Hallo dames, Even een vraag van mijn kant. Ik ben zwanger geworden na de 2e ronde ICSI. Testte 6 dagen na to al positief en deze is alleen maar duidelijker geworden. Een dag voor mijn officiële nod was hij al zo duidelijk dat het eigenlijk niet duidelijker kon. Het probleem is nu dat ik sinds drie dagen continue aan het bloeden ben en vooral tegen de avond. Ben nu 5 wkn en 2 dagen zwanger. Donderdagavond gebeld met het UMCG en gesproken met de dienstdoende IVF arts. Deze gaf al aan dat ze helaas nu niks voor me kon doen en ik het moet afwachten. Mocht de volgende dag bloed gaan prikken. Deze uitslag was dik in orde. De hcg waardes zaten op 866 en dat paste mooi in de periode dat ik nu zwanger ben. Waar het bloed vandaan komt weet dus niemand. Bloede ook wel even tijdens het gebruik van de lutinus, maar dat was te verklaren en al een dikke week geleden. Normaal zou ik een echo hebben met bijna 8 wkn deze wordt nu vervroegd naar 6 en een beetje. Moet het dus nog even een dikke week volhouden, maar wat maakt dit je onzeker. Testen blijven knallen en dat klopt ook met de waardes van mijn hcg volgens de artsen. Morgen weer even testen en het met regelmaat controleren. Daarnaast voel ik me toch echt nog wel zwanger aangezien ik in januari een mk heb gehad en me daarna oom gelijk niet meer zwanger voelde. Waar ik naar op zoek ben zijn soortgelijke ervaringen en de afloop hier van. (hoeft niet perse na een ICSI te zijn, gaat mij meer om het bloeden tijdens een zwangerschap) Alvast bedankt voor het lezen en reageren Liefs Rean
Wat is het zwaar hè, die onzekerheid door bloedverlies... Het is haast niet te doen, althans dat is mijn ervaring. Zeker niet omdat het niet vanzelf ging, de onzekerheid stapelde zich op. Ik heb deze zwangerschap bloedverlies gehad met 5, 6, 7 en 12 weken (dat was wel heel weinig). Steeds een goede echo en geen oorzaak gevonden. Sterkte met afwachten, dat is namelijk het enige wat je kunt doen.
Ik heb in het begin van deze zwangerschap ook bloedverlies gehad (roze, rood en bruin-afwisselend). Van 4 weken tot 10 à 11 weken zwangerschap. Onafhankelijk van gemeenschap of andere activiteiten. Ik had daarbij ook soms erg last van buikpijn (voor mijn gevoel waren dat m'n darmen maar dat weet ik niet zeker). Ik hoop voor je dat het goed zit en blijft!! Toi toi toi!
Ik had met 11 weken heel erg veel helderrood bloedverlies. Dan weer een paar dagen wel en dan weer niet. Oorzaak er zat bloed in mijn baarmoeder gelukkig naast de vruchtzak. Waarom het bloed in mijn baarmoeder zat weten ze niet. Ben nu 17w 4d zwanger en alles gaat goed ook geen bloedverlies meer. Dus bloedverlies het hoeft hellemaal niks te beteken. Hoop dat het bij jou ook gewoon goedzit!
hier ook bloedverlies wel klein beetje en steeds goede echos en was ook een vlek naast de vruchtzak die baarmoeder aan het schoonmaken was heb in totaal 3 weken verlies gehad afwisselend met afvegen tot helderrood. en ben nu ondertussen 19 weken zwanger succes ik weet hoe jij je voelt het beste is gewoon rustig blijven ik weet het ik kon het oook niet maar is wel de beste
Dank jullie wel meiden voor alle reacties! Rust en geduld is denk ik het enige medicijn op dit moment. Wel een geruststelling dat er veel zwangerschappen goed zijn doorgelopen na al het bloedverlies. Ik hoop dat ook wij bij deze groep mogen gaan horen. Zodra ik nieuws heb zal ik het hier plaatsen. Nogmaals mijn dank meiden