Vroege vogel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, ik begin de dag niet normaal. Ik heb hem anderhalf uur in bed gehouden, geprobeerd hem weer te laten slapen. Uiteindelijk om half zes opgestaan en hem beneden in pyjama laten rondkruipen terwijl ik in de zetel nog wat probeerde te rusten. Toen is hij om half acht opnieuw gaan slapen, terwijl we dan normaal gezien de dag starten. En dan kan je dus geen schema opbouwen.
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    #42 Vero0504, 10 jul 2017
    Laatst bewerkt: 10 jul 2017
    Inderdaad lastige. In ledikantje knisperboekje wil soms nog bezigheidstherapie zijn. Al ben je dan geheid ook wakker.
    Hier staat Spike op (face off en ink master) na genoeg kijken kan ik vast en zeker een masker maken die de wallen verbergt
     
  3. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Dat deed mijn dochter ook, maar die vond het heel fascinerend om naar mij te kijken als ik weer in slaap probeerde te vallen. Uiteindelijk kroop ze dan tegen me aan en viel ze ook in slaap.
    Ze is 1x uit ons bed gevallen en dat was in der slaap.
    Maar ze lag dus eigenlijk de hele tijd stil naast me met der beer, knuffel en speen :)

    Maargoed als jou kind dus gelijk het hele bed doorschiet heeft het geen zin natuurlijk
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Schieten is inderdaad het juiste woord. Stilzitten staat niet in zijn woordenboek. Heeft ie van zijn zus.
     
    Chocochippie vindt dit leuk.
  5. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Weet je ook hoe lang hij gemiddeld wakker blijft tussen de slaapjes overdag?

    En speelgoed in zijn bed leggen savonds?
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat varieert. 's Ochtends meestal een uur of drie. Maar in de namiddag laat hij makkelijk langer ertussen.

    Speelgoed kan ik nog eens proberen. Maar geef ik dan niet het foute signaal? Een bed is toch om te rusten, niet om te spelen?
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Hier ook pas een beetje een schema sinds dochter over is naar 1 middagslaapje. En dan nog is dat tijdstip afhankelijk van het tijdstip dat ze 's ochtends wakker is (varieert hier ook van 4.30 uur tot 8 uur), avond is wel altijd hetzelfde tijdstip, maar dat is ook pas sinds ze het wel volhoudt ook al is het wat langer, vanaf een jaar dus.
    Meestal lukt het wel om onze dochter weer verder te laten slapen als het voor 5 uur is nog, maar afentoe niet dus. Dan raakt ze zelf ook gefrustreerd, dus is ook niet om ons te pesten, dan ga ik haar toch niet laten huilen op bed? Nou ja, zo sta ik erin en gelukkig is het meestal wel na 6 uur als ze wakker is ;). Dochter is trouwens net 2.
     
  8. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dacht ik eerst ook, maar hee het werkt ;) Ik leg het speelgoed ook pas in bed voordat wij naar bed gaan. Dus dan slaapt hij al.

    Zou je hem misschien in de middag eerder naar bed kunnen doen? Misschien slaapt hij niet direct, maar hij rust wel uit. Wellicht doet hij een kort slaapje en kan hij het 's avonds langer volhouden. Hopelijk kun je het vroege wakker worden dan wat doorbreken.
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Slapen als hij niet moe is, dat lukt niet :)

    Ik was nog wat aan het nadenken over dat speelgoed... Hij wordt nog minstens twee keer per nacht wakker vóór hij beslist dat hij wil opstaan. Dat was bij jou vermoedelijk niet het geval? Want ik zie het al zo gebeuren dat hij dan gezellig om 1u gaat spelen...
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Moah, ik zou geen hele box er van maken maar 1 dingetje kiezen en dat proberen. Hier hebben we alleen t knisperboekje wat mee mag. Wellicht de slechtste keuze die je kan maken overigens want ze kan dr een klereherrie mee maken als ze losgaat op dat ding, maar aan de andere kant is ze ook wel lekker snel moe daardoor en slaapt weer verder (dan kiepert ze t knisperboekje weer aan de andere kant van t ledikant).
     
  11. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    De kleine krijgt twee dingetjes in zijn bed. Een konijn met een rammel erin en een boekje met een rammel waar hij op ligt te kauwen. Onze kleine wordt idd snachts niet meer wakker. Mijn ervaring is dat de kleine even speelt, weer moe wordt en nog even gaat slapen.

    Ik snap je hoor. Als mijn kleine niet moe is, gaat hij niet slapen. Hij huilt daarentegen niet als hij in bed ligt. Hij ligt dan te kletsen, zingen, kauwt aan zijn ledikant en rust dan wat uit. Hij valt dan uiteindelijk wel in slaap, maar dit werkt bij jouw kleintje niet, begrijp ik? Jammer :(
     
  12. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Trouwens, je zegt dat hij snachts ook een paar keer wakker wordt. Zou hij misschien eraan toe zijn om maar 1 slaapje te doen overdag?
     
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, hij heeft oorproblemen. Daarom zit doorgeslapen er helaas niet in. En is laten huilen dus sowieso geen optie.
     

Deel Deze Pagina