Vroege vogel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft laatst dit twee nachten achter elkaar gehad.
    Heb eindeloos heen en weer gelopen om te verschonen, flesje te geven en speentje erin te doen.
    Toen het 7.00 was ben ik de dag met hel begonnen... licht aan, wassen, omkleden en naar de huiskamer voor een flesje en om te spelen.
    In de nacht hou ik het zo simpel en saai mogelijk.
    Ik weet niet of het helpt of dat we gewoon een makkelijke slaper hebben.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Probleem is dus dat hij dit al maanden ongeveer 1 à 2 keer per week doet. Meestal als hij iets vroeger gaan slapen is. Blijkbaar slaapt hij gewoon niet langer dan negen of tien uur per nacht. Maar omdat hij ook overdag korte dutjes doet, is hij soms 's avonds doodop en kan het niet anders dan dat hij vroeger (half acht is dat dan) naar bed gaat. Hem dan een dutje laten doen en weer wakker maken lukt ook niet, want dan blijft hij makkelijk wakker tot na middernacht en dat trekken zowel ik als mijn man niet.

    Dus vandaar dat ik ook graag zou zeggen dat ik zo'n slaapgedrag niet accepteer, maar tja.. Hoe los ik dat op?
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Pff lastig, ik heb geen idee maar ik wil je veel succes wensen!

    Ik herken wel van mijn zoontje z'n huilbabytijd dat mensen ook zeiden: Even laten huilen, is nodig om in slaap te komen. Dan dacht ik idd ook 'Leuk als dat bij jouw baby werkt maar mijn baby huilt dan tot hij paars aanloopt en begint over te geven..'
     
    Harperhazel vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    T andere uiterste van gewenning... mama is om 05:00 klaarwakker en baby slaapt nog zaaaaaalig door...dan maar wat rommelen in huis en vanmiddag meedoen met dr dutje.
     
    Paardenbloem en Shakes vinden dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Heeft ons dametje hier ook maar aan de toon hoor je wel dat dat niet t huiltje is wat overgaat, daar zit een dringende toon achter. Als ze hier de 'mekker huil' heeft, huiltje zonder achterliggende toon dan valt ze wel in slaap, tenzij je er heen gaat (aldoende leert men). En soms slaat die over naar de dwingende huil, want dan krijgt ze dr speen niet te pakken. Als ze drifthuiltje heeft los je t probleem op (speentje, luier, flesje, pijntje) en laat ze je probleemloos gaan. Kom je boven vanwege een mekkerhuiltje dan volgen dikke pruillip en tranen als je weg gaat en is t 'slaapgevecht' begonnen. Het is maar goed dat het verschil inmiddels goed te horen is anders werd t een dijk van een gebruiksaanwijzing.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Mevrouw Pinguin

    Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

    22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw

    Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Hier is onze zoon ook sinds 3 weken echt heel vroeg wakker en nadat ik hem gevoed heb of flesje gedaan heb gaat hij niet meer slapen. Dus ik laat hem ook rustig een uur aan 1,5 uur pruttelen maar 3 weken verder is het nog niet anders en het hele huis ligt elke ochtend om 4.30 wakker van het geschreeuw van hem. Ik heb ook mijn slaap nodig maar ik kan met dat gekrijs echt niet meer slapen
     
  7. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik heb dat ook nooit begrepen: ik accepteer het niet. Ik heb het toentertijd ook geprobeerd met als gevolg: een chagrijnig kind en een knalchagrijnige mama...

    Rond die tijd was onze kleine standaard om 5:30/6:00 wakker. Niets leek te werken: pyjamapapje voor het slapen, later naar bed brengen, donker houden op zijn kamer, zo rustig mogelijk slaapritueel, in bad gaan voor het slapen etc.
    Ik hoorde de kleine om 6:00 en als ik naar hem luisterde wist ik dat het geen honger was. Hij was gewoon wakker en wilde spelen. Ineens had ik een ingeving...Voor wij naar bed gaan leggen we speelgoed in zijn bed. Iets met een rammeltje erin, zodat hij kan horen waar het speelgoed ligt. Sinds die tijd is wel hij vroeger wakker, maar gaat even spelen en valt nog weer even in slaap. Op mijn vrije dag word ik nu zelf pas 8:00 wakker. De kleine is dan al wel even wakker, maar ik hoor hem verder niet of ik ben er aan gewend geraakt haha!

    Misschien kun je dat eens proberen?

    De laatste dagen slaapt de kleine in de middag heel weinig met als gevolg dat hij 's avonds vroeger naar bed wil. Ik probeer dit wel te rekken, zullen velen het niet met me eens zijn, maar als zl er om 18:30 in ligt, dan heb ik 's morgens weer feest en daar heb ik echt geen zin in. Nu gaat hij in de middag wel naar bed, ook al slaapt hij maar heel eventjes, hij heeft toch even rust gehad, denk ik dan maar.
     
