Vroege zwangerschap?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zomerrr, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Laatst heb ik een mk gehad en gelijk daarna ben ik zwanger geworden. Ik had vanmorgen een afspraak bij de gynaecoloog omdat we een vroege echo kregen bij een nieuwe zwangerschap.
    Daaruit bleek volgens de gynaecoloog dat ik ongeveer 4,5 week zwanger ben ipv zie banner:(
    Omdat het de vorige keer niet goed is gegaan en ik volgende week woensdag op vakantie ga maak ik me uiteraard zorgen.
    Wel feliciteerde ze me en zei omdat er een witte streep zichtbaar was dat het vaak aanleiding geeft tot een tweeling.
    Wie van jullie kan me een beetje gerest stellen aangezien ik pas over 2 weken weer een echo kreeg.

Liefs, zomerrr

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    mssn is je eisprong later geweest dan je dacht? of heeft de innesteling later plaatsgevonden...
    ik hoop het voor je!

(helaas zit ik in hetzelfde schuitje....)

ik ga duimen dat het helemaal goed komt!

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hmm.. moeilijk hoor, maar na je MK zwanger geraakt dus dan kan het dat je je eisprong gewoon niet precies weet natuurlijk.

Ik wist bijv. wel mn eisprong precies bij de eerste en dacht 7 weken en 4 dagen te zijn ofzo.. meting gaf 7 weken aan.
    Met de 12 weken termijn echo vooruit gezet. Ik was bij de eerste echo ineens 8 weken! de meting scheelde toen dus een week en was allemaal normaal!

Dus ik zou me ook niet teveel zorgen maken, zeker als de gyn positief is! ik zou wel aangeven dat je op vakantie gaat en vragen of je niet ervoor nog ff heen mag? omdat je je zorgen maakt..

Lijkt me niet fijn als je zo in twijfel zit op je vakantie!

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik vind het heel moeilijk, weer 2 weken wachten.
    Wanneer weet jij iets meer?

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @ Pampapilio

Ik heb ook de gynaecoloog verteld dat we op vakantie gaan.
    We gaan volgende week woensdag dus dan is het nog te vroeg om al iets meer te zien.
    Wel wat adviezen gekregen van wat we tijdens de vakantie wel en niet mogen.

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hmmz.. jammer hoor.. als je idd pas 4.5 weken bent is 2 weken wachten wel t beste maar kan begrijpen dat dat moeilijk is!

Sterkte ermee, hoop dat er gewoon een hartje te zien is over 2 weekjes en misschien wel 2! :)

7. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Zomerr,

Dit is mijn eerste berichtje hier. Ik ben zelf ook net zwanger, 6w4d en ben bekend met miskramen. Had vanmorgen mijn eerste echo en bleek iets korter dan ik dacht, 6w1d, vruchtje was 5 mm. Er was wel hartactie. Ik weet ook niet wat ik er van moet denken. Fijn natuurlijk dat er hartactie is, maar wel jammer dat het vruchtje iets te klein was. En bovendien was het slecht te zien, de gyn moest lang zoeken voor hij uberhaupt een vruchtje zag (zat een beetje tegen de wand aan) en ook voor hij de hartactie zag. Maar ineens had hij het wel in beeld. Ik zag het zelf ook duidelijk. Wij mogen over anderhalve week weer kijken, ben heel benieuwd. Ik vind het wachten ook erg moeilijk.

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik had het ook mk en daarna gelijk weer zwanger, maar je cyclus is soms van slag en dan heb je een latere eisprong of innesteling. Ik dacht dat ik 9 weken was bleek ik 6+2 dagen te zijn... gelukkig zagen wij het hartje al wel maar bij jou is daar dus nog geen sprake van heel vervelend voor je... Ik was trouwens 2 weken later 9 weken dus toen weer wat ingehaald. Succes met wachten meis!

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    zomerr ik mag woensdag de 31e weer, heb er nu 8 dagen wachten opzitten, vandaag dag 9 hihi
    ik hou er helemaal niet van, want je kan het namelijk niet beïnvloeden, het is echt louter afwachten en dat is killing!

het is inderdaad beter toch om die 2 weken af te wachten, want in minder dan een week, zie je denk ik te weinig om je gerust te stellen... dan word je mssn alleen maar nerveuzer...
    sterkte met wachten en ik hoop dat je vakantie je wat afleiding zal bieden en dat je wel kan genieten van je vrije dagen!

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dankjewel voor alle lieve reacties!:D

Het geeft je toch wel weer wat hoop en wat vertrouwen!

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ben je nu direct de 1e cyclus na de mk zwanger geraakt? Na mijn mk vertelde de vk dat het 2 tot 4 weken kon duren voordat je weer een eisprong krijgt. Als jij bent uit gegaan van die 2 weken dan was het vast nog te vroeg om iets goed te kunnen zien, en zal je over 2 weken vast een prachtig hartje zien kloppen of.miss wel 2! Of een late innesteling ofzo kan ook nog. Hoop dat je snel een mooie echo zal hebben. Succes! En veel plezier op vakantie!

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @ Fleur

Ja ik ben gelijk na de mk zwanger geraakt.
    Wel had ik 9-8 een lichte positieve test.
    Hoop inderdaad dat de vakantie voor wat afleiding kan zorgen!

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ha Zomerrr

Ik heb je hele verhaal gelezen, wat balen zeg dat je nog niets zag! Maar de echoscopiste feliciteerde je vast niet voor niets. Hopelijk kan je vakantie voor een beetje afleiding zorgen en zie je na de vakantie misschien wel 2 kloppende hartjes! Niet teveel stressen, dat is sowieso niet goed voor jou en de baby('s). Beïnvloeden, kun je het toch niet...
    Succes en vast fijne vakantie!

14. maucar

maucar Lid

17 jul 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Zomer,

Ik lees net jouw topic. Ik zit ook nog in spanning.
    Bij mijn echo gisteren zei de gyn dat ik 5 weken zwanger ben. Nu had bij mijn 1e echo een andere gyn ook al gezegd dat ik 5 weken zwanger ben. Heb geen hartje zien kloppen en de gyn ook niet. Het kan dus net zo goed zijn dat ik 5 weken zwanger ben als dat ik een miskraam ga krijgen.

Ik ga uiteraard ook af op het positieve bericht, maar mijn 3e echo krijg is pas over 4 weken. Ik ga ook op vakantie. Nog geen bloeding, dus ik mag nog steeds goede hoop hebben.

Jij dus ook! Heel veel sterkte bij de eerstvolgende echo.

15. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ben nu wel erg benieuwd.. hoop voor je op een kloppend hartje en misschien zelfs 2...

hopelijk zal de vakantie je iets van gedachte kunnen houden, maar denk dat je er toch wel mee bezig zult zijn. probeer in ieder geval van je vakantie te genieten anders is het zo zonde

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dankjewel allemaal!

Deel Deze Pagina