vroeger bevallen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bente, Jan 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bente

Bente Lid

Jul 24, 2006
    35
    0
    0
    Hoi verloskundige,

ik weet dat er eigenlijk niets over te zeggen is, maar wellicht heb jij een mening?

Ik ben bij mijn eerste kindje 3 weken te vroeg bevallen. Ze was nog niet ingedaald en het was een hele snelle bevalling (4 uur van eerste wee (al wist ik eerst niet dat het een wee was) totdat ik het kindje in mijn armen hield).
    Ik ben nu 36 weken zwanger en ik houd er toch wel rekening mee dat dit kindje ook vroeger kan komen. Ik weet dat het niet hoeft, maar heb jij een mening over de kans?
    En over het feit dat het kindje bij de vorige zwangerschap niet ingedaald was? en over de snelheid van de bevalling.

Nogmaals, ik weet dat het niets hoeft te zeggen, maar graag zou ik jullie mening/idee nog eens horen.

Bij voorbaat dank

Bente

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bente,

ik kan je geen zekerheid geven omdat wij ook altijd weer voor verrassingen geplaatst worden in ons vak! Maar de kans is wel groot dat ook dit kindje vroeg geboren zal worden, dat wil zeggen rond de 37 weken. Dat is trouwens niet "te vroeg" zoals jij het noemt, vanaf 37 weken is een kindje klaar en een geboorte tussen 37 en 42 weken is op tijd. Voor 37 weken is te vroeg en na 42 weken te laat, maar daar tussenin is dus precies goed! Tweede bevallingen gaan meestal veel sneller (maar ook hier kan ik je geen garantie over geven!). Dus houd het telefoonnummer van de verloskundige maar bij de hand en bel meteen bij de eerste weeën, ik neem aan dat dat ook met jou is afgesproken. Dat je kindje niet is ingedaald zegt niets over de snelheid van de bevalling, het kan nog steeds erg snel gaan.
    Ik vind het lastig om kansen te geven, maar je hebt verreweg het meest kans op een zeer snelle bevalling rond de 37 weken.

Ik wens je een goede en hele mooie bevalling toe!

Mirjam

Share This Page