vroeger versus nu......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lotte38, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Merle, whahaha nu pas door? :p

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ja, het gaat idd om het gebruik van alcohol. Twee uiterste, wat je regelmatig ziet.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ohhhh, ik dacht al.. heh? :p

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik vind dit echt een nutteloze discussie!

Vroeger deden ze dingen die op dat moment het 'beste' waren want het was onderzocht met de mogelijkheden van toen.

Nu doen wij dingen die op dit moment het beste zijn dit is weer gebaseerd op onderzoek van nu.

Je kan doorslaan en alles doen zoals in de boekjes staan, maar diezelfde boekjes zijn over 30 jaar weer achterhaald. Dan krijg je zo'n zelfde discussie als nu.

Ik zeg altijd maar, onderzoeken zijn er niet voor niets! Kindersterfte en ziektes zijn beduidend afgenomen door allerlei maatregelen.

Gebruik je verstand, laat je inlezen en informeren, en maak je keuze op basis van je eigen informatie.

Natuurlijk gaat het bij veel kinderen goed als je ze mee laat eten met de pot wanneer ze 4 maanden oud zijn, maar er zijn ook kinderen waar het compleet fout gaat. Om dan de kinderen van nu niet onnodig risico te laten lopen ADVISEREN ze bepaalde dingen. Of je het doet moet je tenslotte zelf weten jij bent de moeder/vader.

Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap, en ik ben astma patient. Nee dat gebeurt niet bij alle kinderen, maar daarom adviseren ze het helemaal niet te doen zodat het risico verkleind wordt.

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Durf ik niet te zeggen. Ik denk dat ze nu meer weten, omdat er meer onderzoeken zijn gedaan en niet zozeer dat de onderzoeken betrouwbaarder zijn geworden. En ja, de basis van de onderzoeken ligt er inderdaad, maar toch blijkt dat antwoorden/adviezen steeds veranderen, zelfs in deze tijd. Dus zeker van hun zaak zijn ze niet. Ik durf te wedden dat over 5 jaar alles weer anders is omdat ze hebben onderzocht dat.... Dus ik wat we nu doen ook niet goed. En zal dus eigenlijk nooit iets goed zijn, omdat het steeds veranderd.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

dat denk ik dus ook. Het blijft onderhevig aan veranderingen. Later als wij omá zijn zullen we ook zeggen, ach joh je mag die kleine met 6 maanden best fruit geven, worden ze groot van en leren ze het fruit kennen. dan worden we waarschijnlijk raar aangekeken omdat ze dan misschien pas met 1 jaar bijvoeden ofzo. tsja ik zeg maar wat

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hoe ze het vroeger allemaal deden interesseert me geen lor, aangezien ik nu leef en nu een baby heb.
    Ik ben blij dat er zoveel extra kennis bij is gekomen, ik doe daar juist mijn voordeel mee. Verder kom je met gezond verstand een heel eind. Het zijn richtlijnen die ze aangeven, wat je er mee doet, moet je zelf weten, ieder kind is anders. Bovendien heb je ook nog zoiets als moederinstinct, geen mens of boekje waardoor ik mij laat vertellen wat ik moet doen als mijn kind huilt.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    de kans op allergie heeft ook temaken of het in de familie voor komt, bij ons beide komen geen allergien voor dus wij zijn al met 3 maanden begonnen met een beetje peer.

@Mariannemeisje : je gaat idd niet op je kind liggen , Esmee heeft ook wel is een nachtje bij ons geslapen maar heb nooit op haar gelegen.

Deel Deze Pagina