Vroege voorweeën/harde buiken ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Katie88, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @sterretje van harte gefeliciteerd met de kleine. Fijn dat alles goed gaat.

@katie 39 weken. Ik kan me voorstellen dat je er flauw van bent en dat het nu echt wel mag komen. Is ook een knappe termijn. Dus eruit baby. hihi

@Puzzelstukje nog een paar daagjes. Echt aftellen (en afzien nog even) sterkte en heel veel succes volgende week.

Hier vandaag naar de vk geweest. Met bijna 29 weken ligt hij nu ingedaald. Gezicht was niet meer op de echo te krijgen, behalve een kin, gapende lippen en twee neusgaatjes.
    Bloeddruk was 100/50. Loop als een zombie rond. Nouja loop...
    Slapen nog steeds maximaal 2 uur per nacht.
    Over drie weekjes weer komen en dan krijgen we ook een groeiecho.

Aftellen dus. Over 9 weken mag hij wat mij betreft ten tonele verschijnen.

2. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Puzzelstukje wel fijn dat je naar een datum toe kan leven!

Matonneke wat rottig van je slapeloosheid:( kan je niet een pilletje krijgen? Die bloeddruk is wel laag zeg! Nouja, beter dan te hoog maar ik heb er ook zo'n last van gehad.. moest uiteindelijk stoppen met werken.
    Nu is ie wel weer opgekrabbeld maar ik blijf sterretjes zien. Val gelukkig wel minder om:)
    Ja ik hoop voor je dat 9 weken je max is!

Ik weet van ellende af en toe niet waar ik het zoeken moet, met gyn over gehad en die wilde me we strippen. Vorige week en maandag lukte het niet want nog niet helemaal verweekt en geen ontsluiting. Vrijdag opnieuw kijken.. ik hoop het zo.. maar de harde buiken en voorweeën lijken dus niet zoveel uit te halen. Heb zeker laatste 2 weken harde buiken gedurende de hele dag, om de 10 min zo'n beetje. Nu niet meer eng, gelukkig, maar als ze helemaal niks doen word je er dus op deze termijn ook niet vrolijk van;)

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Matonneke: ik hoop ook voor je dat 9 weken de max is hoor. PFf. klinkt nog zo lang.

Katie: wat gek he dan zo veel harde buiken en er gebeurd niets... Ik snap dat je er niet vrolijk van word. Ik herken goed je gevoel.

Hier ook zo zwaar die laatste loodjes, krijg er ook steeds meer medicijnen bij. Schiet lekker op allemaal.

4. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    @puzzlstukje meer medicijnen? Waarvor dan? Zw db? Hoeveel dagen nog? Succes hoor!

Ja idd het is vaag.. ik begin te denken dat ie helemaal niet uit zichzelf gaat komen. Wat denk je, zou inleiden met 40+1 ofzo te snel zijn? Ik weet niet of ik het veel langer trek.. lastige keuze!

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    inleiden met 40+1 te snel? Ik word ingeleid met 37 weken, dus denk dat het wel kan hoor hihi.

Ik heb nu medicijnen voor misselijkheid, al de hele zwangerschap, daarnaast nu paracetamol voor de hoofdpijn, pillen voor maagzuur en slaappillen. Ja, volgende week is het zover:D:D

6. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Haha nouja morgen met de gyn maar eens bespreken.

Dat zijn wel veel pillen! Ook niet relaxed.. maar wel goed dat je genoeg slaap krijgt, je zal je energie straks nodig hebben.
    Gelukkig nog maar een paar daagjes dan, deze week is al bijna voorbij!

Maar weer ns slapen. Zijn jullie dagen ook zo nutteloos? Haha ik doe echt zo weinig!

7. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @katie en ben je al in het ziekenhuis geweest? Konden ze strippen?

@puzzelstukje voor jou duurt het nu echt niet lang meer. Hoewel ik me kan voorstellen dat zelfs die dagen nog erg lang aanvoelen.

Ondanks alle klachten vind ik het toch allemaal echt te snel gaan. Mijn oudste zoon word al bijna negen. Pffff waar is die tijd gebleven.
    Onze dochter mag al bijna 1 kaarsje uitblazen. echt bizar.
    Maar toch wil ik ook het liefste dat deze zwangerschap voorbij is.

