Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Jij ook! Klets gerust hier mee hoor want bijna alle dames die mij moed in praten hebben hetzelfde meegemaakt! Ik begin nu meer moeite te krijgen met het feit dat ik mijn dochter zo weinig zie. Woont jouw gezin wel in de buurt? Dat is een beetje het probleem de afstand. De hoeveelheid vruchtwater zegt me niets want hier is het steeds tussen de 2 en 8 en of dat cm is geen idee. ...

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Is er een Nicu in jouw ziekenhuis Jolien?

3. Svb

Svb Lid

4 mrt 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oranjebitter??? Hoe bedoel je domme vraag!

Gek is dat dan hè? Dat je weet dat er van alles gaande is en jij er weinig van meekrijgt. Had ik met kerst en oud&nieuw.

Hier werd wel iedere dag geskyped. Was best snel uitgelegd aan onze dochter en doordat ik ook de thuisomgeving zag, voelde het iets meer alsof ik daar ook was. Vond het wel fijn .

Jolien ook heel veel sterkte!!!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja het was toch maar een beetje had de vpk gezegd... een beetje boordevol alcohol ja.....

5. Jolien82

Jolien82 Lid

30 apr 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig wonen wij zelf ook in Zwolle, zodat de kleine meid dagelijks even langs kan komen.
    In Zwolle is er ook een Nicu. Isala is geen academisch ziekenhuis, maar de OHC afdeling en de Nicu zijn wel derdelijns. Ben tot nu toe ook erg tevreden. Elke ochtend komt er een perinatoloog, samen met arts assistent en verpleegster langs. Bij jou wel anders zo te lezen.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh fijn zeg! Ja bij mij wel anders en ik had hogere verwachtingen van een academisch ziekenhuis maar ja het woord zegt het ook al het is een opleidingsinstituut eigenlijk.... maar ik ga nu vragen of ik mijn eigen gynaecoloog/perinatoloog vaker kan zien...

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bah bah heb ineens fors meer bloedverlies. Na het douchen liep het en toen ik later weer in bed zat. Verbandje zat 50cc in en nog in de wc maar dat is niet te meten. Hoop zo dat dit niet aan gaat zetten tot weeën. Tot nu toe niet gelukkig.
    Ik wil haar zo graag nog even in mijn buik houden!

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat erg Frannie, hopelijk triggert het niks!!

9. Jolien82

Jolien82 Lid

30 apr 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is toevallig. Ik heb ook sinds vanochtend weer bloedverlies erbij. Had dit sinds de laatste 3 weken elke maandag op dinsdagnacht. Deze week dacht ik een keer over te slaan, maar niet dus. Hoeft niks te betekenen hoor. Er wordt vaak geen oorzaak voor gevonden.
    Gaan ze nog een echo bij je doen?

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De arts moet nog komen en ze zouden elke week een echo doen en ik ben weer aan de beurt volgens mij. Ik blijf in bed vandaag jammer maar het moet. Mijn kleine meid komt zo. Ik voel me ook een beetje futloos. Wat raar dat ze bij jou de oorzaak niet kunnen vind Jolien. Geen laagliggende placenta?

11. Jolien82

Jolien82 Lid

30 apr 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, geen placenta ligt hoog. Ik heb net weer een korte echo gehad, heb nu even totaal geen vruchtwater en dochter is van stuit- naar dwarsligging gegaan. Had wel maag en blaasvulling. Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen..
    Hoop dat het bij jou allemaal goed is Frannie. En wat fijn dat je dochter komt, lekker bij jou in bed en heerlijk knuffelen!
    Hoe laat heb je een echo ongeveer?

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh dat klinkt niet fijn geen vruchtwater. ... geen idee of ik wel een echo heb vandaag. . Ga ik zo vragen. . Ik zal wel meer aan het ctg moeten misschien.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Frannie, hopelijk krijg je straks weer een echo, en is alle goed?

Jolien: wat een spannende situatie, jij ook sterkte!

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ha Frannie, wat naar. Ik had soms ook bloedverlies, maar volgens de verpleging leek het soms ook meer omdat het vermengd was met vruchtwater. Dat heb ik best vaak gehad, toch duurde de bevalling nog 6 weken na het breken van de vliezen, zoals je inmiddels wel weet. Ik hoop dat het bij jou ook nog even duurt. Kan nog steeds.

