Autostoel achterwaarts zonder isofix

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Eigenlijk zegt de titel alles al.

    Wij hebben een auto zonder isofix, maar ik wil onze zoon wel achterwaarts blijven vervoeren. Hij zit gelukkig nog een mooie poos goed in zn maxi cosi, maar ik wil vast gaan bekijken welke we hierna gaan kopen.

    Welke hebben jullie? En aan te raden of niet??
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het was 3,5 jaar geleden al een hele toer om een achterwaartse stoel te vinden zonder isofix, dat zal er in de tussentijd niet beter op zijn geworden vrees ik.
    Wij hadden in elk geval de Besafe izi combi, maar ik heb geen idee of die nog te krijgen is.
    Het schijnt soms ook nog wel mogelijk te zijn om nog isofix in te bouwen, je zou eens kunnen informeren of dat een beetje betaalbaar is.
     
  3. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    de chicco seat up! Is alleen wel erg prijzig!
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Het nieuwe type is met isofix.. weehh..

    En geen idee eigenlijk, we hebben een jeep grand cherokee, dus ook niet echt een type "gezinsauto" zal dr eens naar kijken.

    Dankjewel!!
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Hij komt niet zo goed uit de test, hoe ervaar je hem zelf?
     
  6. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    axkid minikid. gaat ook lang mee (zoon zat er met bijna 4 nog in)
     
  7. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.334
    113
    Wij hebben een Britax two-way elite uit Zweden laten komen en ik ben er superblij mee. Mijn middelste past er nog prima in en hij is een redelijk lange 4-jarige. Hij kan tot 25kilo achterwaarts, maar kan ook voorwaarts als dat op een gegeven moment handiger is. Daarnaast kan die in het begin schuiner en als je kindje groter is en de benen moeilijker kwijt kan, kan de stoel rechter en is er meer ruimte bij de benen.

    Toen ik 3 jaar geleden rondkeek hadden volvo-dealers ook een achterwaartse stoel. Die was ook zonder isofix. Misschien de moeite om er 1 te bellen?
     
  8. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Wij hebben de Joie Stages. Een jaar of twee geleden uit Engeland gekocht. Inmiddels zit hij wel voorwaarts omdat het zo'n crime was om hem telkens over de gordel heen te tillen maar we gebruiken we hem nu dus voorwaarts. Het is een 0/1/2 stoel dus we kunnen hem straks ook nog met de gewone gordel gebruiken, lijkt me erg fijn omdat hij een grote hoofdsteun heeft.
     
  9. wappelke

    wappelke Actief lid

    10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Nania Driver kan beide richtingen. Hij bevalt ons erg goed moet ik zeggen
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bedankt meiden! Ga zo alle stoelen eens opzoeken!
     
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Hier ook een axkid minikid, deze is ook door de zweedse plustest (zijn maar een handjevol stoelen die daar voir slagen)
     
  12. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Die volvo stoel hebben wij, dat is een multitech II. Erg fijn om in te zitten, erg lomp om erin te zetten en neemt achterwaarts best wat ruimte in, dus eerst kijken of het past! Wij hebben hem inmiddels wel voorwaarts gezet met S nog wel in de 5 punts gordel..
     

Deel Deze Pagina