Nou de echte gyn is geweest hoor! En mijn eigen had afgelopen week cursus donderdag en vrijdag en was niet eens "in huis" en komende week heeft ze vakantie. Heb excuses gekregen en uitleg. Ctg liep nog en ze zei dat het echt een fantastisch ctg was. Vandaag blijf ik wel even op bed en ik ga op de po-stoel. Douche en wastafel zijn verstopt dus ik kan toch niet douchen. En ik voel me erg slapjes en dan lijkt douchen niet erg slim. Afspraak is nu de echo's blijven hier aan mijn bed en met 31 weken een uitgebreide echo beneden met de geavanceerde apparatuur om de placenta te bekijken hoe deze ligt. En dan uitspraak wel of niet naar eigen zh. Als de placenta niet diep is ingegroeid dan wil ik wel naar mijn eigen zh. Heb daar vertrouwen in. Die doen daar zo vaak keizersnedes en als ik geen extra risico loop waarom dan niet. Het is dat ze hier een NICU hebben die goed aangeschreven staat. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik vertrouwen heb in deze afdeling... Voorlopig blijft de kleine in mijn buik tenzij ik weeen krijg of ernstiger bloedverlies dus dat is mooi.
O en wat eigen ziekenhuis betreft, dat zou sowieso pas spelen 32 weken toch? Als je baby steeds voldoende vruchtwater heeft gehad en ze geen risico zien wat betreft dry lungs (vraag daarnaar) dan kan streekziekenhuis vast ook best.
Ik blijf liggen waar ik lig.... Ja pas vanaf 32 weken daarom met 31 die speciale echo.. Denk niet dat ze dry lungs heeft hoor. Blaasje en maagje waren daarstraks gevuld en ze heeft nooit echt te droog gelegen. vw was altijd binnen de grenzen maar wel minimaal.
Bij ons waren maagje en blaasje ook altijd gevuld maar toch dry lungs. Dat zegt dus kennelijk niets. Maar ik had denk ik minder vruchtwater dan jij. Je kon nauwelijks nog zien waar zij ophield en ik begon zeg maar. Hoop op een rustige dag voor je.
Ik ook... Ben erg moe dus ik ga straks wel slapen als mijn vriend weg is. Hij heeft ons meisje toch maar even bij opa en oma gebracht omdat we niet wisten hoe en wat en we het niet handig leken als ze hier was en er ging iets niet goed. Gelukkig heb ik haar deze week een keer extra gezien.
He Frannie. Wat een gedoe weer! En wat doe je het ongelooflijk goed!!! Ik denk dat ik al compleet gek was geworden van frustratie, door al dat halfbakken gedoe daar. Fijn dat je nu iemand hebt gesproken die zijn diploma al in huis heeft Dat geeft toch een beter gevoel. Goed ook dat ze excuses heeft gemaakt. Je koopt er niet altijd veel voor, maar ik zie (en hoor) toch geregeld dat iedereen elkaar maar de handen boven het hoofd blijft houden. 'Sorry seems to be the hardest word' lijkt ook in de medische wereld veel te vaak van toepassing. Ik hoop dat ze nu extra voorzichtig met je zijn en dat iedereen het er nu over eens is dat je echt een scheur hebt in je vliezen. Hou je taai dit weekend!!!
Dank je wel. Maar goed dat ik deze persoonlijkheid heb... Ik sta er om bekend maar het komt wel van pas...
Frannie, wat een heftige dag weer! Fijn dat er uiteindelijk toch een gyn de moeite heeft genomen om tekst en uitleg te geven. Communicatie is echt een punt van aandacht voor deze afdeling. Kan mij voorstellen dat je moe bent. Je zit in een rollercoaster en valt van de ene nare situatie in de andere. Dat is uitputtend. Het klinkt inderdaad wel naar nog verder gebroken vliezen. Toen ik een tijdje stabiel was en steeds kleine beetjes per dag verloor, waren er ook vpk's die mijn gebroken vliezen in twijfel trokken. Ik had daar altijd veel moeite mee en werd daar heel onzeker van. Je ligt daar niet voor niets en er is nog steeds niet wetenschappelijk aantoonbaar dat een vliesscheur weer kan helen. Hou je rustig en drink nog maar weer extra! Zo houd je ook jouw eigen vochtbalans op peil in die droge ziekenhuislucht.
Jeej, wat moet jij allemaal doorstaan! Groot gelijk dat je dan iig je karakter mee hebt! Sterkte komende weken, hoop dat je gewoon in eigen ziekenhuis kan bevallen!
Gisteren vroeg gaan slapen en gelukkig vannacht geen tropische verrassing. Vanmorgen wel wat verloren maar dat zag bloederiger dan gisteren toen duidelijk vruchtwater. En wat stolsels erbij. En een uur later nog een half verbandje vol. Maak me er nu minder druk om de schrik is geweest. ... ik wacht nu op het ctg.
Vandaag een weekend assistent gynaecoloog en ja hoor begon ook weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer over dat het zo jammer is dat er niet echt getest kan worden of ik vruchtwater verlies. Gister zeiden zowel de assistent gynaecoloog als de echte gynaecoloog dat het nu wel duidelijk was.... Ik zei dat als het alleen bloed was ik wel van mijn stokje was gegaan want het was in totaal best veel. Deze assistent wil graag 2x daags een ctg terwijl ik er gisteravond zelf om vroeg en toen was het niet nodig. Ik vind 2x zelf wel prettig dus ik denk dat ik dat aan de arts morgen ga vragen en afspreken dat het ook gebeurd.
Hoop dat je niet al te hard bent uitgevallen (over dat vruchtwater) tegen die mevrouw die nog graag haar diploma wil halen
Nee hoor heb mijn monde gehouden en tot 10 geteld alleen dat ik dacht als het alleen bloed was ik wel van mijn stokje zou zijn gegaan. ....
Ik kwam met 36 wk weer een nachtje in het zh met voorweeen, dus ik zei tegen die verpleegkundige dat 36 wk best mooi was... Viel ze tegen mij uit dat een kindje met 36 wk nog niet volgroeid was en moest nog maar even geduld hebben, moest er helemaal niet zo blij mee zijn dat ze dan al zou komen.. Nou heb gezegd dat ik super blij was, dat het al een wonder was dat ik week 34 haalde met mijn bloeddruk en dat ik zielsgelukkig was met die 36 weken.. Heb de muts niet meer teruggezien.. Heeft gewoon geen status gelezen en dan zo'n opmerking maken...
Heel stom ja hier prijzen ze wel mijn doorzettingsvermogen en de mijlpaal van 28 weken tov de 24 waarmee ik binnen kwam... we gaan natuurlijk voor meer
ach ja joh soms zijn ze niet wijzer. ik kwam met 32wk in t ziekenhuis met krampen en bloedverlies. vk had gevoeld dat er wat was en stuurde me door. gyn gekeken en opgenomen. uiteindelijk verder niks aan de hand. moest het weekend blijven. kwam andere gyn weet je zeker dat het geen aambeien zijn! nou dacht dat ik van mijn stoel viel!!! ik zeg ik weet het zeker. later die dag weer krampen ik naar de wc.. weer bloed wel meer oud bloed. ik liet het nog zijn aan de verpleegster.. en later kwam hij weer. was niks te zien alles goed.. weet je zeker dat het geen aambeien zijn?! diezelfde verpleegster stond er bij en hield gewoon der mond:x voelde me zooooo :x:x gelukkig bleef hij mooi zitten en kwam uiteindelijk met 40 wk 3dg Op naar de 30 wk fran! je doet het super! elke dag die ze blijft zitten gaan haar kansen flink omhoog!