kosten kinderopvang 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door alkievalkie, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Dit kregen wij alvast van onze kinderopvang toegestuurd. Ik dacht ik deel het hier omdat veel ouders wat meer zekerheid zouden willen hierover.

KINDEROPVANGTOESLAG PER 2012 Veranderingen in kinderopvangtoeslag 2012 [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Er wordt de laatste tijd in de media veel aandacht besteed aan het punt toeslag voor de kinderopvang. De overheid heeft maatregelen aangekondigd waarmee zij de bezuinigingen op de kinderopvang-toeslag in 2012 wil realiseren. Hierbij brengen wij u op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen. [/FONT]
    [/FONT]Wat verandert er? [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]De nieuwe regeling gaat uit van een ouder of verzorger die het minste werkt. U kunt geen toeslag meer aanvragen voor meer opvangdagen, dan dat u of uw partner werkt. [/FONT]
    [/FONT]Voorbeeld
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]De nieuwe regeling gaat uit van een ouder of verzorger die het minste werkt. Bij dagopvang kan voor maximaal 140% van het aantal gewerkte uren aanspraak gemaakt worden op de toeslag, waarbij er op moet worden gelet dat de reistijd niet wordt aangemerkt als werktijd. Voor buitenschoolse opvang geldt dat ouders/verzorgers maximaal 70% van de gewerkte uren kunnen declareren als opvanguren. [/FONT][/FONT]De veranderingen per 2012 in een overzicht Huidige situatie
    Situatie 2012
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]De maximale vergoeding van de belastingdienst ten behoeve van de kinderopvangtoeslag bedraagt in 2011: [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial]* Dagopvang € 6,36 per uur [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial]* Buitenschoolse opvang € 5,93 per uur [/FONT]
    [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]De maximale vergoeding van de belastingdienst ten behoeve van de kinderopvangtoeslag blijft gelijk aan die van 2011: [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial]* Dagopvang € 6,36 per uur [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial]* Buitenschoolse opvang € 5,93 per uur [/FONT]
    [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Er is geen koppeling met gewerkte uren. [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]De toeslag voor kinderopvang wordt gekoppeld aan het aantal gewerkte uren van de ouders. U kunt per 2012 maximaal 230 uur per maand per kind voor alle opvangsoorten samen declareren. De vergoeding wordt gekoppeld aan het aantal gewerkte uren van de partner die het minst werkt. [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial]Ouders van 0- tot 4-jarigen kunnen voor maximaal 140% van de gewerkte uren kinderopvangtoeslag aanvragen. [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial]Voor buitenschoolse opvang geldt dat ouders/verzorgers maximaal 70% van de gewerkte uren kunnen declareren als opvanguren. [/FONT]
    [/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]2011 Wanneer een ouder zijn baan verliest mag nog de rest van het jaar kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst ontvangen worden. [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]2012 Wanneer een ouder zijn baan verliest mag nog maximaal 3 maanden kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst ontvangen worden. [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Momenteel is het mogelijk om met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag aan te vragen. [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Alleen de kosten die gemaakt zijn vanaf 1 maand voor de datum van aanvraag komen nog in aanmerking. [/FONT][/FONT]

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    In onderstaande tabel kunt u zien wat deze verandering voor u betekent volgend jaar. Hierbij is uitgegaan 2 dagen dagopvang voor 2 kinderen onder de 4 jaar

verzamelinkomen in euro's in 2011
    ouderbijdrage per maand in 2010 in euro’s
    ouderbijdrage per maand in 2011 in euro’s
    Verschil tussen 2011 en 2010 in euro’s per maand
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]minimum [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]19.000 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]67 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]88 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]22 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]modaal [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]35.000 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]116 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]153 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]37 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]2x modaal [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]70.000 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]257 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]338 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]82 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]2,5x modaal [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]85.000 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]332 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]435 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]103 [/FONT][/FONT]

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    ik hoop dat jullie het een beetje snappen. Krijg het niet goed in een tabelletje hier.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik hoor vanavond of ons kinderdagverblijf omhoog gaat in prijs. Ben nu ook al aan het kijken of we beter over kunnen gaan op een gastouder.

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Het is bij ons inderdaad ook nog niet duidelijk of het kinderdagverblijf omhoog gaat in prijs maar dat zal best wel. Hoeveel is eigenlijk de vraag.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik hoorde bij een ander kdv dat ze de prijs met 7% willen verhogen.

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik zie niet in je tabel staan wat de eigen bijdrage is in 2012? Alleen het verschil in 2010 en 2011..

