Ik weet niet of het een onderwerp is wat ik hier moet plaatsen, als het ergens anders beter past mag het natuurlijk verplaatst worden. Sinds ik namelijk een kindje heb denk ik namelijk heel vaak na over dingen die ik vroeger leuk vond, en die probeer ik heel erg "terug te halen" voor Can. Ik vond vroeger namelijk bijvoorbeeld de liedjes van "klein orkest" met Harrie Jekkers heel erg leuk... en ik heb de cd hiervan nu gedownload en ook een cd-tje met liedjes uit de tijd van Ot en Sien van Martine Bijl. En ik MOET echt het boek van Jip en Janneke hebben omdat ik dat vroeger zo leuk vond... En ook vind ik het opeens heel jammer dat er zoveel tekenfilms op tv zijn, het heeft voor mijn gevoel niets "speciaals" meer. Vroegere zat ik speciaal om zaterdagochtend heel vroeg voor de tv voor tekenfilms op Sky-channel (Engelse zender maar dat maakte me niet zoveel uit) voor inspector Gadget en The Popples en He-man... En later was er dan telekids enzo.. Ik zou bijna willen dat het voor Can weer net zo was, en niet de hele dag door al die tekenfilms op meerdere zenders. Is er iemand die deze gevoelens herkent of ben ik echt heel mutserig nu...? Voel me net een oud wijf met zo'n houding van "vroeger was alles beter"
Haha, hier staat het Ot en Sien boek (helemaal stukgelezen) al klaar! En ook Jip en Janneke. En nog talloze andere boeken want mama houdt van lezen! En Jarissa heeft ook al een pony (ze mag pas gaan rijden als ze 7 is, voor hetzelfde geld vindt ze er niets aan straks). Heel herkenbaar dus. En volgens mij volkomen onschadelijk zolang je maar niets opdringt. Wat tekenfilms betreft: die worden wel vanaf 5 uur 's ochtends tot in de avond uitgezonden maar hier is het straks tv kijken op rantsoen. Dus vooraf kiezen wat je wilt zien en afgelopen = televisie uit. Zo hou je toch hetzelfde gevoel hoop ik en doet je kind nog eens wat anders dan voor de buis hangen.
ik had het er van avond nog over haha dat het nu niet meer leuk is op tv.wij hadden de freggels,de troetelbeertjes enz enz datwaren de leuke kinder progamma's als je nu een progamma ziet heb je ze allemaal gezien
Ja, de Fun Factory op zaterdagochtend op SKY was helemaal super. Care Bears waren ook mijn favoriet! Van Klein Orkest ken ik eigenlijk alleen dat liedje van Over de Muur... en dan moet ik altijd denken aan de val van de Berlijnse Muur. Ik was toen 15 en dacht echt dat er vanaf toen wereldvrede zou zijn... hoe naief. Ik ben bijna 34, dus nog bepaald niet bejaard , maar er is zoveel veranderd sinds mijn jeugd... internet, mobiele telefonie,SMS... noem maar op. Op mijn 15e zat ik voor het eerst achter een computer die nog op DOS draaide en waarbij het een hele prestatie was dat je eruit kon halen hoeveel dagen je oud was. Ach en het songfestival... daar mochten wij vroeger voor opblijven (we hadden toen ook nog maar alleen Nederland 1 en 2 en de Belg). Daar zaten mijn broers en ik frisgewassen in onze pyamaatjes met een schaaltje chips ons best te doen de ogen open te houden tot het eind. Wat vaak niet lukte
ERG herkenbaar. Mijn favo's zijn er ook niet meer echt. Maar ze zijn wel op dvd uitgebracht Ik heb zo bvb mijn kinderen kennis laten maken met de freggles (eigenlijk alles van jim henson) en wat dacht je van ti ta tovenaar? Dr snugles ook zo'n leuke favo. En bij mij is het voor de anderen nu ook 1 uur tv en 1 uur computer. Had je liever toch wat anders gekeken? jammer! Volgende dag beter. De tv gaat hier doorgaans ook pas als laatste aan als de heren al moe gespeelt zijn door andere dingen (zoals buiten spelen, lego, imaginext etc) En de computer...die is doorgaans met vlagen maar interesant. Vooral bij mn jongste. Dus dat scheelt. Soms gaan ze er n paar dagen niet achter. En soms is t janken als t uur om is want ze waren net samen warcraft aan t spelen (wc 3 dan. Ze mogen niet op internet dus WoW is er niet bij voor hun )
wat dachten jullie van Bolke de Beer... nu weer herhalingen zag ik... en Stuif eens in op zaterdag middag en Ren je rot.... en de fabeltjeskrant even voor 19.00 en dat kijken in je pyama en dan naar bed.... maar ook de boeken van vroeger liggen voor een deel hier al op zolder klaar...rest staat nog bij me ouders...dus straks lekker voor lezen met Pinkeltje....
