hoi meiden, Ik zoek een voetenmeter! Om meerdere redenen, ik ben zeer tevreden over een schoenenwinkel, maar is best stuk rijden om even na te meten. Dus ik wil eigelijk het voorwerk al doen. Daarbij heb ik voor mijn oudste zoon veel schoenen weinig gebruikt, tja hij is er zo uitgegroeid. ik wil deze straks voor de opvang enz gebruiken....zodoende wil ik graag de voetjes nameten. Eigelijk zoek ik een voetenmeter voor de maat, maar in de winkel hebben ze ook een ijzere staaf die je in de schoen leg en dan op maat maak en dan naast het voetje leg. Wie weet waar ik het kan kopen? gr brenda
Hoi Brenda, Of er voetmeters verkocht worden weet ik eerlijk gezegd niet. Maar die stokjes die jij bedoelt zijn ontzettend duur en niet te koop in de winkel. Een tip die wij altijd vanuit de winkel mee geven. Maak een omtrekje van het voetje op een stuk papier. Knip een rietje of iets anders wat iets harder is af op de lengte van de voet en leg deze in het schoentje. Zo heb je eigenlijk hetzelfde effect als met het stokje uit de winkel. Je moet een kleine cm groeiruimte overhouden en dit kun je dan zien aan de achtekant van de hak. Als de schoen aan is even laten staan en voelen of er aan de voorkant wat speling zit in de breedte bij de teentjes. Je mag het leer/ stof iets kunnen bewegen. Zo weet je dat ze niet te smal zijn. Schoentje goed vastmaken en weer laten zitten. Probeer nu of je de schoen los van de hak kan schuiven. Dit is dus niet de bedoeling! En klaar is Kees
Ik doe dat ook altijd met een sate-prikker. Voetjes op de grond op een stuk papier laten zetten, en dan voor de teen en achter de hak een streepje zetten. Dan een sate-prikker op deze lengte afknippen en meenemen naar de winkel.
Voetenmeter - Klantenservice | Van Onzenoort schoenen Deze kun je uitprinten, heb hem vaak gebruikt, makkelijk!
Ik weet dat ons KDV er eentje had gekregen van een schoenenwinkel. Helaas week die af van de meter bij onze van Haren. Daar zat soms wel 2 maten tussen. Dus een beetje vervelend.. Meestal neem ik mijn jochie dus mee, zodat ik ook kan zien hoe makkelijk een schoen dichtgaat voor hem, en hoe hij aansluit. Maar anders deed ik het met een sateprikker voor de lengte inderdaad..