Jolien, ook veel sterkte. Ik had ook heel, heel weinig vruchtwater bij mijn dochter (lage vliesscheur, 24 weken) en soms vrijwel niks. Toch heeft ze het gered en is ze gezond.

Sterkte meiden.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik krijg vandaag de echo met haar supervisor erbij. Of eigen gyn dat is weet ik niet. Buik voelt wel wat meer gespannen aan en hard na de wc gang.

Ik heb die vliesscheur mogelijk al vanaf week 20 of misschien wel 18 toen het bloedverlies toenam.

Dochter is net weg wat heerlijk was dat zeg.
    En er kwam een traumahelicopter dus dat was reuze interessant.
    Daarna was het op haar manier helicopter zeggen en "weg" zo en dan die handjes erbij. Zo lief.

16. Jolien82

Jolien82 Lid

30 apr 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Maria. Fijn om ook positieve verhalen te horen!

@Frannie: Fijn dat je dochter is geweest, kan je er weer even tegenaan. Wel spannend hoor straks de echo, vooral omdat je nu ook wat last heb van je buik. Bij jou zijn je vliezen misschien dus ook al eerder gebroken? Ik ben met 19 weken voor een extra echo bij de verloskundige geweest omdat ik toen ook veel vocht was verloren. Hier in het ziekenhuis gaan ze er dus ook vanuit dat mijn vliezen dus met 19 weken al zijn gebroken.
    We blijven gewoon allebei nog even broeden Frannie! Hoe ligt de kleine trouwens bij jou?

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb er ws al die tijd al bloed bij dus niet als vruchtwater herkend. De kleine ligt in stuit al heeeeeeeeeeeeeeeel lang ik denk misschien al voor de 20 weken. De ene keer helemaal en de andere keer beetje dwars.

En wat is bij jou het plan? Gewoon extra controle?
    Ja we gaan zeker nog even broeden!

18. Jolien82

Jolien82 Lid

30 apr 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of de controle omhoog gaat. Denk het niet. Blijft denk ik dagelijks 2 x ctg en wekelijks een echo. Moet nu wel weer op mijn kamer blijven, dus alleen eruit voor douche en wc.
    Hopen dat je straks een goede echo hebt. Is je buik alweer wat rustiger?

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zo lang het voor onze kleintjes goed is in onze buik dan broeden we vrolijk verder toch?

Echo goed, volgens mij minder vruchtwater dan vorige week.
    Weer een gyn in opleiding maar deze was schijnbaar verder...
    Ik wacht maar rustig of mijn eigen haar gezicht nog laat zien deze week was wel beloofd.
    Dus zal mijn mond pas open doen als ik haar vrijdag niet gezien heb.

Straks nog even een ctg maar ze konden zien dat mijn meisje het goed doet was beweeglijk genoeg.

Ik moet ook weer in bed blijven mag alleen even naar de wc en weer terug. Dus een beetje terug bij af maar ja het is niet anders dit is het beste zo.

Morgen zou ik met een vriendin even naar het restaurant gaan om wat te eten (nog geen uur hou ik dat vol hoor) maar nu moet zij het even gaan halen voor ons samen.

Ben blij dat ik nog steeds alleen lig.

Straks komt er een kapster die ik via de Lounge gevonden heb via een tip. Ben benieuwd want het is hard nodig. Probeer als sinds maart mijn haar te laten knippen....

Dus ik ga straks heel even zitten de artsen weten het.

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #600 Maria999, 1 mei 2013
    Laatst bewerkt: 1 mei 2013
    Fijn dat je nog alleen ligt, Fran. En dat de kleine het goed doet. En een kapper, wat een luxe! Ik moest destijds al heeeel dringend toen de vliezen braken en voor ik kon was ik maanden verder. Niet belangrijk of zo, maar je voelt je dan toch wel een beetje armoedig. Dussss.

Enneh niet terug bij af misschien. maar even pas op de plaats ;).

Het schommelt gewoon steeds, dat was bij mij ook zo.

Echt fijn dat je nog alleen ligt.

Deel Deze Pagina