Vroege voorweeën/harde buiken ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Katie88, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    heb na mijn tweede kindje ook een pnd gehad. Combinatie van zelf jong zijn. Twee kindjes kort op elkaar. Waarvan een met eczeem en astma eb de ander een huilbaby. Ex was nog niet toe aan kinderen en moest het alleen doen. Daar waak ik nu ook erg voor.
    Lekker inderdaad doen wat goed voelt.

Drive in woont wel geweldig. Als je maar geen last van je bekken hebt. Door simpele aanpassing in 2014/2015 hebben we straks zes slaapkamers. Echt fijn. Maar nu wel beetje zwaar.

Ik kijk nog maar niet naar de dagen... duurt nog lang genoeg in ieder geval. ;)

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Precies, doen waar je je goed bij voelt en je niet laten opjutten door anderen of door de druk die je van de buitenwereld voelt... :)

Ik moet de dagen wel aftellen anders kom ik hier niet doorheen, dit is echt een zware tijd.

3. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Balen dat het zo zwaar is. Geen roze wolk. Ik duim dat zodra de kleine er is je wel een roze wolk mag gaan ervaren en dat je heerlijk kunt en mag gaan genieten.
    Wel prettig om te weten dat het einde in zicht is.
    Week 37 en dan eruit baby!!! :D

4. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Toch veel meiden met een soort gelijk verhaal. Even niet meer gereageerd op deze topic even snel bij gelezen. Iedereen in ieder geval veel sterkte.

Bij mij zijn de buikklachten van pijnlijke harde buiken over gegaan in onderrug pijn (het voelt hetzelfde als de rugweeen die ik heb gehad bij mijn dochtertje, de heftigheid ervan is in ieder geval nu minder) Dus weer naar het ziekenhuis geweest. Afgelopen woensdag was mijn baarmoedermond nog 4 cm. Gisteren dus opnieuw een meting gehad aan de hand van die enorme rug pijn wat op en af ging en nu was mijn baarmoedermond 3 cm. Morgen weer een afspraak. De 32 weken afspraak dus ik vind het heel spannend hoe de baarmoedermond er morgen uit zal zien. Ik vind 1 cm korter in 5 dagen wel veel. Ze konden in het ziekenhuis nu niet zeggen of dat kwam door de pijn in mijn rug...proberen ondertussen niet gek te worden van de onzekerheid. Ik rommel nu al 5 weken aan. Gelukkig morgen 32 weken hopelijk blijft de kleine nog zeker 2 weken zitten. Ik begon met 27 weken dus je verschuift steeds het doel wat je wilt halen...ik in ieder geval wel..

5. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Misschien om je een beetje gerust te stellen. Het kan enorm verschillen of de baby erop heeft lopen drukken of niet.
    Ik heb die verschillen ook wel eens gehad. Zowel naar beneden als naar boven

gelukkig houden ze het in de gaten. Anders zeker ook weer aan de bel drukken.
    Is de baby lager gaan liggen misschien?

32 weken mijlpaal...

6. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    De baby ligt altijd met het hoofdje naar beneden, is op iedere echo zo.
    Ook is altijd mijn blaas leeg, omdat als ik urine geef, een schone plas, dan zitten er altijd wel wat eiwitten in, dus dan wordt er voor de inwendige echo urine met een catheter gehaald dus tja...spannend...maar 32 weken is een opluchting

7. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Spannend mama013, je vraagt je toch af hoe het verder gaat.
    Ook bij mij zitten er zowel naar boven als naar beneden afwijkingrn in. Kortste meting was laatst 2, 4 en langste 3, 1. Week later was de kortste meti ng 3, 1. Dus het hoeft niets te zeggen, dat ding verschilt nogal eens :).
    Ik ben 6 weken verder sinds eerste opname. Pijn en harde buiken blijven helaas maar de kleine is een stuk groter nu, stelt erg gerust! En harde buiken hebben tot nog toe niet tt vroeggeboorte geleid dus daar ben ik ok niet meer zo bang voor.
    Ik hoop voor jou dat dat hetzelfde zal zijn en de baby nog ff lekker bij jou blijft.
    Sterkte! Onthoud maar dat de controles voornamelijk uit voorzorg zijn, heb een onderzoek gelezen dat pas bij 1, 5cm baarmoedermond het risico groot is dat je binnen 2wk bevalt. Laat je weten hoe het verder gaat?

8. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Nou alle controles waren goed. De baby zou nu ongeveer 1900 gram wegen. Jammer van de pijn zeggen ze, en maar aankijken hoe het verder gaat. Nu weer voor een paar dagen gerustgesteld. Over twee weken weer een nieuwe controle voor de baarmoedermond, en na de 34 weken gaan ze dat niet meer opmeten...

9. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dat alles goed is!
    Maar je wordt er gek van he? Werk je nog? Ik zit al 5 weken thuis, de tijd gaat zooo langzaam en ik moet nog zo lang. Klaag klaag.
    Inderdaad, aankijken en afwachten.. sterkte!

10. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ja je kunt aardig gek worden van de onzekerheid en pijn. Gelukkig voel ik me de laatste dagen fitter dan de afgelopen tijd en dat geeft je toch wel moed. Ik ben thuisblijfmama van een peuter, dus ik verveel me niet zo snel. Jij bent vandaag net zo lang zwanger, als dat ik de vorige keer ben bevallen van mijn dochter hihi...zet hem op!

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Vandaag bij de gyn geweest. Ik ga niet meer terug naar de vk. En over vier weken word ik ingeleid!! Mijn lichaam is op. Ik ben echt blij dat dat over vier weken is.

12. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Nog even volhouden puzzelstukje. Hoe gaat het verder met iedereen?
    Hier ging het ongeveer 2 weken vrij rustig. Minder pijn en klachten dus ik was erg blij. Woensdag controle gehad, zou de laatste keer zijn dat ze baarmoedermond zouden opmeten. Deze was nu 1 cm. korter dus ik zit nu net op 3, maar dat mag nu wel. Volgende week mag ik wel weer terug komen. Loop ik het ziekenhuis uit, val ik. Dus eerst naar de eerste hulp gebracht, gelukkig geen enkel gebroken. Maar ik kreeg gelijk al mijn buikpijn klachten, harde buiken ect terug. Ow nee hé en het ging net zo goed. Vervolgens overleggen ze met de afdeling, moet ik even terug komen naar de verloskamers. Kom ik daar moest ik rekening houden met een 24 uurs opname. Pff...wat een domper. Gelukkig was er niets met de baby en ben ik nu ook wel weer thuis, alleen wel weer veel pijn. Ik zou zo blij zijn als de baby er straks is. Hopelijk duurt het niet al te lang meer, en komt ons kleintje net zo snel als de vorige keer en dan in net z'n goede conditie dan ben ik tevreden...35.6 kwam mijn dochter dus de spanning neemt wel toe...

13. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @mama013 dat is ook wat. Gelukkig gaat het wel met je. Nu geen gekke dingen meer hè. Wie weet is de kleine er al met een week.

@puzzelstukje het einde is in zicht. Heerlijk.

Hier nu ruim 27 weken zwanger. Helaas loopt het voor geen meter. Dochterlief van 9 maand is ziek. Partner werkt veel deze weken 50uur.
    Ik slaap al weken amper maar laatste dagen echt minimaal. Ongeveer een uurtje. Mega hoofdpijn nu dus. Mijn bekken zorgt ervoor dat ik in huis rondschuif. Mag helaas mijn kruik niet meer gebruiken ivm ontstane huidproblemen daardoor.
    Inmiddels ook weer wat bloedverlies. Kom het huis niet meer uit omdat ik geen tot weinig gevoel in mijn benen heb. Durf de trap niet op en af met dochter. Dus al zittend wurm ik mij eraf.
    De harde buiken blijven maar en zijn overgegaan in echte puf voorweeen.