Gisteren was manlief jarig en ik heb niet eens zo heel erg veel gedaan, maar helaas de hele nacht wakker. Niet eens een uurtje geslapen. Vreselijke krampen in benen en buik. Nu dus plat vanwege spierpijn en buikpijn. Mijn rug doet ook mega veel pijn, maar mijn kruik mag ik niet meer gebruiken. :x

Morgen komen er nog eens 20 man op visite. Helaas moet manlief werken dus zal ik de voorbereidingen zelf moeten doen. Ik voorzie een zware nacht en een zeer pijnlijke zondag.

Ach we krijgen er wat moois voor terug! :)

8. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Oei dat klinkt als veel inspanning matonneke, doe je voorzichtig? Op tijd je rust pakken en geen harde buiken grappen hè!

Vandaag kon ie weer niet strippen.. bah:( baarmoedermond lag te ver naar achter. volgende week nog 1x proberen en alvast afgesproken dat ik 2 dagen daarna ingeleid zal worden als ie er dan nóg niet is..

9. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hè gets wat een domper. Je hoopt er toch wel op hè. Gelukkig dat er nu wel een datum geprikt is. Geeft dat wat meer rust?

Hier de hele nacht wederom wakker gelegen. Maximaal half uurtje geslapen. Hoofdpijn. Baby is ook maar aan het stampen en tegen de uitgang aan het duwen. Resultaat harde buiken, voorweeen en gevoelloze benen.

Als het zo blijft maandag even de vk bellen.

Maar eerst vandaag feest.
    Fijn weekend meiden. Kom maar op met die baby's:)

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    matonneke: bah zeg! Veel te druk voor jou, je moet wel een klein beetje aan jezelf denken hoor! Succes! Ennuh, harde buiken zeggen wel iets he... Luister naar je lijf.

Katie: ooh wat zou jij gebaald hebben! Kan het me helemaal voorstellen. Wordt voor jou dan dus ook een spannende week!

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Harde buiken zeggen hier niks hoor ;) is niet de eerste zwangerschap met zo veel harde buiken. Op de ctg lijken het weeën. Vorige keer 20 weken lang gehad. Ze dachten continu dat ik lag te bevallen. Met complete bedrust blijven ze ook. De waarschijnlijke verklaring is te drukke baby en hypergevoelige baarmoeder.

Het is ook wel te druk, maar met drie kids van 8,7 & 10maanden kun je niet rustig aan doen. Wonen ook nog eens in drie etage woning. Beneden garage en slaapkamers zoon. Boven wonen en koken en daar weer boven slaapkamers en badkamer. Met alleen beneden en helemaal boven een wc. ;) dus kruip ook nogal wat trappen op en af.

Zit er wel doorheen hoor, maar iets anders dan volhouden kun je ook niet. Vanaf februari maar bijkomen. :p

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Matonneke! Heb je al drie kinderen! Wow respect hoor! Ik vind het met eentje al zwaar... Ik klaag maar niet meer. En de jongste is tien maanden! Respect!

En je zegt nog zo optimistisch vanaf februari bijkomen... Maar bijkomen met 4 kids??;)

13. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hihi ja ik heb "al" drie kids. Twee zoons en een dochter. Oudste zoon word 9 als ik 36 weken zwanger ben en dochter word 5'02 een jaar. Ik ben 26-02 uitgeteld.

Maar de oudste twee doen een klusje per dag voor mij. Afwassen of stofzuigen. Scheelt al veel. ;)

Haha lichamelijk bijkomen ja. Heerlijk weer alleen in mijn lichaam wonen.

Iedere zwangere mag zeuren!!! Ik vind je overigens niet zeuren hoor. Ik ben nog lang niet zo ver en loop al steen en been te klagen. Overigens niet tegen partner. Ik word van die stomme hormonen zo knuffelbaar en plakkerig. Hihi

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Matonneke: naja, toch! Je hebt al 3 kinderen, dat is meer dan ik heb en ooit zal krijgen;) Echt respect.

Ik weet wel dat iedereen mag klagen, maar ik kan niets anders. Voor mij is zwanger zijn echt een nachtmerrie er zit geen enkele leuke of goede kant aan. Behalve dat je straks een baby hebt, thats it.

15. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Respect voor jullie allebei hoor! Ik heb alleen 2 konijntjes :D

Bwaah ik heb de hele tijd super onregelmatig krampen. Hoe irritant. Gister ook krampen, en weer geen baby natuurlijk vanochtend. Wanneer zou het nou doorzetten? Achja, max tot volgende week en dan eindelijk geen baby in mn buik. Alleen in je lijf wonen klinkt erg goed matonneke;)!
    Thanks voor jullie lieve reacties:) soms lijkt het alsof niemand je snapt, dan is het forum echt een warm bad!

16. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde! Bij deze zwangerschap met 29 weken opgenomen met harde buiken, remmingsmedicijnen en longrijping.
    Inmiddels 31 weken zwanger en lig op de bank! Ik blijf zo veel mogelijk liggen tot met 34 weken.
    Ik heb dit bij mij eerste zoontje ook gehad en die is blijven zitten tot 39 weken!
    Ik weet dus dat voor mij rust houden helpt!
    Ik heb bij te veel activiteit meteen weer harde pijnlijke buiken en krijg ook snel die "pijn" onderin mn buik. doordat het kindje al zo laag ligt.
    Ik neem dus het zekere voor het onzekere en luister heel goed naar mijn lijf! ik zou het mezelf niet vergeven dat ik weer harde buiken krijg doordat ik zo nodig naar de winkel moest.

succes!!

17. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Perfect op tijd is gister onze zoon geboren! Helemaal voldragen en gezond, goed gevuld ook haha. Zielsgelukkig!

18. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Gefeliciteerd Katie 88 en wat fijn dat het spontaan is gekomen. Ik wens je heel veel geluk met jullie kleintje!
    Spannend puzzelstukje, je bent net zover als mij. Maar bij hebben ze het echt niet over inleiden gehad.Morgen komt je kleintje toch?

Zondag op maandagnacht weer weeen gehad iedere 3 minuten. Na 2,5 uur thuis heb ik toch maar gebeld en moest natuurlijk gelijk langskomen, maar ik ben al zo vaak naar het ziekenhuis geweest dat ik er ondertussen nogal onzeker van wordt wanneer ik dan moet bellen. A fijn ik had dus inderdaad weeen, die op de ctg ook toe namen, kreeg ook rugweeen erbij, pff ik herkende die krengen van de vorige keer nog. Ze hadden gekeken, de baarmoedermond was bijna helemaal weg en ze konden met 2 vingers op het hoofdje van de baby, conclusie de bevalling was begonnen, helaas stopte na een aantal uren de weeen en kon ik naar huis. Pff ik wordt er gek van, hopelijk komt ons kleintje nu gauw uit zich zelf want dit is niet meer leuk zo...

19. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @katie van harte met de geboorte van jullie zoon. Vanaf deze kant wens ik jou een hele fijne kraamtijd.

@mama013 pff dat is ook slopend. Hoe staat het er nu mee?

Hier eergisteren naar het ziekenhuis geweest voor een Ctg omdat de kleine 12 uur lang niks van zich had laten vernemen. Zijn hartslag varieerde netjes tussen 140-195 keurig dus. Mijn bloeddruk was hoog voor mijn doen en zichtbare "harde buiken" om de drie minuten. Alles was zonder verder onderzoek prima.

Ik voel me totaal niet begrepen door de praktijk waar ik bij zit en heb dan ook besloten ondanks de termijn van 30 weken nog over te stappen naar een praktijk waar wij wel een goed gevoel bij hebben.

Ik mag geen slaapmedicatie hebben. Advies van de verloskundige is ga een flink stuk wandelen voor het slapen. Ik kan nog geen vijf minuten wandelen laat staan alleen. Mijn benen worden spontaan soms gevoelloos. Zie mezelf al ergens in het donker ter aarde storten door geen gevoel.
    Op doktersadvies moest ik maar een glas warme melk drinken voor het slapen gaan.
    Over 8 weken (!!!!!!!!) mag ik iets hebben om een nachtje goed te slapen. :(
    Zo langzamerhand ben ik een gevaar voor iedereen hier in huis. 10,5 uur slaap in 10 dagen tijd. Daarnet het gas vergeten uit te doen, ik was eigenlijk compleet vergeten dat ik aan het koken was. Totdat ik de rook zag. :)

Nog maar 9,5 week te gaan ;)

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    sorry even niet bijgelezen maar gisteren om drie uur is onze dame geboren. ze is helemaal perfect en heeft j.enthe.

Deel Deze Pagina