Ha Fran, wat een gez*** allemaal. Hou je taai, voorlopig lig je er nog wel en wie weet blijk je morgen toch op de kamer te kunnen blijven. In een nacht kan er veel gebeuren. Hoe dan ook, geniet van het samenzijn.
Btw ik moest destijds mijn eenpersoons uit vanwege een gedetineerde. Snapte het wel maar voelde een beetje raar.
Ja kan ik me voorstellen nou die gedetineerde zit er warmpjes en luxe bij op een eigen kamer hoor. En ik wist dat dit kon gebeuren maar toch jammer dat het zo snel is.
Tot nu toe zijn ze er vanmorgen nog niet over begonnen. .. dus ik zeg niks. Heerlijk geslapen en gezellig met 2 ziekenhuisbedden naast elkaar. Wat zou dat kosten 24 uur twee bewakers voor een gedetineerde in het zh....
Ja dat was echt fijn en dat we even de tijd hadden om de kleine te voelen in mijn buik. Normaal deden we dat elke avond als we in bed lagen even. Ik heb het gevoel dat hij de zwangerschap nl helemaal niet zo goed mee krijgt qua gevoel snap je. Maar vanmorgen eindelijk een fatsoenlijke gynaecoloog aan mijn bed. Een hele fijne man die (na opzoeken op internet) een professor bleek te zijn en die deze toko leiding geeft. Deze man nam gelukkig de tijd en ik heb tegen hem kunnen zeggen wat ik gisteren kwijt wilde. En mijn vriend was er bij. Heb gezegd dat ik het toch wel benauwd kreeg van het idee dat ik met ontslag zou gaan bij 48 uur geen bloedverlies. Ik gaf aan dat ik me dan erg zorgen zou maken als het ineens weer begint. Hij zegt dat daar 96% kans op is in mijn situatie... En in principe zou ik met 32 weken terug mogen naar mijn eigen ziekenhuis mits de placenta niet te diep is ingenesteld. Dat is ook een extra bijkomstigheid bij placenta praevia en dat kan iets gecompliceerder zijn bij de keizersnede. En hij zei dat sommige ziekehuizen het dan misschien niet aandurven en toch liever hebben dat ik hier ben. Ook vond hij dat mijn HB weer eens bepaald moest worden.. Heb het zelf gevraagd vlak na opname of dat mocht en toen is het erbij geprikt maar daarna dus niet meer. En hij vond ook dat ik toch iets meer moet bewegen, dwz kleine stukjes lopen op de afdeling omdat ik toch wel complicaties krijg van het liggen.. Maar ook dat heb ik vanaf het begin aangegeven dat ik pijn kreeg en of er iets was qua oefeningen wat ik kon doen. Daar werd toen niet op in gegaan. Mijn kuit is ietsje beter maar toen ik vanmorgen uit bed kwam wel weer veel pijn dus ben blij dat de fysio maandag weer komt. Als van de week mijn eigen gyn komt zal ik dit nog eens bespreken dat ik nu voor de eerste keer in 3 weken een fatsoenlijk gesprek heb gehad met iemand die er verstand van heeft. Ik zou zeggen laat die gyn in opleiding met zo'n man meelopen en zien en horen hoe hij communiceert daar kan je zoveel van leren ipv dat je alleen op de afdeling rondloopt......
Oh en je had gelijk Maria ik denk dat het met een sisser af loopt want ik heb niets vernomen van dat ik van de kamer moet. De gedetineerde is weg sinds vanmorgen. Ik was te vroeg aan het klagen...
Een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd, in wekenlangineenziekenhuisbedmoetenliggen-land . En dat is het voordeel van zo'n afdeling, met planning kun je er niets want alle factoren zijn behoorlijk variabel. Dus ik hoop dat het zo nog even doorvariabelt en dat je er nog een tijd ligt. Fijn van de gyn. Af en toe tref je een arts met ervaring en dat is een verademing. Maar wat is nu het plan dan? Bij 48 uur geen bloed naar huis, met deze superprille termijn terwijl je weet dat de kans op nieuw bloedverlies bijna 100 is? Brrr. Ik zou m'n pootje stijf houden. Nogmaals, voor 30 mocht ik niet eens naar huis zonder bloedverlies. En ik zou NIET in een streekziekenhuis bevallen. Met 32 weken niet, maar ook niet met 40. Langdurig te weinig vruchtwater hebben kan een kleintje een hele spannende start geven waarbij iedereen aan de couveuse exact moet weten hoe je zo'n kleine aan de praat krijgt. Daarvoor moet je echt op de NICU zijn en niet in een streekziekenhuis. De vertraging van ambulancevervoer zou ik me niet durven veroorloven. Nogmaals, ik wil je niet onnodig bang maken, voor hetzelfde geld doet je kleine het prima, maar ik zou never nooit dat onnodige risico nemen.
Ik ga nergens heen en dus ook niet na 48 uur geen bloedverlies. En daar ben ik erg blij mee met 96% kans op weer bloedverlies. Ik zei dat ik het al vanaf 18 weken al heb en ik wil geen enkel risico nemen en desnoods blijf ik dus hier tot mijn meisje komt. En het vruchtwater volume kan 'gewoon' bij deze zwangerschap horen als ik het toch niet verlies. Ik had nl ook gevraagd waarom het volume dan niet toeneemt als ik het niet verlies.
Goed zo. Kan het scheurtje geheeld zijn als je het niet meer lijkt te verliezen? Hoor je weleens, toch?
jaja! Ik heb wel eens gelezen dat het kan helen ja. Zal dat woensdag ook vragen of morgen als hij weer dienst mocht hebben.
Heel goed! Heb net mijn dochter weer gezien en o wat is haar woordenschat enorm vooruit gegaan zeg en ze praat al veel met 2 woorden. Verder was mijn HB toch op het randje dus ben begonnen met ferro. Misschien dat daar mijn slechte conditie ook een beetje vandaan komt...
Ja, dan is ferro wel een goed idee. Hoe laat was je hb? Hou er wel rekening mee dat je misschien meer Movicolon nodig hebt als je ferro gaat nemen ;(. En hard gaat het op deze leeftijd hè. Over een paar weken ben je weer thuis hoor! (En dan lekker van 32 tot 40 weken thuis zitten.)
6,6 en onder de 6,8 is te laag voor een zwangere. Ja ik mag 3x dd movicolon dus daar moet ik maar een beetje mee spelen. Ik blijf er in ieder geval nu maar eentje per dag nemen. Ik ben heel benieuwd en ook wanneer ze een geplande keizersnede willen doen als het zo goed blijft gaan.... meestal toch rond de 38 weken?
Ja, veel langer zullen ze je kleine niet laten zitten, want als de vliezen niet dicht zijn, loop je toch meer risico op infecties. Je hebt daar zelf ook wel een stem in hoor. Ik heb destijds gevraagd of ik niet met 34 weken ingeleid zou kunnen worden. Dat was bespreekbaar. Ik had namelijk echt heeeel weinig vruchtwater, dus ik was erg benauwd voor longhypoplasie naarmate de zwangerschap verder vorderde. Als ik het zo hoor, is het risico daarop bij jou niet zo groot.