hoi ik heb de hele tijd in mijn gedachten mischien dat het kindje te vroeg wordt geboren. en ik droom van dat het kindje te vroeg is geboren. wie kan mijn helpen?
ik denk dat deze angst wel normaal is maar het moet je leven niet overnemen, praat erover met je moeder,zus, vriendinnen, andere mama's en vooral je partner en maak van elke week een feestje (mooie buikfoto maken, een klein kadootje zoals een leuk paar sokjes ofzo) dat maakt elke week weer leuk
Isademi wat een goede tips. Vooral die van het cadeautje per week. Je bent nu ook al 27 weken zwanger, het is natuurlijk niet ideaal maar mocht het tot een vroeggeboorte komen dan is hij/zei in ieder geval levensvatbaar. Bij mij spookt het ook regelmatig door mijn hoofd. Maar goed. That's me....moet altijd iets hebben om me zorgen over te maken. Is het dit niet, dan is het dat wel.
ja ik had dat ook rond die periode, zo van NU heeft ze zoveel procent kans om te overleven en nu zoveel maar goed ik had een punctie gehad, vruchtwaterverlies en een virus dus spookte hard door mijn hoofd zeg maar. Ik heb hele leuke collage foto's gemaakt van elke week (www.martin-isabel.nl en dan zwangerschap Miley) je moet echt van elke week genieten het is zo voorbij (als je terugkijkt) alleen is niet altijd gemakkelijk..
hoi hoi ik begrijp het gevoel hellemaal maar ik zal het als ik jouw was zal ik het gevoel los laten je hebt het namelijk niet in de hand als het te vroeg geboren word mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren en hij is er heel goed door gekomen, liefs
Onze eerste dochter is 6,5 weken te vroeg geboren en is helemaal gezond dus maak je niet al te druk. Je kindje is inmiddels levensvatbaar.
nou daar ben ik dus ook bang voor.. ook omdat ik momenteel nog niet in mn eigen huis woon, waar we al ruim drie maanden in bezig zijn.. dus babykamer nog niet af, kleertjes kan ik nog niet wassen, kan nog niks inrichten, en dan....!! wat als de baby wel eerder komt... dan zit ik met een groot probleem..!! ze zeggen toch dat je met 30 week alles klaar moet hebben? nou dat lukt ons nooit niet.. denk dat ik pas rond een week of 34 echt alles klaar kan hebben..
Ik had die angst ook wel wat rond hetzelfde aantal weken. En ook omdat we op vakantie gingen toen ik 30 weken was, dacht toch stiekem...wat als t gebeurd als we op vakantie zijn? Maar laat t gevoel niet overheerzen! T kan zomaar zijn dat je kleintje blijft to 42 weken @Dropfruit, het hoeft echt niet klaar te zijn met 30 weken hoor! En zelfs 34 weken is ruim op tijd, ik ben nu zover en wij zijn zelfs nog niet helemaal klaar. Geloof dat het zo is dat je met 37 weken t in principe klaar ''moet'' hebben...dan mag je ook gewoon thuis bevallen n.l.
@dropfruit, maar als het nu al geboren zou worden kom je de eerste weken nog niet met baby thuis hoor! Ik weet zeker dat jouw kleintje nog lekker lang blijft zitten die heeft het echt wel naar zijn zin daar! Dromen over dit soort dingen is heel normaal in de zwangerschap, ik droomde zelfds dat ik mijn pasgeboren baby in een ladekast legde en vergat eten te geven... en die overleed ook... heel akelig maar dit komt gewoon door hormonen en je zorgen... Douche lekker uitgebreid voor het slapen en neem een bekertje warme anijsmelk ofzo
ik geloof dat je kindje zoiezo altijd tot 35 weken in het ziekenhuis MOET blijven (soms zelf 37 weken of bepaald gewicht) dus daar zou ik me niet zo druk om maken, het is niet erg lekker gepland maar goed daar kan je nu niets meer aan doen...
nou...gelukkig maar.. ben weer een beetje gerustgesteld maar blijf hetwel zwaar vervelend vinden dat ik nog niks klaar heb, en nog niks klaar kan maken!! en idd als t nu geboren wordt zal t nog wel een tijdje in t zk moeten blijven.. t zullen de hormonen wel zijn die me zo aan t stressen maken..
hey meid ik heb dat gevoel ook steeds gehad.toen had met 29weken ziekenhuis opname vanwege verkorte baarmoeder mond.het rommelt veel nu maar gebeurd verder weinig toen in op forum zetten zeiden ook veel hoeft niks te betekennen kans is net zo goed dat met 42 weken pas komt. en 27 weken is baby helemaal nog niet klaar voor de wereld veel halen het wel maar heel veel houden iets aan over dat wil je niet.Bij mij is nog echt niet alles klaar spullen staan er kleren hangen maar box moet nog en veel dingen moeten nog opgehangen worden shame on me.Verder ben nog aanuitpakken vorige week verhuisd.Ik maak me niet echt daar druk over als dozen zie word al moe.ze hadden gelijk tweede trimester kan je beste alles klaar maken. liefs,
@ brasilprincess: jij bent dus ook net verhuisd, vond je dat ook zo stressen? ik stress me er namelijk veel om, miss ook omdat we al 3 maanden aan het verbouwen zijn.. en we dachten wat sneller klaar te zijn dus het loopt al steeds uit, ben soms zo bang dat de baby geboren wordt terwijl we er dan nog niet wonen!!! succes met dozen uitpakken!