Vroeger leerling. Hoe gaat dat precies?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MIss X, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.964
    824
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi,

Mijn dochter wordt volgend jaar in de zomer 25 augustus 2011 vier jaar.
    In noord Holland beginnen de scholen weer op 5 september.
    Zal zij dan vanaf 5 september gaan wennen of gebeurd dit al voor de zomervakantie?

Hoe zit dit precies?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    mag je keizen... ik heb mn dochter niet laten wennen (omdat ik het zinloos vond want dan was ze toch 6 week vrij en was alles toch weer nieuw en vreemd en wissellen meer kids van groep)

ze is in juli 4 geworden en na de zomervakantie meteen volle bak gestart...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje wordt ook in de zomer 4. Op zijn school beginnen de kindjes gewoon na de zomer. Die kindjes krijgen dus niet die 5 wendagen.

De school vind het wennen niet perse nodig, omdat de groepen na de zomervakantie redelijk klein zijn, dus dan is er extra tijd voor de nieuwelingen.
    De kindjes die voor de vakantie zouden wennen, hebben daar weinig aan, met 6 weken vakantie ertussen
    En je kunt ze altijd nog 's middags thuishouden als het al zwaar blijkt te zijn..

Wel is er een speelochtend voor de vakantie voor de kinderen in de nieuwe groep. Dat is dan een speciale ochtend in de nieuwe samenstellingen. Dus alle kinderen zien dan hun juf en lokaal waar ze heen gaan.
    (is montessori, dus gemengd 1/2)

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa worden 6 sep 4 jaar.Zij gaan voor de zomervakantie niet wennen,vind dat een beetje zinloos.Ze starten gewoon op 22 aug.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon is op 1/9 4 geworden en is 16/8 begonnen op school.
    Hij is nooit een ochtendje wezen wennen ofzo maar gewoon gelijk begonnen.

6. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel wordt 11-7 4 jaar. Hij gaat dan nog 2 weken naar school dan is het vakantie. Hiervoor nog een aantal wendagen. Dan 6 weken BSO vakantieopvang (waarvan we er nog 2 zelf op vakantie gaan) en daarna weer naar school in september.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik weet niet wat ik zou doen, ik ben op zich wel voor wennen omdat een kindje de omgeving dan al kent. Mijn dochter onthoudt dat wel. Mijn zoon is in de zomervakantie jarig (altijd), maar of ik hem zou laten wennen kan ik nu nog niet zeggen, hij zal de school dan ook al kennen van zijn zus.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn zoontje is in de vakantie jarig en heeft niet kunnen wennen, daar doen ze hier op school niet aan voor de vakantie. Onze dochter heeft wel 4 wenochtenden in de maand voordat ze naar school ging gehad maar ik merkte eigenlijk geen verschil.

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoontje word 16 augustus 4 jaar en die krijgt ook geen wendagen voor de vakantie.

Hij is nu al flink toe aan school,als het aan hem ligt zat hij er nu al,hij verveelt zich op de peut.

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.964
    824
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt voor de reacties.
    Ik denk dat het wennen niet zo heel veel zin heeft inderdaad voor de zomervakantie.
    Wel zou ik haar graag eventjes de omgeving alvast willen laten zien voor de zomervakantie zodat ze weet wat haar te wachten staat na de vakantie.

Deel Deze Pagina