Een kweek stelt niks voor een streek met een wattenstaafje ze hoeven niet diep van binnen te zijn... Stel dat ik volgende week weeën zou krijgen dan zouden ze dus niks doen terwijl jij dus weer een voorbeeld bent dat het geen gelopen race is. Kijk ik snap dat halen geen nut heeft maar proberen om de kansen zo goed mogelijk te houden door weeën remmers. .. oh wat is dit frusterend en wat voel ik me toch machteloos!
Wat een schrik zeg! En dubbel spannend lijkt me, met een bloedende placenta! Ik vind het wel raar dat je hiervoor niet opgenomen wordt. Opname kan toch helpen om de grens van 24 weken te bereiken?! Ik ben bij de zwangerschap van mijn dochter met 15 weken opgenomen ivm zwaar bloedverlies. Ik kreeg strikte bedrust om afstoting te voorkomen. Ookal kon er niks gedaan worden als het toch mis zou gaan, gaf het me wel het gevoel dat mijn zwangerschap er toe deed en zij ook met mij streefden naar een goede afloop. Zeker met een dochtertje thuis lijkt me volledige bedrust bijna niet te realiseren. Een ziekenhuis kan hier een goede rol in vervullen. Sterkte!
Ik heb geen ervaring maar wil je veel sterkte wensen... Wat een vreselijke onzekerheid. Ik duim voor je mee dat je de 24 wkn haalt (en dan 28-32-enz...!)
Oh, en weeënremmers kunnen ook echt al eerder voorgeschreven worden! Ik kreeg vanaf 16 weken adalat ivm zeer frequente harde buiken.
Tjonge jonge, wat raar dat ze niks doen. Ik ging met weeen en licht bloedverlies naar het ziekenhuis, ik was toen 22 weken, ik werd meteen opgenomen en werd ter observatie gehouden een nacht. Die volgende dag werd ik ontslagen uit het ziekenhuis ze dachten dat het gewoon mijn darmen waren, maar toen begon ik weer erger te bloeden en kreeg toen een baarmoederhals meting en toen zagen ze helaas dat ik nog maar 1 cm had. Nu is dit verhaal heel anders dan de jouwe. Maar ik heb in het ziekenhuis gelegen enkele dagen, kreeg antibiotica uit voorzorg, werd meteen helemaal gecheckt, en moest plat. Dus ik vind het echt raar dat ze jou gewoon thuis laten en zeggen dat ze niks kunnen betekenen. Helaas hebben ze voor mij niks kunnen betekenen en heb ik de 24 weken grens niet gehaald. Maar ze hebben in ieder geval wel hun best gedaan. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en hopelijk blijft je kleine nog even zitten!!
Eigenlijk is het beleid toch overal dat ze voor de 24 weken niks doen? Hier met 20 weken weeënremmers gekregen, (achteraf niet nodig gehad) maar alleen omdat mijn oudste 10 weken te vroeg was anders had ik ze niet gehad..
Oh trouwens, de verpleegkundige meldde bij mij ook nog.. dat ze normaal geen remming geven voor de 24 weken omdat het 'nogal een dure behandeling is...' ook al zo'n opmerking... Ik denk dat ze gewoon een grens moeten stellen. Maar ik zou inderdaad niet op geven hoor, gewoon blijven aan dringen!!
Wat een spanning dit! Ze kunnen je idd weken plat houden zolang je buik rustig is en je niet getoucheerd wordt ivm infectiegevaar. Bij mij is een kweek afgenomen. Doen ze met een wattenstaafje. Lijkt me dat deze steriel is. Zou er ook om vragen! Ik neem aan dat je een (hoge) vliesscheur hebt ipv compleet gebroken vliezen zodat ze kleine beetjes verliest. Ik ga voor je duimen!
Natuurlijk is de wattenstaaf steriel: anders meten ze niet welke (en hoeveel) bacterien jij bij je draagt, maar meten ze welke bacterien er zijn op de plekken waar die wattenstaaf gelegen heeft ed. Dat heeft natuurlijk geen nut. En natuurlijk omdat je geen onsteriele zaken in de buurt van gebroken vliezen van een zwangere gaat houden... Heel veel sterkte, Frannie! Ik hoop dat het allemaal met een sisser af gaat lopen!
Heb goed geslapen gelukkig. Ik temperatuur mezelf nu en die is steeds rond de 37.3 en spoel na het plassen. Ik voel de kleine goed bewegen. De 23 weken komen in zicht. Ik ga nu het AZM niet bellen wel als ik ook maar enige twijfel heb. Mijn gevoel is nu goed (tot ik weer iets voel waarvan ik dan weer niet weet of het een normaal zwangerschapskwaaltje is) Erg bloedverlies heb ik al 2 dagen niet meer alleen bruin waarvan ik denk dat het uit het vruchtwater komt. Ik vind het heel lief dat jullie allemaal zo meeleven. Het doet mij al goed hier even te kunnen spuien.
Jeetje wat heftig! Ik ga voor je duimen dat de kleine nog minimaal een week blijft zitten. Maar het liefst nog veel langer! Heel veel sterkte de komende tijd. Liefs Lara
Ik ben je volgens mij laatst op het forum ook tegen gekomen en wil je heel veel sterkte wensen. Heb in hetzelfde schuitje gezeten, maar mijn vliezen braken een paar weken later (25 1/7 weken). Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Dring inderdaad aan op opname en een kweek. Als je draagster ben van de gbs bacterie is antibiotica van belang en over een paar weken longrijping om jullie kleintje op een eventuele vroeggeboorte voor te bereiden. Het zal een hele heftige tijd worden, maar ik duim voor je dat alles goed komt! Als je wat wilt weten, de an hoor ik het wel.
Nog steeds geen bloedverlies! Ik kan ook echt niks nats ontdekken. Alleen nu wel geobstipeerd aan het raken wat wel buikpijn geeft. Ben aan de roosvicee laxo en heb lactulose laten halen. Ik heb nu een beweging van 0,0 en mag van de gynaecoloog ook niet zo hard persen. Durf ik ook niet en dat is ook niet echt goed voor de stoelgang. Vannacht met een kruik tegen mijn buik gelegen niet heel warm maar net lekker. Ik hoop zo dat dit snel gaat helpen.
Dank je wel! Ik moet tot woensdag wachten tot mijn eigen gynaecoloog er weer is dan bel ik voor de kweek.
Klinkt hoopvol! Wat betreft obstipatie: trek op tijd aan de bel! Lactulose ed zijn geen wondermiddelen. Iom je arts kun je ook andere middelen krijgen. Voorkomen om veel te persen lijkt me idd het beste. Sterkte maar weer! Wat moeten de dagen voor jou ontzettend lang duren zeg!...
Ja doe ik hoor ik wil de boel eigenlijk zacht houden. Tot nu toe motiveert de rust juist nu ik het gevoel heb dat het helpt. Geen bloedverlies is geen prikkeling en ik hoop dat het idd klopt dat ik weinig tot geen vruchtwater verlies dat zou betekenen dat het wel voldoende blijft. Mijn kleine dreumesje maakt elke dag goed. Tot nu toe ook veel aanloop maar dat zal misschien wel minder worden naar mate het langer duurt... Ik denk dat een zh opname minder zal zijn als dat gaat gebeuren dan ben ik nl ook nog een uur van huis... maar ja eerst nog een week vooruit en wat moet dat moet.