Vroeger kregen we van m'n ouders weleens een slokje bier of koffie, geen haar op me hoofd die eraan denkt om dit aan kevin te geven.. Wij liepen alleen naar school, kan deze tijd echt niet meer.. Vroeger speelden alle kinderen buiten, tegenwoordig spelen ze liever achter de pc of spelcomputer.
Nee echt? Nou daar ben ik echt verbaasd over dat mensen dat nog doen.. Ik zie heel vaak mensen met de maxicosi in de auto en dan die beugel naar achteren zeg maar en niet in de draagstand. Ik vind dat al zo suf! Want hij moet in de draagstand staan, dan fungeert de beugels als rolbeugel zeg maar. Of mensen die kinderen op de bijrijdersstoel zetten met een airbag.. En moet je nagaan dat vroeger kinderen gewoon op de achterbank sliepen naar vakantie en in kinderwagenbakken lagen.
Vroeger was het normaal om je kinderfeestje thuis te vieren, nu moeten we (bijna) allemaal ergens heen.
Ik ben van 1989, maar toch staan er een hoop dingen tussen ik ook nog meegekregen heb. Mijn moeder had geen zitje op de fiets, ging gewoon op de bagagedrager met mijn voeten in de fietstassen. En idd mijn schoonmoeder vindt het heel normaal om Milan dingen te voeren waar (veel) suiker inzit. 'Want dat deden we vroeger ook'.
Echt waar?? Ik ben helemaal onbekend met kinderfeestjes van deze tijd... maar ik weet niet beter dan de feestjes die thuis werden gevierd. Ik ben ooit één keer naar het Aquarena (zo'n groot zwembad) geweest met een kinderfeestje van een vriendinnetje, en dat was echt een uitzondering. Moet nog veel bijleren dus hahaha! Trouwens, heerlijk topic dit. Veel herinneringen! (1976 hier)
Nou, ik schrok wel een beetje toen ik mijn baby-boek bekeek. Toen ik 3 maanden (!) was kreeg ik elke dag liga met roosvicee
Er zijn ook MC's (die niet van maxicosi zijn ) waarbij je de beugel juist naar de bank toe moet draaien. Als je het bij een gewone MC doet haal je inderdaad een flink stuk veiligheid weg.
Inderdaad, ik heb er zo eentje Is van hetzelfde merk als de kinderwagen dus die past rechtstreeks op het onderstel zonder geklooi met adaptors.
Toen ik in 4-5 HAVO zat, zaten we in die verschrikkelijke overgangsfase. We moesten voor Nederlands boekverslagen uittypen op de comp (dat kwam net een beetje aanwaaien), vervolgens uitprinten, en alle blz's plakken in een A4 schrift!!! Want de leraar accepteerde alleen schriften met boekverslagen.
Ik zie overigens ook vaak auto's waar moeder achterin zit met een baby op schoot en een peuter/kleuter zo naast zich op de bank. En dan rijden ze gewoon midden in het dorp, snap nooit dat die mensen nooit aangehouden worden. Ik moet 1x proberen om achter het stuur te bellen, wedden dat er binnen no time een agent naast me op de motor rijdt ;( Mijn schoonbroertje is van 1995 en heeft ook nooit in een maxicosi gezeten (vind ik echt verkeerd), zij zat ook altijd met hem op de achterbank.
-koffie: drinkt daniel ook weleens hoor, vind hij heerlijk - ik ben ook nog zo'n broekie uit '90 Herken niet alles, maar wel veel! -kofferbak van de auto: ook vaak zat gedaan...totdat ik een keer zo wagenziek werd dat ik over mn zus heb gekotst
Ja als ik het 9/10 zie zijn het dus de echte MC's. En laatst zei ik het tegen iemand en die beweerde dat ik ongelijk had en zei ook: Ja maar ik zat vroeger gewoon los op schoot bij mijn moeder. Nouja met zulke simpele ga ik geeneens in discussie. Mijn zus ook, dan rijdt ze weg met haar man en kids bij s-ouders. En dan is het 1km naar huis. En dan rijdt haar man, met zoontje op schoot. En zij dan met dochter van 2 op schoot. En dan zegt ze: Ja maar toen ik klein was, deed pa dat ook. Maarja mijn ouders zeggen achteraf ook, wat stom joh dat we dat gedaan hebben. Vind dat altijd zo lomp, ja maar vroeger...
Ik heb ook wel eens los in de kofferbak van de station gezeten en maar zwaaien naar de auto's achter ons...
bij ons gelukkig nog ouderwets wij gaan altijd gewoon onverwachts op bezoek en dat doet familie bij ons ook meestal. vroeger werd en kleurstof in vlees gedaan en heeeeel veel andere dingen om het er mooier uit te laten zien, tegenwoordig wordt het er uit gelaten (ik was super allergisch voor kleurstof)
Mocht ik weleens roken in de klas op de middelbare school. Belletje trekken, en bij 1 huis wilde er weleens iemand een emmer water over je heen gooien van boven. En wij maar lachen en onze ouders zo van eigen schuld dikke bult. Tegen woordig word als iemand een emmer water over een kind gooit dan beland die bijna in de bak. .