  8. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik accepteerde dat ook niet.
    Mijn dochter nam ik na 5 uur bij mij in bed.
    Zodra ik in slaap viel, viel zij ook in slaap.
    Als ik dan bijv om 8 uur wakker werd sliep zij nog.
    werkt dat bij jou zoon niet? Of kan je zelf niet slapen als hij wakker naast je ligt?
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hij kruipt. Ik kan hem toch niet wakker naast mij houden, dan dondert hij uit bed?
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Herkenbaar! Vaak valt hij weer inslaap als ik met het flesje bezig ben en dan zit ik in de huiskamer maar te wachten tot hij weer wakker wordt :D
    TLC komt me ook mijn strot uit nu.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Geen idee hoe je dat zou kunnen oplossen.
    Wij houden altijd voet bij stuk en veranderen niks aan de gewoontes die we al hebben (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk), maar ook dat heb je vast al geprobeerd.
    Als hij wakker is om 4.00 in de nacht dan krijgt hij wat hij nodig heeft maar dan wel binnen de 4 muren van zijn kamertje.
    Ik geef hem een 100cc flesje wat precies genoeg is om zijn honger/dorst te stillen voor dat moment.
    Verder loopt de dag erna precies op de tijden die we gewend zijn...ik ga met niks schuiven.
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben niet eens een schema, dus er valt niet te schuiven :) Als hij moe is, moet hij toch gewoon naar bed?
     
  13. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mmm, 10 maanden is toch ook nog wel vroeg om "niet voor 7 uur te accepteren dat.."?
    Ik kan mijn 19 maander ook nog niet uitleggen dat de klok echt nog anderhalf keer rond moet voor ik in actie wil komen. Mijn oudste is 8, daar hebben we die afspraak wel mee, niet uit zijn kamer voor het 7 uur is, maar die kan klokkijken en voor die tijd konden we uitleggen hoe de wijzers van de klok moesten staan en nog eerder (3 jaar, denk ik)had hij een tijdklok op een nachtlampje dat ging branden als hij uit zijn kamer mocht.
    Als mijn jongste wakker is heb ik gewoon pech. Vanmorgen was het 5.30. Zolang hij alleen roept en kletst laat ik hem, als het huilen wordt haal ik hem eruit en ligt hij nog een poosje bij me, maar dan zijn we samen wakker.
     
  14. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik wikkel het uiteinde van zijn slaapzak om mijn hand of klem dat vast tussen mijn knieën. Dan komt hij niet zover.
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen slaapzak :)
    Dan slaapt hij namelijk nóg slechter...
     
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Tja, het 'niet accepteren' werkt het waarschijnlijk wel bij die kinderen en is dat een kwestie van mazzel. Dus klinkt dan makkelijker gezegd dan gedaan. Ik geloof best dat het niet voor alle kinderen opgaat.

    Ik hou hier starttijd van 6.30/7.00 aan. Dat betekent dat hij voor die tijd eerst een speen krijgt. Werkt dat, prima. Werkt dat niet, gaat hij mee naar mijn bed en dan valt hij vaak in slaap. Soms gaat hij lopen keten en dan gaat hij weer naar zijn bed en gek genoeg werkt dat dan ook. Flesje is hier nooit nodig, want het is geen honger.

    Dus helaas geen tips. Jouw kleintje heeft misschien net een wat ingewikkelde gebruiksaanwijzing. Hopen dat je de truc vindt.
     
  17. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    #37 blessings, 10 jul 2017
    Laatst bewerkt: 10 jul 2017
    Lukt het niet om hem overdag op vaste tijden te laten slapen, zodat hij het redt tot 21:00? Ik laat hem s ochtends altijd slapen tussen 10:00 en 11:00 ongeveer. Soms slaapt hij dan een uur, soms maar een half uur. En dan leg ik hem s middags tussen 16:00 en 17:00 weer op bed. Ook dan slaapt hij een half uur tot een uur. En dan redt hij het tot 21:00. En dan is hij om 06:30 weer klaar met slapen.

    Het lukt niet altijd hoor. Gister vertikte hij het namelijk om s middags nog te gaan slapen. En als gevolg was hij natuurlijk om 19:00 heel moe. Dus toen ging hij maar een keer vroeg naar bed. Maarja, vanochtend was meneer dus om 05:00 wakker..
    Dus ik probeer wel altijd de dutjes overdag zo te plannen dat hij het s avonds dan redt tot 21:00

    Ik lees af en toe dat mensen hun kind, als het vroeg wakker is, bij zich in bed nemen en dan weer verder kunnen slapen. Hier ligt hij sowieso al in een co-sleeper, maar als hij wakker is, denderd hij het hele bed door! Dan blijft hij echt niet rustig naast me liggen. En als ik hem tegen houd door zijn slaapzak vast te houden, dan zet hij het op een gillen. Het is een nogal druk en actief mannetje :p
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Heeft hij daarin geen vaste tijden?
    Wij hebben de fles van 12.00 en van 20.00 als vaste tijd staan en verder slaapt hij zelf op gezette tijden eigenlijk.
    Altijd rond 8.30/9.00, 13.00 en 17.00 (20.30 de nacht in)
    Misschien dat dat nog een optie is om te proberen? Vastere tijden proberen aan te brengen overdag?
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou eerlijk waar niet weten hoe. Helaas. De ene dag is hij wakker om vier uur, de andere om zeven. Daar zit zo veel speling op, dat er gewoon geen vast moment is om te slapen. En het is niet alsof hij graag slaapt, dus hem láten slapen als dat goed in een schema zou passen, ipv wanneer meneer zelf er zin in heeft, is ook geen optie.
     
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Begin je de dag dan ook gewoon om 4.00 met hem? Dwz volledige fles, aankleden enz?
    Kun je bij hem geen verschil laten merken in routine wanneer iets te vroeg is en wanneer het een 'okee' tijd is om de dag te beginnen?
    Ik probeer gewoon mee te denken hoor...natuurlijk geen idee of iets mogelijk is bij jullie of niet.
     

Deel Deze Pagina