waar zou het aan liggen dat onze meid zo weinig drinkt?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kat, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik ben sinds vorige week overgestapt op volledige flesvoeding.
    Maar Dewi drinkt echt zo onregelmatig.

Zo ziet een dag bij ons uit:

'S morgens 07.00uur 80/90cc
    11.00uur 120cc
    15.00uur 150/180cc
    19.00uur 150/180cc
    En dit is als we geluk hebben, soms drinkt ze d'r fles nog niet eens leeg.
    Ik maak haar dan meestal nog eens wakker om 23.00uur omdat ze zo relatief weinig drinkt.
    Ze weegt nu net over de 6 kilo.
    'S nachts komt ze ook nog steeds om 03.00uur en 's morgens om 06.00uur is ze klaarwakker.
    (dat vindt ik nog niet zo'n ramp dat ze 's nachts nog komt, maar zou dit kunnen komen omdat ze door de dag zo slecht drinkt?)

Kent iemand dit?

Gr. Kat

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat zou kunnen want idd tis niet heel veel wat ze drinkt ik weet niet welke voeding ze nu krijgt? of dat bijv. nog speciale voeding is (voor hongerige baby's ofzo?)....

je zou kunnen proberen om op de dag ipv 4 uur, 3 uur tussen de voedingen te laten? of misschien gaat het niet zo goed met de speen die je nu hebt, dat ze te veel moeite moet doen en dan op een gegeven moment te moe is voor de rest van de fles?

in verhouding tot haar gewicht is het niet veel wat ze naar binnen werkt, maar vergeet ook niet ik weet niet hoe het zit met haar groei, of dat verder wel "normaal" is maar soms heb je nou eenmaal baby's die het goed doen op wat minder? net zoals er baby's zijn die gewoon bij wijze van spreke "nooit genoeg"hebben...

wat je zou kunnen proberen is kijken hoe ze reageert als je zou beginnen met wat bijvoeding....bijv. groente of fruit, of een broodje dopen in thee e.d. zodat ze toch wat meer naar binnen krijgt?

succes in ieder geval meid..

gr.smoekie

3. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dank je smoekie.
    Ik ben al voorzichtig begonnen met bijvoeding, maar helaas trekt ze hier ook nog niet zo aan.

Ze krijgt nu trouwens Nutrilon standaard. Ik heb nu de fles van tommee Tippee met speen nr. 2 erop. Ik kan eens proberen om de andere speen erop te doen. eerst hadden we de avent flessen. Maar toen ik nog bv gaf dronk ze nog minder.

Word er echt moedeloos van, hoop dat ze snel haar draai vindt!

Gr. Kat

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wat vinden jullie hiervan?

7.15u paar hapjes pap (3á4)
    8.30u 120cc
    12.30u 150cc
    16.30u 180cc
    3 lepeltjes fruit (meer wil ze nog niet)
    19.15u 60cc
    22.15u 180cc

In totaal kom ik op bijna 700cc voeding (die ze gewoon drinkt) dus over het algemeen doet ze het misschien toch niet zo slecht (of?).
    Ik wordt er echt zo onzeker van.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    volgens mij valt het nog wel mee, maar waarom probeer je niet 's morgens nadat ze geslapen heeft eerst de fles, en daarna pap?

die eet ze misschien beter op?

zo over het algemeen denk ik dat het wel genoeg is hoor wat ze binnen krijgt want dat zal wel het verschil van kind zijn, het ene heeft meer nodig dan het andere...

als ze verder goed groeit, goed aankomt denk ik niet dat je je al te veel zorgen moet maken...

en anders is er altijd het cb en je ha waar je advies kunt vragen want zij kennen jouw kindje, en wij niet...

gr.smoekie

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel dronk ook in periodes niet meer dan 600 á 700 cc. Vooral als er een sprong was, dronk ze soms nog wel minder. Ze nemen wat ze nodig hebben en meer krijg je er toch niet in.

Volgens mij kan jou kindje ook best een sprongetje hebben nu en daarom minder eten. Bij ons begon het met 5 maanden en duurde toen 7 weken. Daarna at ze weer helemaal goed, veel eigenlijk, alsof ze wat moest inhalen :) .

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hoi Kat,

Jasmijn is nu 6 maanden en sinds afgelopen week drinkt ze opeens veel voor haar doen 800-900cc per dag). Maar daarvoor dronk ze met moeite 700cc per dag en vaak zat ze daar nog onder. Ik maakte me daar ook erg druk over, maar ze bleef goed groeien, dus uiteindelijk heb ik dat van me afkunnen zetten. Ik weet hoe het voelt als je kleine niet voldoende drinkt naar jou idee, is niet fijn. Toen bij Jasmijn 2 weken geleden haar tandjes doorkwamen kwam ik nauwelijk tot 400 cc en ze had ook nog diarree. Ik in de stress, maar ook dat is goed gekomen. Hopelijk dat je kleintje haar draai kan vinden en dat ze ook zomaar van de een op de andere dag meer wil drinken. Succes ermee!

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Een kindje wat nog geen bijvoeding krijgt, moet ongeveer 800 a 1000 ml flesvoeding per dag krijgen.
    Als je kindje wel een fruithapje en groentehapje krijgt, dan is 700 a 800 ml flesvoeding voldoende.

Ze drinkt dus iets minder als het gemiddelde, dus op zich lijkt me dat geen probleem.

Ik weet niet hoe lang ze over een flesje van 120 ml en 180 ml doet? Misschien dat het te vermoeiend is en je een groter gaatje in de speen moet nemen.

Groetjes Saskia

9. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hallo,

Over het algemeen doet Dewi er 20 min. over. Soms wat langer omdat ze veel om zich heen kijkt.
    Ze wordt langzamerhand wel steeds enthousiaster als ze de fles ziet.

Dus ik ga er vanuit dat het wel goedkomt.

Deel Deze Pagina