Vroeggeboorte/ prematuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MvLyn, 7 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    #1 MvLyn, 7 sep 2020
    Laatst bewerkt: 7 sep 2020
    Hoi dames,

    Van mijn dochter ben ik met 28 weken en 5 dagen bevallen, dit na een zorgeloze zwangerschap. Plotseling opgenomen in het ziekenhuis met weeën en een baarmoedermond die verstreken is. Oorzaak hebben ze niet kunnen vinden, alleen het vroegtijdig loslaten van de placenta. Ik heb wel veel stress gehad. Mijn dochter lijkt er zover geen last van te hebben :)

    Nu ben ik opnieuw zwanger (4+6) en hoor ik dat ik vanaf 16 weken zal beginnen met wekelijkse proluton injecties. Met 20 weken krijg ik (pas) een cervixlengte meting. Iemand met beide ervaring? De prikjes zijn voor mij nieuw, maar de arts zei dat het met 50% een vroeggeboorte kan verminderen. Tevens hoorde ik dat wanneer men te vaak de cervixlengte meet, dit juist kan zorgen voor harde buiken en het afnemen in lengte.

    Ik merk gewoon dat het me allemaal heel onzeker maakt en dat ik ergens gewoon benieuwd ben naar positieve verhalen. Ik hoop deze rollercoaster gewoon niet nog eens in te moeten.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is heel spannend na de ervaring van een extreme vroeggeboorte. Ik heb een vroeggeboorte van 24,3 en 24,6 meegemaakt, daarna 2x ingeleid met 38,5. Tijdens die zwangerschappen moest ik zelf proluton inbrengen en had ik wekelijks metingen. Het beleid verschilt per ziekenhuis of ze injecties of tabletten geven. Hier is het dus goed gegaan! Een voorspoedige zwangerschap toegewenst!
     
    MvLyn vindt dit leuk.
  3. MvLyn

    MvLyn Lid

    31 aug 2020
    54
    33
    18
    Vrouw
    Jeetje, wat heftig:(. Gelukkig dat het daarna allemaal goed is gegaan! Dankjewel voor je berichtje!
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier met mijn eerste zwangerschap spontaan bevallen met 21 weken.

    De daarop volgende zwangerschappen steeds voorbij de 39 weken gekomen met een preventieve cerclage en progesteron tabletten/utrogestan.

    Fijn te lezen dat je dochter het zo goed doet.
     
    MvLyn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina