Julian maakt overdag steeds hazeslaapjes. Hierdoor kom ik in de knoei met de volgende voeding. Het gaat alsvolgt: 7:00 fles +/- 8:15 slapen (ik wieg hem in slaap, want zelf lukt het hem niet) na 30-45 minuten wakker +/-9:00 dus En dan....? Hij gaat niet meer slapen, maar om van 9:00 tot 11:00 te rekken tot de volgende voeding, dat lukt niet. Als ik het al tot 10:00 redt om te rekken, dan is hij tegen die tijd zo moe, dat hij zijn fles niet of met heel veel moeite op krijgt. En dan begint de volgende ronde die hetzelfde gaat als de eerste... Zo krijgt hij dus veel te veel voeding op een dag. Wie herkent dit probleem? En hoe los je dat op? Liefs Nala
Slaapt Julian op zijn rug? Bas eerst wel en toen sliep hij ook maar een 30 min to 45 min. Nu slaapt hij op zijn buik en slaapt hij soms wel 3 uur achter elkaar en 's nachts wel 5 tot 6 uur. Ieder kindje is natuurlijk anders, maar je zou het eens kunnen proberen. Wie weet is hij gewoon een buikslaper. Bas in elk geval wel en daar zijn we ook pas achter gekomen toen hij 9 weken was. Misschien heeft het dus wel te maken met de manier waarop hij slaapt.
Oh ja, ik probeer een duidelijke regelmaat in te bouwen: voeden, verschonen, knuffelen, zelf spelen en bij de eerste vermoeidheidstekenen slapen. Maar doordat hij na de 2e fles al slaapt, wordt het niets meer met die volgorde. Dus ligt hij veel te snel in bed, waardoor het probleem bij de volgende ronde eigenlijk alleen maar groter is...
Vaker voeden, maar minder per fles? Ik heb het hier met borstvoeding en probeer wel wat te rekken, maar 2 uur rekken lijkt me niet zo handig... Kijken naar de honger- en vermoeidheidssignalen van je kindje en daar het ritme op inrichten? En dan van daaruit proberen het ritme steeds weer wat op te rekken? Ik probeer dat hier ook, en heb bij borstvoeding ook een topic geopend hoe ik weer langer tussen de voedingen kan krijgen, want heb de gouden tip nog niet echt ontdekt,
@Linda: Op de buik laten slapen durf ik eigenlijk niet zo goed. Hij tilt zijn hoofdje wel op, maar hij is nog niet zo sterk. Als ik hem in de box of op het aankleedkussen neerleg op zijn buik, dan gaat ie in het kleed liggen happen. Hij legt z'n hoofdje niet lekker neer in elk geval. Doet Bas dat wel? @Rozemarijke: Als hij wakker wordt, dan is het nog maar 2 uur na laatste voeding. Dan is het toch nog te vroeg om weer een fles te geven ivm de verwerking van de voeding? 's Nachts slaapt hij trouwens wel lekker door. Meestal krijgt ie ergens tussen 20:00 en 22:00 zijn laatste fles (ligt er net aan hoe het uitkomt) en dan slaapt hij tot 6:00 a 7:00. Dat is het gekke ook. Overdag lukt het niet, maar 's nachts is geen probleem.
Hoi Nala, Ik weet niet of je kindje al reserves heeft opgebouwd. Maar als hij zo ontzettend moe is en de volgende fles is eigenlijk 'aan de beurt', kun je hem dan misschien niet laten slapen en proberen die fles over te slaan? Misschien is hij na zijn slaap(je) dan zo goed uitgerust dat hij een goede volle fles kan drinken? n dat er meer tijd tussen zit. Mijn kindje heeft vanaf 1,5 maand ook alleen maar hazeslaapjes gehad en dronk dan moeizaam en viel telkens in slaap aan de borst. ook frustrerend. in die tijd heeft hij dus veel bij ons gezeten en wat in de wipper, omdat hij gewoon veel wakker was. ik dacht ook altijd dat ze moesten slapen tot de volgende voeding, maar dat is bij ons kindje niet zo. Nu kan hij vrij lang in de wipper en vermaakt zich erg goed in de box. hij slaapt nu ook maar 2 a 3 keer per dag max. 45 minuten, maar is erg vrolijk en groeit goed!
@Nala: ja, daarom zou ik dus opteren voor een kleinere fles... Flesvoeden op verzoek dan gewoon. Als je hem steeds een grote fles geeft en dan om de 2 uur, krijgt hij idd veel te veel. Zie dat je kindje rond de 11 weken is? Zou een sprongetje kunnen zijn. Ik zat hier wat rond te lezen verder en denk dat Thirza er ook in eentje zit. Julian zit dan alleen een sprongetje eerder, 12-weken. Thirza is geloof ik midden in de 19-wekensprong, als ik dat zo eens lees.
Ik zou wel kleinere flesjes willen geven, maar het probleem is dat hij dan niet tevreden is en dan wil hij al helemaal niet slapen. Dan heeft ie dus nóg eerder honger. Het is 2 weken echt supergoed gegaan (van 6 tot 8 weken ongeveer), maar nu sinds 2 weken ongeveer gaat het zo. Een sprongetje is het dus ook niet, omdat het al zo lang duurt. Toen het begon dacht ik dat het het 8 weken sprongetje was dat wat te laat was. Tja, je zoekt toch een reden he.