Ojaa de boeken. Bijna vergeten. Ik heb (nu nog) 2 jongens dus van mezelf geen echte jongens boeken. Maar gelukkig had mn vriend er nog van vroeger. Die zijn eerst naar zijn neefjes gegaan (behalve zijn kameleon boeken...daar mag je liever ook niet aan zitten ). Maar die zijn ondertussen rond de 21. En een jaar terug kwam zijn zus met een hele berg aan zetten. Ik ken de titels niet zo want heb ze zelf niet gelezen. Maar de heertjes hier hebben ze nu al bijna allemaal uit. Boeken over voetbal ploegen en weet ik t wat allemaal. Maar de sprookjes boeken van mama blijven ook in trek hoor. En alleen op de wereld enzo. En mijn aller liefste boek: wiele wiele stap van Miep Diekmann. Allerlei rijmpjes waar ik als kleuter dol op was. Die heb ik ook nog van mn eigen. De jongens vonden het ook leuk (waren er niet ZO dol op als ik) en straks als deze een jaar of 1 a 2 is kan t boekje weer tevoorschijn komen (heb er nu al zin in) De petteflat heb ik nieuw moeten kopen. Die was in de jaren kwijt geraakt. Maar toen er een nieuwe druk kwam dus meteen weer aangeschaft.
was vroeger gek van het boek "in de soete suickerbol" las de juf altijd voor op de lagere school. later is er ook een tekenfilm serie van gemaakt maar dat vond ik minder geslaagd ( of lag het aan het feit dat de juf het veel leuker voorlas? )
*slaakt een zucht* Wat een nostalgie he! Ik was helemaal verdrietig als ik "charlotte" (je weet wel met de spin en het biggetje?) had gekeken. Dan ging de spin dood en moest ik me toch huilen! (nu mep ik ze met liefde dood....gnagnagna... ) Wat dacht je van "maya de bij" of "never ending story"? Ach...die goeie ouwe tijd! (voel me nu behaard...) Maar ik ben het wel met je eens hoor. Nu is tekenfilms en beeldschermen de normaalste zaak van de wereld. In mijn tijd was het alleen maar fun factory en telekids in het weekend. En dan ook nog maar een uurtje! Mijn moeder maakte dan boterhammetjes voor mij, mijn zusje en zichzelf. Dan kregen we ook nog een vlokken erop (wat normaal noooooiiit mocht en een beker dampende chocolademelk met marchmellows erin! hmmmmmm.........
Ja hoor! Heel herkenbaar! Zelfs ik met m'n 22 jaar doe dat. Vind idd de tekenfilms van nu helemaal niet zo leuk, en dat was vroeger echt het "weekend" gevoel! Lekker op de bank tekenfilms kijken. En 's avonds met m'n ouders waren er ook echt familie programma's: geef nooit op, mini playbackshow. We keken ook altijd naar Jules unlimited, Flying docters, 12 steden 13 ongelukken. Zelfs de love Boot! En dan echt allemaal samen. Dat is nu minder... En al m'n boeken van vroeger heb ik gelukkig bewaard! En ik heb me echt wat afgelezen! Wat ik vroeger grijs gedraaid heb: De grote vriendelijke reus op video
Jaaaaa de DJ-catshow met Linda de Mol En Telekids met pittige tijden Dat waren nog eens tijden Maar er komt nu wel een hoop zooi op tv en juist in het weekend in de ochtend vind ik dat er weinig is
Wat ik straks ook wil gaan doen, is wat mijn ouders soms deden: Dan was het weekend, zaterdag of zondag en dan gingen we 's ochtends weg (zelf dacht je dat je op visite ging of zo) Wij wisten dan als kinderen verder nergens wat van. Ze hadden van te voren al alle spulletjes gepakt, tassen ingepakt etc. En dan reden we bijvoorbeeld naar een pretpark of een zwembad! Of naar een meer, als het erg warm was. Nou dat was natuurlijk geweldig, een super verrassing! Zulke dingen zijn zo speciaal, die vergeet je nooit!