Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nou, dat is wat optimistisch van de vpk's denk ik :D. Ik had best een goede conditie, maar ben na twee jaar nog steeds niet helemaal bekomen van die 6 weken plat. Het scheelt denk ik wel als je kunt gaan sporten een paar maanden na je bevalling, dat zat er hier niet in omdat we niet zo'n makkelijke baby hadden.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zie me straks met 2 kinderen ook niet echt sporten hoor...... bij de eerste heel optimistisch 8 weken gedaan en toen geen fut meer. Daarna was het sporten het lopen met de wagen heen en weer naar de stad. Daat viel ik pas eindelijk bij af!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik begrijp dat zij maar 1x per week dat bloedverlies heeft. Mocht het bij mij tegelijkertijd zijn dan kan het niet want dan ligt de baarmoeder stil en kan het bloed niet weg zei dr. Spaanderman toevallig toen hij erbij was en hrt beleid werd afgesproken bij 24 weken

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik heb het over longrijping, jij over weeënremming (wat met een praevia gevaarlijk is) én longrijping (want voor een tweede keer en dat doet Spaanderman liever niet).

Ut Joliens verhaal begreep ik dat ze wel weeënremming én longrijping krijgt als ze weeën krijgt voor de xx aantal weken, maar alleen dan. Maar misschien heb ik iets gemist.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee, ik zou ook niet weten hoe je dat doet ;).

6. Jolien82

Jolien82 Lid

30 apr 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt, ik krijg wanneer ik weeën krijg weeënremmers maar ook longrijping. Tenzij er natuurlijk een infectie is opgetreden, dan gaan ze het ook niet remmen en moet de baby direct geboren worden. Ik heb wekelijks een bloeding, 1 dag veel en dan een paar dagen net als een menstruatie. Mijn placenta ligt hoog, dus ze weten niet goed waar het bloeden vandaan komt. Ze gaan zo weer even bloedprikken voor mijn waardes, ben benieuwd.
    Daarna even lekker proberen te slapen.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja precies Jolien, dat is hetzelfde protocol als ze bij mij hanteerden. Ik had ook geen praevia, maar toch bloedingen. Werd niet echt verklaard, het schijnt normaal te zijn. Ik denk dat het ook gesprongen adertjes kunnen zijn, of door groei van de baarmoeder. Bloed wat je normaal niet zou zien, met intacte vliezen.

Slaap lekker.

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

He frannie!

Wat balen dat je weer zoveel bloedverlies hebt! Hopelijk hou je het nog eventjes vol!
    Dat met de longrijping is precies hetzelfde hier!
    Gyn zei gisteren dat ze het niet bij mij gaan herhalen omdat dus is aangetoond dat het effect wat langer blijft als 2 week, en teveel niet goed is!

Succes nog!

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Vervelend van die bloedingen zeg. Wel fijn dat je een goed gevoel hebt bij de prof.

Op naar de 28 weken!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja zaterdag 28 weken! Ik hou het nog wel vol.. zondag al 4 weken in het zh! Op zich best snel om...

11. Svb

Svb Lid

4 mrt 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alweer 4 weken? Dat gaat inderdaad hard! Balen van al dat bloedverlies. Gelukkig checken ze direct hoe je kleintje het doet. Jouw kindje maakt het dus nog goed, maar blijft je buik ook rustig?

Ik was ook nog niet op de hoogte van die nieuwe inzichten. Heb wel een tweede kuur gehad tegelijk met weeënremmers.

En inderdaad, het is fijn dat de vpk zo positief zijn over je conditie, maar ik heb daar ook een andere kijk op.

Ik duim voor je dat het bloedverlies weer afneemt.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn buik blijft rustig soms heel even hard maar niet pijnlijk en soms een harde buik mag best. En mijn buik is enorm gegroeid. Dus ik hoop dat het bloedverlies idd komt door de groei van de kleine. Ik heb een soort fiets van de fysio gekregen dan zit ik in een gewone stoel en dan kan ik zelf trappen of mijn benen automatisch laten bewegen. Totaal inslanningsloos echt alleen om de doorbloeding goed te houden. De vpk kwamen al kijken wat voor fiets ik had die maakten zich al zorgen. Ik zit niet met een zweetband om heel hard te trappen :)

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb even mijn berichten terug gelezen en ik schrijf al ruim 4 weken in dit topic. En ik zie dat velen van jullie mij al die tijd al steunen. Heel fijn! Er zijn inmiddels heel wat pagina's vol en ik hoop er nog veel vol te kletsen met goede berichten!

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    4 weken al.. En nog een paar daagjes en dan alweer 28 weken!

Is je kleine meid al weer beter?

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja die heeft 3 dagen koorts gehad en gisteren wakker met 36.6 en geen koorts meer gehad. Heel apart!

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    heeft ze de 6e ziekte al gehad? die heeft namelijk 3 dagen koorts paar dagen niks en dan uitslag... (niks ernstigs..) maar kan ook gewoon virusje of verkoudheidje zijn.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen idee eigenlijk. .. maar ik krijg het ongetwijfeld te horen als ze uitslag heeft...

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    vast wel:D

19. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi Frannie,

Weer even bijgelezen na een weekje zonder zp. Wat fijn dat je hier je 'ei' ook even kwijt kunt. Zo te lezen maak je aardig wat mee daar. Maar als ik het goed begrijp zit je nog lekker op je eigen kamer? :)
    Vervelend dat het bloedverlies weer is toegenomen. Hopelijk kan je kleine meid nog een tijd blijven zitten en haal je die 37 weken!

Slaap lekker alvast!

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hoi Frannie, ik lees al een tijdje mee in je topic en wil je ook even een hart onder riem steken! 4 weken en 28 weken is alweer een mijlpaal. Nu ik zelf (weer) zwanger ben moet ik vaak aan mijn moeder denken die 2x (bij mijn broer en mij) weken in het ziekenhuis heeft gelegen met vroegtijdige weeën en uiteindelijk gebroken vliezen. Mijn broer is daardoor te vroeg gekomen met 34 weken (net als mij eerste!) na geloof ik 8 weken liggen. (Zonder internet en forum...) Ik ben wel normaal met 38 weken geboren en ook na zo'n lange tijd liggen. Ze vertelt me altijd dat ze het zo weer voor ons zou doen, dat vind ik zo lief:)

Heel veel sterkte en dat je kleintje nog heel lang in je buik mag groeien!

Deel Deze Pagina