Heb je zelf getest? Bij de ha hebben ze net zo'n test als uit de winkel, bloedtesten doen ze meestal niet zo snel.
Hoe lang ben je al gestopt met anticonceptie? Als je bijv. nog maar net gestopt bent met de pil, is de kans groot dat je lichaam aan het ontpillen is en dat je gewoon wat langer op je eerste menstruatie moet wachten. Een negatieve test betekent over het algemeen geen zwangerschap, maar er zijn ook dames die heel weinig hcg aanmaken. Als de kruidvat test negatief aangeeft, dan zal de test bij de dokter dat hoogstwaarschijnlijk ook aangeven. Als je nog maar net gestopt bent met de pil, zal de dokter je denk ik ook geen bloedtest laten doen.
Ik gebruik geen anticonceptie volgens de hoge heren kan ik haast niet zwanger worden maar niet 100 % uitgesloten. We hebben zoiets van, we zien wel als het komt dan komt het en anders niet. Vandaar geen anticonceptie. Ik ben eigenlijk nooit overtijd, morgen ben ik 1 week overtijd. Dinsdag een test gedaan die was negatief Afgelopen vrijdag was de kruidvat test ook negatief. Ik heb ontzettende pijn onderin mijn rug. Geen pijnlijke borsten maar wel blauwe aders die je goed ziet zitten. Het eten smaakt me ook niet echt. Beetje zeurderig gevoel in mijn buik als bij een ongesteltheid, dat heb ik wel vaker maar dan was de ongesteltheid al lang door gezet. Maar het meeste last toch echt van onderin mijn rug. Doordat er zoveel symthomen zijn en de test negatief had ik zoiets van ik ga richting de huisarts.. Maar eerst zelf dus nog maar een test doen morgen begrijp ik.
Als je wel zwanger bent, zal je hcg om de dag verdubbelen, dus als je morgen een testje doet zou er in principe al wel een streep kunnen ontstaan. Zonder ac en met altijd een regelmatige cyclus is het inderdaad vreemd dat je nu een week overtijd bent. Misschien morgen eerst even bellen naar de huisarts om te vragen wat je moet/kunt doen?
als je al 2 keer hebt getest op geschillende dagen en beiden zijn negatief. zou ik zelf eerst nog zelf blijven testen. ik denk persoonlijk dat je lichaam je voor de gek houd. ik was zelf 2 weken overtijd en helaas ook niets aan de hand. gewoon een verschrikkelijke late eisprong. en dat de kans bij jullie minimum is,zo dat je vertelde maar ik betwijfel het erg dat je dan zwanger ben, zou zeggen succes met testen! en hopelijk komt er als nog een positieve test. Liefs xx
Ik test morgenvroeg met de ochtend urine en kijk dan wat eruit komt, aan de hand daarvan kan ik er altijd een telefoontje aan wagen naar de huisarts
In principe moet de ha gewoon een test doen (scheelt ons weer in de kosten) Maar ik denk dat de meeste het spannender vinden om het zelf te doen, of samen met de partner.
Jeetje wat ellendig! Je wilt graag zekerheid en dan krijg je dit. Maar als je een week overtijd bent en negatief test dan zou ik er voor nu even vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Maar wie weet ben je wel zwanger en test je gewoon later,het komt vaker voor. Maar pin je er niet teveel aan vast want je lichaam kan je zo goed voor de gek houden en dan zit je dadelijk helemaal hyper te zijn en blijkt er niks te zijn,dan zou de teleurstelling nog groter zijn. Je kan altijd met ochtendurine in een schoon potje bij de huisarts een testje laten doen maar wat al eerder beschreven staat is dat het gewoon de zelfde testen zijn als uit de winkel waar iedereen hun testen haalt. Ze zijn niet beter of gevoeliger ofzo. Je kan wellicht altijd vragen voor een bloedtest,als jij dat echt perse wilt dan kunnen ze dat eigenlijk niet weigeren. Hier weigeren ze eigenlijk nooit. Dus laat als je dat wilt voor jezelf een test met de eerste urine van de dag een test doen bij de huisarts,geeft die wederom negatief,vraag dan eens een bloedtest aan. En leg uit hoe je cyclus is en je nooit overtijd bent e.d. En uiteraard je klachten die je hebt,of je lichaam je nu wel of niet voor de gek houdt,ook dat weet je nooit zeker. Dus ik zou het zelf zo doen. Succes en ik duim voor je!
