, tandarts, apotheek
Amniflorzalf van VSM. (kun je op een pijnlijke plek smeren als je kindje is gevallen of zijn hoofd heeft gestoten, dan wordt het minder dik en blauw. Het helpt ook goed bij kneuzingen)
Dit heb ik er ook nog inzitten... En ik heb het nu even hard nodig.. Ok, de tussikind niet maar die andere 2 wel... *chamodent (voor doorkomende tandjes) *Dentinox (zelfde, alleen dit werkt meteen, *Tussikind (tegen het hoesten)
Misschien ook een leuk idee voor jou, ik ga binnenkort met een vriendin een cursus kinder EHBO volgen!
Als je kindje verbrand is, niet iets erop smeren, gewoon koelen minstens 20 min. met lauw stromend water en daarna na een arts als het ernstig is. mijn ehbo leraar hamert hier heel erg op
ik doe een kleine aanvulling: * Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer * Zalf voor verbranding : Loesje zegt echter:Als je kindje verbrand is, niet iets erop smeren, gewoon koelen minstens 20 min. met lauw stromend water en daarna na een arts als het ernstig is. mijn ehbo leraar hamert hier heel erg op * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf
* Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer * Zalf voor verbranding : Loesje zegt echter:Als je kindje verbrand is, niet iets erop smeren, gewoon koelen minstens 20 min. met lauw stromend water en daarna na een arts als het ernstig is. mijn ehbo leraar hamert hier heel erg op * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray
* Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer * Zalf voor verbranding : Loesje zegt echter:Als je kindje verbrand is, niet iets erop smeren, gewoon koelen minstens 20 min. met lauw stromend water en daarna na een arts als het ernstig is. mijn ehbo leraar hamert hier heel erg op * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray * Hoestdrank, bijv. thijmsiroop
* Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer (of www.gifwijzer.nl) * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray * Hoestdrank, bijv. thijmsiroop * Norit (bij heel veel vergiftigingen te gebruiken, zie gifwijzer, en bij diarree) * Anti insectenbetenzalf * Zo´n pen om wespesteken leeg te zuigen
een thermometer en een tekentang. Verder een tip: wanneer wel of niet ergene iets op te smeren: als je nog naar de dok wil smeer je er niks op! Een brandwond altijd eerst koelen (verbranding door hitte mag 10 min) en dan naar de dok of evt verbinden!
* Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer (of www.gifwijzer.nl) * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray * Hoestdrank, bijv. thijmsiroop * Norit (bij heel veel vergiftigingen te gebruiken, zie gifwijzer, en bij diarree) * Anti insectenbetenzalf * Zo´n pen om wespesteken leeg te zuigen * Thermometer * Tekentang * .. * ..
* ... * neuspeer (een soort neuspompje om verstopte neusjes leeg te maken zodat je kindje weer vrij kan ademen, te verkrijgen bij de hema)
De drogist gaat goede zaken doen hier.. Echt ideaal deze lijst. Ga zeker de ontbrekende zaken aanschaffen. Zoek er eigenlijk nog een leuke EHBO kist bij,zo'n witte met een rood kruis en liefst afsluitbaar. Ik meen die ooit ergens te hebben gezien, maar geen idee meer waar precies..! Als iemand een idee heeft? De lijst tot zover (blijven aanvullen pls): * Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer (of www.gifwijzer.nl) * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray * Hoestdrank, bijv. thijmsiroop * Norit (bij heel veel vergiftigingen te gebruiken, zie gifwijzer, en bij diarree) * Anti insectenbetenzalf * Zo´n pen om wespesteken leeg te zuigen * Thermometer * Tekentang * Neuspeer (Hema) * ..
Wij hebben een gereedschapskistje bij de praxis gehaald, doet prima dienst als ehbo-koffertje. Met rood plakband een kruis erop en presto. Ik las trouwens hoestdrank, is zeker altijd handig, maar altijd maar beperkt houdbaar.
Ehm kom ik dan ook even met een opmerking, mbt die neuspeer: het wordt door veel artsen afgeraden, want het kan het neusslijmvlies beschadigen. Dat komt dan in veel gevallen wel door verkeerd gebruik maar toch, ik gebruik hem liever niet.
een verbrandings wond mag je toch niet verbinden dat moet volgens mij juist luchten... dit hebben wij op de ehbo cursus geleerd