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    dat moet denk ik zijn 2011/2012.
    Zo zie je dus maar dat er een hoop paniek voor niets is.
    Het zijn geen honderden euro's verhoging maar slechts tientjes werk

9. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Nou voor ons gaat het dus als ik het goed lees 82 euro schelen.
    Ik moet zeggen dat ik dat best veel geld vind

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik snap niets van die tabel.. Snap er momenteel sowieso niets van! :)
    Rot veranderingen allemaal..

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wel als je bij kdv op 140% blijft zitten
    en naschools op 70%

maaaaaar als je veel reistijd hebt
    of ipv van maandag donderdag opvang naschools 2x 3 uurtjes
    of woensdag vrijdag opvang naschoolse 2x 6 uurtjes

dan kom je boven de 70% uit
    en krijg je over die uren niets vergoed
    dat kan best oplopen naar rond de 100 uur per jaar wat je niet vergoed krijgt x 5,93 per uur
    reken maar uit.....
    dan is het niet alleen dus die 20,00 die het verschilt
    maar ook nog 100 extra uurtjes 593,00 per jaar uit eigen zak

12. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik heb vooralsnog geen kdv nodig voor 2012, wel bso.
    Maar ik hoorde al wel van iemand die in de oudercommissie zit bij het kdv waar zoon nu zit, dat ze de uurprijs flink omhoog moeten doen.
    Er zijn zelfs al behoorlijk wat opzeggingen, wat ik dan wel weer apart vind, maar dat is ieder voor zich.

Ik zit bij een stichting en die proberen altijd de kosten & uurprijs zo laag mogelijk te houden voor iedereen.
    Ze zijn niet heel commercieel.
    Dat hebben ze tot nu toe al die jaren ook wel waar kunnen maken, het ging altijd wel iets omhoog maar niet veel.
    In tegenstelling tot een heel erg commercieel ingesteld kdv wat hier ook zit, als ik die jaarlijkse prijsstijgen hoorde, das niet niks.
    Maar nu moet de stichting er dus ook aan geloven.
    Dus je kan er gerust vanuit gaat dat meerder kdv's dat gaan doen het het deel wat boven de € 6,36 uitkomt, krijg je dan geen toeslag over.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Tuurlijk zal er een groep zijn die het hard treft maar die groep is kleiner dan steeds maar gesuggereerd word. Als je hoort hoeveel paniek er heerst dan denk ik dat een hoop mensen voor niets in paniek raken.

Tja een verhoging van 82 euro per maand op een inkomen van 70.000 euro moet praktisch gezien makkelijk op te vangen zijn.
    Natuurlijk is het veel geld maar het loont dus niet om thuis te gaan zitten.

Ik heb heel veel mensen horen/zien roepen dat ze beter af zijn als ze stoppen met werken maar dat gaat dus vaak niet op.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dan is er dus wel een koppeling voor gewerkte uren.

Daar staat verder helemaal niets over. Ik moet een hele dag betalen op t KDV, ook al komt ie van 8 tot 5. Maar straks krijg ik dus maar van 8 tot 5 vergoedt.

Nu is het 72 euro per dag. Maar ik krijg bijvoorbeeld maar 50 euro per dag

Dan ga ik per maand 176 euro meer betalen. Dat vind ik wel veel geld, als je maar 2 dagen werkt, als je er vanuit gaat dat ik nu ook al 161 euro zelf moet betalen.

Moet ik straks 336 euro gaan betalen als ie 2 dagen komt. Dat kan ik geeneens betalen man.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Je mag 140% van je gewerkte uren declaren, er is dus rekening gehouden met het feit dat je meer uren betaald dan dat je daadwerkelijk gebruikt

16. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja maar ik werk 6 uur en moet toch een hele dag afnemen. Als je uitgaat van die 140%, krijg ik dus 8,5 uur vergoed per keer. Dus zou ik voor 2 kinderen 2 uur per dag zelf moeten betalen. Ze gaan 2 dagen in de week. En het kost 6 euro per uur. Dus da's 288 euro wat ik zelf zou moeten betalen. Beetje jammer, want dan kan ik dus stoppen met werken.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Bied het kdv geen halve dagen?
    Of misschien met je baas overleggen dat je 8 uur per dag kan werken?

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Daarom is de overheid dus ook bezig om KDV naar het systeem te laten gaan dat ze alleen afgenomen uren mogen declareren

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klopt, maar dan moet ik nog een best bedrag betalen vind ik.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    lijkt mij ook vrij logisch, want als ik 7 weken op vakantie ga, moet ik gewoon 7 weken lang opvang betalen, en dat vind ik echt gaar.

Want als je fulltime werkt, en dus 160 uur. Moet je 260 uur KDV afnemen.

Deel Deze Pagina