Owjah,wat ik vergeet te zeggen.... Mijn huisarts zei me dat je beter altijd bij 2 weken overtijd kan testen. Niet dat ik daar naar luisterde haha,ik dacht overtijd,hup testen. Maar het kan voorkomen dat je een latere innesteling hebt gehad en daarom word nog geregeld geadviseerd om bij 2 weken overtijd te testen. Maar ik heb nooit er wat mee gedaan,mits ik echt overtijd bleef.... Dan teste ik na 2 weken nog eens en als het dan echt nog negatief was dan belde ik alsnog weer de huisarts. Dus je hebt kans dat ze dat nog zeggen,wacht nog een weekje. Hoeft niet maar het zou kunnen dat je toch zeggen dat je nog eventjes moet wachten omdat het bv dus later ingenesteld kan zijn of je gewoon een latere eisprong gehad hebt. Maar een bezoekje brengen met ochtend urine,kan nooit kwaad vind ik.
Net avond eten op, en net als van de week ook al een paar keer binnen het uur dunne ontlasting. Als het komt door een eventuele zwangerschap maakt het me niks uit.. Morgen zullen we weer verder zien.
Dit is niet waar. De huisarts doet alleen een test op medische indicatie, dus als er bv medicatie voorgeschreven wordt wat niet mag in combinatie met zwangerschap. Als je het op eigen verzoek wil laten doen, moet je er gewoon voor betalen Xawi, je kan dus beter zelf testen morgen. succes!
De test bij de huisarts moet je idd zelf betalen en kostte hier 11 euro, 3 jaar geleden. Negatief testen kan een aantal dingen betekenen: *je bent niet zwanger, maar wilt zo graag dat je zelf onbewust je menstruatie tegenhoudt. *je hebt een late eisprong gehad en dus is je NOD later en ben je eigenlijk nog niet overtijd *je hebt een lange innesteling, waardoor de productie van HCG later op gang komt en je feitelijk ook pas later zwanger bent geworden en je nu nog niet kunt testen *je produceert weinig HCG, waardoor je pas later kunt testen. HCG verdubbelt elke 2-3 dagen en als je met een waarde van 1 begint en het bij jou elke 3 dagen verdubbelt, kun je dus pas fors later testen dan meiden die starten met een waarde van 10 en elke 2 dagen verdubbelen. Ik testte bij Thirza pas 19 dagen overtijd positief. Dat was 33 dpo, mijn ei had ik getempt. Innesteling is hier waarschijnlijk pas 12 dpo geweest, (of een dag eerder), want ik kreeg vanaf dat moment last van menstruatiekrampen. Ik testte dus 3 weken na de innesteling pas positief, wat erg laat is: gemiddeld genomen testen vrouwen zo'n 10-14 dagen na innesteling positief. De huisarts zal uit zichzelf dus weinig doen dan zeggen dat je af moet wachten. Mogelijk dat als je je verhaal uitlegt, de HA op een gegeven moment wel bloed wil prikken? In je bloed is HCG namelijk gemakkelijker aan te tonen. Je urine bevat namelijk alleen het HCG dat je lichaam als teveel afscheidt, en zoals gezegd testen testen pas vanaf een bepaalde hoeveelheid HCG positief, terwijl je in je bloed gewoon nauwkeurig aan kunt tonen hoeveel HCG er precies zit.
Ik zou trouwens de kruidvat 2 voor 5 euro nemen, die zijn erg gevoelig en ook nog fijn voor je portemonne
en je kunt ook niet zwanger zijn, en zonder duidelijke reden een uitblijvende menstruatie hebben. of misschien een medische reden waarom het uitblijft. Ben zelf één keer in mijn leven een week overtijd-maar-niet-zwanger geweest, met een cyclus die zo regelmatig was als de klok. Ik was toen nog erg jong, totaal niet toe aan kinderen en wilde van alles, maar niet zwanger zijn. In mijn geval was er dus geen sprake van een geest die graag een zwangerschap wilde maar de ongesteldheid tegenhield (hooguit een geest die zich rotschrok en daarmee van de stress de ongesteldheid tegenhield - al was die stress er pas toen de ongesteldheid al was uitgebleven, dus wat dat dan heeft veroorzaakt??). Met langer dan één week overtijd, een regelmatige cyclus en negatieve testen zou ik sowieso naar de huisarts gaan. Niet om nogmaals een testje te krijgen, maar om te bespreken wat er aan de hand kan zijn dat je ongesteldheid uitblijft. Goede kans dat je het idd nog een weekje moet aanzien, maar voor je eigen gerustheid is het mss wel fijn om het even te bespreken.
Net gebeld met de huisarts. Er waren geen gekke dingen te zien in de urine. Het staat nu nog even op kweek om te kijken of dat daar nog wat uit komt. Morgen om kwart voor 4 moet ik bij hem zijn hij wilde me even na kijken ook ivm de klachten. We wachten dus maar weer verder af.