Dames, Ik heb hiervoor een nieuwe account aangemaakt omdat ik heel herkenbaar ben door mijn onderschrift, en niemand weet dat we hiermee bezig zijn. In het kort: vorig jaar heb ik mijn pasgeboren dochter verloren. Nu willen we graag nog een kindje, maar ik ben niet de jongste meer (ik ben 38, bijna 39) Eind augustus is mijn spiraal verwijderd. Meteen een bloeding gehad, en daarna na 3 weken. Dit beschouwde ik als mijn eerste cyclus. CD 1 14 september. Op dag 13 van deze eerste cyclus (28 september) had ik een positieve ovulatietest in handen. Maar, stom van mij, deze test was alweer een jaar over datum (had ik over van mijn vorige zwangerschap) (ik kon me niet bedwingen, ik moest testen, ook al wou ik er eigenlijk niet zo bezig mee zijn... maar ik had vruchtbare slijm dus tja, ik moest testen)). Ingevoerd in Fertility friend, die maakt er dan een eisprong op CD14 (29 september) Ik was er van overtuigd dat we niet op het juiste moment sex hadden. (27 september was het enige relevante datum) 8 oktober, op CD 23, DPO 9, ongesteld. Ik super teleurgesteld, zie je wel, mijn lijf doet het niet meer, met zo'n korte luteale fase word ik nooit meer zwanger, etc. (vertel me alsjeblieft dat ik niet de enige ben die dan super emotioneel is en alles zwart ziet...) OK, nieuwe ronde nieuwe kansen, CD1 wordt dus 8 oktober. Nieuwe ovutesten gekocht. Ik dacht, ik begin op CD 11, 18 oktober, gisteren, met testen. Nog geen teken van vruchtbare slijm. Knal positief, voordat hij goed doorgelopen was. Balen, mijn partner moest weg voor 3 dagen. Vandaag, CD 12, 19 oktober, weer een ovutest (waarom nou? moet je niet stoppen na de eerste? Nou ja, ik vond het zo gek knallen) Bam, weer, knaller net als gisteren. Nu ja nu ging ik helemaal verhalen in mijn hoofd halen, van positieve ovutesten omdat je zwanger bent. Maar na een korte zoektocht vond ik dat je prima meerdere dagen achter elkaar knal ovutesten kan hebben, dus... Maar ja, ik bleef maar hopen, dus ik dacht, ik kan tot morgen wachten en kijken of het morgen nog steeds positief is, of nu een zwangerschapstest doen. Pats, knalpositief. OF niet?! Kan dit een foute test zijn?! Ik ben toch net ongesteld geweest?! Geen moment eraan getwijfeld dat ik ongesteld was. Ja het was niet heel veel, maar kon echt doorgaan als ongesteldheid! Help me even kalmeren aub, ik ben haast aan het hyperventileren hier (en mijn vriend is hier niet, ik heb niet eens verteld dat ik zou testen) (foto ga ik in het volgende bericht plaatsen, vanaf mijn telefoon)
en ik heb het plasje weggegooid, anders had ik de andere twee die in het pakketje zaten er meteen ingegooid, ik hoef nu niet te plassen meer natuurlijk...
Nou daar is geen twijfel over mogelijk gefeliciteerd! Ik heb deze testen vaker gebruikt en zo duidelijk is hij bij mij nog nooit geweest! Was je ongesteldheid een normale ongesteldheid of een klein beetje bloed?
Nou ja, zoals ik schreef, ik twijfelde er niet aan dat ik ongesteld was. Het was niet veel, maar ook geen spotting. 4 dagen lang (heb ik genoteerd in FF) en ik dacht: geen wonder dat her weinig is, met een LF van 8 dagen is er niet zo veel op te ruimen. Geen enkele twijfel gehad. Geen "inlegkruisjeisgenoeg" ongesteldheid. Licht, maar zeker niet te missen
Maar zou die een foutieve test kunnen zijn? Ik kan het niet geloven. ik moet snel weer plassen geloof ik Dit zou mijn vijfde zwangerschap zijn, je zou toch zeggen dat ik het zou herkennen?!
Nee dat geloof ik niet, er zit hoe dan ook hcg in je lichaam bij zo'n test. Dus je bent gewoon zwanger
Uiteraard ben iknog gaan plassen Onderste trst is nog roze, nog geen vijf minuten geleden erin gedopen. Bovrnste is van drie kwartier gelede
Door onze geschiedenis krijgen we sowieso met 8 weken de eerste controle. Wat kan dat bloedverlies betekenen denk je?
Kan niets zijn en perfect gezonde zwangerschap en kan wel wel wat zijn. Mijn moeder had t elke maand tijdens de zwangerschap van mij (en had daardoor pas maand 4 of 5 door dat ze zwanger was) en ik ben gezond ter wereld gekomen. Ik had bloedverlies als lichte menstruatie en dacht een biochemische zwangerschap maar had paar dagen later knaltest en bleek een bbz. Vermeld je bloedverlies wel als je belt En gefeliciteerd! Heel spannend nu, zeker na het verlies van jullie kindje
Dit inderdaad... bij mijn missed abortion geen bloedverlies en bij mij bbz eerst bloedverlies en knaltest maar er zijn genoeg mensen die bloedverlies hebben in het eerste trimester met gewoon een goede afloop. Ik zou morgen de verloskundige bellen en het verhaal vertellen zoals je hier beschreef.
zojuist met mijn verloskundige geappt, die ziet geen reden om te denken dat het een bbz zou zijn, dus dat ga ik loslaten Maar omg, wat een maandagavond!!!! Ik heb mijn vriend geappt, die belde meteen terug natuurlijk, we zijn er heel blij mee Maar ook heel erg spannend. Ik zou rond 13 weken een vlokkentest krijgen. ik vind het vreselijk spannend
Nee dat zou ik ook niet meteen denken hoor!! Zo bedoelde ik het ook niet. Kans op een bbz is ook heel klein... maar wat ontzettend spannend voor jullie. Ik duim voor jullie dat alles goed is