vroeger okee nu een nee!!

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Vroeger was ik een druk, aanwezig en gezellig kind, tegenwoordig heb ik ADHD!!!

Missy29 : Halleluja!!!!! :D jij beschrijft mijn jeugd :D nog een blauwe kont en vingers van de fiets hahahaha
    en idd lekker buiten spelen met vriendjes en vriendinnetjes en regelmatig een bal op je kop krijgen...tegenwoordig zitten ze achter de Wii.....en maar bukken voor die virtuele bal....:D

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:D:D:D

Moest er wel om lachen maar ja denk het wel. Haha.:D

3. adi

adi Niet meer actief

Maar het heeft zijn charmes gehad vinden jullie niet?

Ik heb zo enorm genoten van mijn jeugd en de meeste dingen zie ik als grote voordeel van 'vroeger', en heb met veel macht geprobeerd om zo lang mogelijk niet mee te gaan met de meute.
    Bijv:
    - ik heb pas sinds 4 jaar een cd-speler in de auto. daarvoor nog een ingebouwde casetterecorder in mijn eerste auto. Met een schoenendoos vol cassettes naast me, en dan onderweg naar de kroeg met vriendinnen lekker dol vooruit- en achteruit spoelen met oldtime hits.
    - heb pas sinds een jaar een navigatie, en dat alleen omdat ie ingebouwd zit in mijn auto. En het is echt waar: ik ben er dommer van geworden;
    - heb tot 3 maanden geleden niks anders gedaan met mijn mobiele telefoon dan bellen en sms-en. Ben daar ook heel trots op :D;
    - mijn game-ervaring houdt op bij tetris en super mario op nintendo (die oude). Ik weet wel dat ik straks als een soort oermens zal overkomen bij mijn kinderen.
    enz.

Maar natuurlijk zijn er ook veel dingen naar het goede veranderd:
    - niet roken binnen en bij de kinderen;
    - kinderen veilig in de auto, op de fiets;
    - meer aandacht voor veiligheid;
    - betere communicatie.

De laatste twee hebben ons sociaal leven alleen niet ten goede geholpen...

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Vroeger,

...waren de kratten bier nog van hout... en moest je doorzuipen om de
    kachel aan te houden.
    ...toen tnt nog ptt was
    ...toen tnt nog springstof was
    ...toen cif nog jif was
    ...toen je van je leraar nog gewoon een beurt kon krijgen
    ...toen we voor een loempia nog naar vietnam moesten
    ...toen twix nog raiders heette
    ...toen de drempels nog kuilen waren
    ...toen Apple en Blackberry nog gewoon fruit waren
    ...

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
  6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Op de lagere school rookte de meester gewoon nog in de klas. Bah wat vond ik dat vies. Je had dikke pech als je voorin zat, want dan zat je recht in de rookwalm.
    Oja, wij liepen vanaf 4 jaar al alleen naar de kleuterschool. Alleen de eerste dag liep je moeder mee, daarna moest je gewoon zelf. Ben opgegroeid op een klein dorp, dus er was wel sociale controle, en het was relatief veilig.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik kreeg als baby brinta met een dikke laag suiker erop... en mn moeder vindt het dus raar dat ik dat bij mn zoontje niet doe!
    Thee of water? Nee joh dat is toch niet lekker voor een kind, liever limonadesiroop!
    Niet zo raar dat ik altijd een mollig kind geweest ben..

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    haha heeeel herkenbaar grrr... ik weet ook dat onze kleine bij me moeder gewoon stoute dingen krijg maar dat krijgt hij thuis zoiezo niet!

9. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Dat van de brinta, kan me heel goed voorstellen hoor dat je dat bij je zoontje niet doet! Doe ik ook niet! :)

Alleen dat van de water en de thee, ik heb het al 100 keer geprobeert hier maar ik krijg 't er gewoon echt niet in. :x Koetjesmelk en diksap alleen..

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En (smaakjes) thee met een beetje melk?

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zie dat nog heel vaak gebeuren hoor zomers...

12. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin deed dit ook met haar zoontje, want ze reed toch heel voorzichtig? Totdat een tegenligger uit de bocht vloog en mijn vriendin met een ruk moest uitwijken. Alles was goed gegaan met baby, maar sindsdien gebruikt ze toch maar de maxicosi...

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Sommige ouders komen van een generatie. Waar in voedsel schaars was. De mensen die geboren zijn in de jaren 40/50 kregen het advies om de kinderen dikke vette pap te geven om aan te sterken.

Hele groepen kinderen gingen naar kolonies om aan te sterken en wat kregen ze daar te eten juist pap met een vel vet. En een hoop suiker.

Maar de meeste kinderen hadden het in die tijd wel nodig ze waren dan vaak net of net niet ondervoed. Voor stads kinderen gingen er naar toe. Op het plattenland speelde het minder omdat daar veel boeren waren met van alles en nog wat op het land.

Dus tja je zult maar een moeder hebben die zelf een moeder had die dit advies kreeg dan geef je het door aan je kinderen.

Vroeger werd een magere baby niet gewaardeerd een baby met spek zagen ze veel liever.
    Maar daar in tegen hadden ze vroeger minder snoep koek patat en dat soort dingen dus het kwam wel over een.

De voedings wijzen zijn veranderd in de loop der jaren. Maar we zijn eigenlijk allemaal slechter gaan eten.

Nu is het normaal dat je s avonds nog wat te snoepen neemt als volwassenen een stukje kaas een zakje chips.

Vroeger kreeg je na het avond eten niks meer en moest je het doen tot aan de volgende ochtend voor het ontbijt.

;)

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

toch wel ja. dan is er minder veranderd dan ik dacht. toen we jaren later nog eens terug gingen stonden er namelijk vaak slagbomen aan de oevers.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daar vermaak ik me zomers mee, mensen kijken, en vooral die zotten die om 9u al in het water springen na een "koude" nacht in een camper/caravan/tent:D maar het is wel zo dat je vaak naar een camping moet al zijn er nog wel plekken waar je wild mag staan.

16. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hmm ja smaakje thee en melk kan ik ook nog wel proberen.. Geef 't weinig kans maar ik ga t vanmiddag zeker proberen! :p

En ach ik moet heel eerlijk zeggen hoor, ik vind een mollige baby echt super schattig. :) Hoor 't ook vaak om me heen dat ze mollige baby's zo leuk vinden...

Die van mij is er ook zo een.. hahaha.. Heerlijk hollands welvaren, maar absoluut geen overgewicht (volgens t cb niet in iedergeval:p)
    En dat terwijl ze toch echt gezond eet. Koekjes geef ik niet vaak, meestal een soepstengel. (rijstwafels lust ze niet....zucht)

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Mijn vader is zo iemand die vroeger naar de kolonie is gestuurd door zijn ouders 6 weken lang pap eten!! Hij heeft er wel een trauma aan opgelopen namelijk na 3 weken kwamen alle ouders langs voor een soort van bonte avond zijn ouders waren er niet....zielug joh...ook lust hij geen pap meer ;)

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zag je post bij baby en dreumes laat je ff weten of het aansloeg ;)

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
  20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    vroeger maakte ik mijn werkstuk zonder computer... dus met de hand geschreven en plaatjes erbij geplakt die je bij de bieb uit boeken kopieerde en uitknipte... :p tegenwoordig is het knippen plakken op de pc en uitprinten die handel......

Deel Deze Pagina