Maaaaarrr baby is mega druk en doet het goed.
    Volhouden dus :)

Succes dames

14. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Matonneke dat is niet niks! 27 weken dat duurt nog even. Sterkte!

Dinsdag heb ik voor het eerst echt weeen gehad. 7 uur lang iedere 3 min. In het ziekenhuis was op de ctg duidelijk te zien dat ik ze ook kreeg. Mijn baarmoedermond is bijna helemaal verweekt, en ik heb 1 cm. ontsluiting. Gelukkig zette de bevalling niet door. En mocht ik de volgende dag weer naar huis, maar ik moet echt heel rustig aan doen. Ik heb echt letterlijk bij alles continu harde buiken. Gisteravond thuis nog 3 keer een wee gehad iedere half uur, maar dat zette gelukkig niet door. Spannend spannend allemaal. Even afwachten wat er gebeurt. Helaas kunnen ze er niets van zeggen of en wanneer ik ga bevallen. Wel dachten ze dinsdag dat de kans bestond dat ik zou bevallen. Ze hadden zelfs de kinderarts ingelicht, dus het was echt even spannend.

15. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36

Oei dat was zeker even spannend. Toch wel al weer een geruststelling dat je al een mooi eindje op weg bent. Hopen dat de kleine nog even blijft zitten en dan gelijk mee naar huis mag. Lekker rustig aan doen dus en ik duim mee.....

Hier zaterdag nacht hele nacht liggen puffen van ik denk indalingsweeën. Opeens krijg ik mijn benen amper over elkaar, bekken voelen nu helemaal rot aan. Zondag om de 3/4/5 minuten harde buiken gehad. Maandag krijgen we weer een echo dan zullen we het wel zien.
    Inmiddels 28+1 dus dat geeft toch wel weer een iets fijner gevoel. Baby stampt er ook lekker lustig op los. Draait niet meer, maar is wel lekker druk. Helaas komen nu de drukke tijden aan waardoor rusten echt niks gaat worden. Vanavond sinterklaas, volgende week is manlief jarig, kerst, oud en nieuw, zoonlief is nog jarig en dochterlief word ook nog 1 voordat baby er hoort te zijn. :)

Volhouden dames. Op naar gezonde baby's!!!!!

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Bedacht me opeens dat ik helemaal vergeten was hier nog te kijken

Zie dat jullie kleintjes allemaal nog veilig zitten!

Hier is mijn meisje alweer 3 weken geleden toch geboren
    Met 35+5 zijn de weeen begonnen en na een lange bevalling is ons meisje met precies 36 weken geboren
    Ze heeft even op de kinderafdeling gelegen, maar na 5 dagen mochten we naar huis

Alles gaat heel goed nu en het is echt genieten

Sterkte meiden!

17. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Dag dames, ik ook al een tijdje niet hier geweest. Sterretje gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat:)
    D mijne blijft maar zitten! Gelukkig al in de veilige zone maar heb het idee dat ik door al dat gedoe al 2 jaar zwanger ben.. dus hij mag van mij haast maken nu;)

Succes dames en idd op naar gezonde baby's! Lekker rust houden!

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    sterretje gefeliciteerd!!

hier nog een dag of elf en dan ga ik bevallen einselijk!!!

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @puzzelstukje, het einde is in zicht voor je, fijn idee dat het nu niet lang meer gaat duren he!

@katie88, idd nu mag hij komen en nu blijft hij zitten... Ik kan me voorstellen dat je het nu wel zat bent, dat het al zo lang lijkt dat je zwanger bent
    Ik was ook heel erg opgelucht dat het bij mij eindelijk doorzette, dan maar iets te vroeg, maar had het zo gehad, alle ellende de afgelopen maanden
    Ik hoop voor je dat het mannetje niet al te lang meer op zich laat wachten!

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    sterretje ja ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. ik ben er ook zo vreselijk klaar mee. bah. ik tel de dagen af...

ik hoop dat t met jou en je kleintje goed gaat.

Deel Deze Pagina