Aambeien... Ja, die vraag heb ik bij Anne-Lynn ook eens gekregen. Tot tien tellen heb ik toen niet eens aan gedacht, zo overdonderd was ik! Wat een stelletje sukkels (lang leve het academisch ziekenhuis!)
Net weer flink vruchtwater/bloed in het verband ik voelde een druk en daar kwam het. Ctg was er net een kwartier af omdat ik daarvoor ook al wat verloren had met een dik stolsel. Die was goed. Daarna kwam de arts van vanmorgen met de echo de eerste pocket die ze zag was 2.8 cm en meteen goed moet minimaal 2 zijn. Toen vertelde ik dat deze week ook de groei weer gemeten zou worden en toen zei ze o dat doe ik meteen wel even! En.... van 950 naar 1240 gram in 2 weken1 ik blij! ! En ze was lekker actief en aan het bewegen dus alles wijst op een goed klimaat in mijn buik!!!
Jaja, Fientjes blijven nog steeds leuk! Groeide die van jou ook zo snel? Nu we het toch over gewicht hebben... onze Fien was bij de geboorte 3300 gram en nu twee weken later al 4 kilo!!!
Nu al meerdere keren vruchtwater verloren. .. de vpk vond het nu ook duidelijk die geur hebben ook al is het bloederig. Ik voel dan een druk en als ik dan even verlig dan komt het. Ik ga dan staan en hou de boel goed vast en dan loopt het er uit en het stopt ook weer. Het is niet tegen te houden of te voorkomen door het liggen heb ik het idee. Ben benieuwd hoe lang en vaak per dag dit goed blijft gaan. Hadden jullie dat ook zo? Het neemt echt toe helaas.
merah.. herkenbaar.. onze Fien is ook Hollands welvaart on topic.. spannend meid, kan me voorstellen dat dit je onrustig maakt..
Fijn dat je meisje zo goed gegroeid is in 2 weken zeg! Maar wat een angst en zorgen zullen jullie hebben. Zeker met het telkens verliezen van vruchtwater/bloed.. Hopelijk houden je vliezen het nog even vol!
Dames even advies nodig: ik heb steeds een terugkomend strak gevoel zonder pijn in mijn onderbuik. Heb het gemeld en arts is geweest. Denkt niet aan weeën omdat ik geen pijn heb. Maar als het blijft wil ze evt wel kijken of er van onderen iets gaande is. Is dat verstandig of moet ik dat niet doen? Ze benadrukte dat het steriel met eendenbek kan....
CTG was goed? Geen contracties te zien? Kunnen anders best een vorm van voorweeen zijn, die hoeven niet pijn te doen, weet ik uit ervaring. Denk...maar hoor graag ook van de rest, dat als het ctg echt rustig is, dat ik niet voor een eendebek zou kiezen...
Alleen vanmorgen wat contracties vanmiddag niet meer. Zit nu te twijfelen of het die kleine niet is die onder met haar kontje ligt en misschien wel afzet.... ik laat hrt maar even gaan zo.
kunnen ze niet met echo kijken of het de kleine is die ligt te trappelen ofzo? wat een onrust steeds voor je, zo naar! sterkte!
Ik zou niet snel laten "kijken". Bij mijn gebroken vliezen (34 weken, geen houden aan...) hebben ze pas met 4 cm ontsluiting voor het eerst gevoeld. Omdat ze bang zijn voor infecties. Bij jou is dat natuurlijk helemaal gevaarlijk! Hopelijk wordt het wel weer rustig in je buik vannacht.
Nee hoor, niks 'steriel' met eendebek. Dat geeft infectiegevaar. Kunnen ze het PPROM-protocol niet een keer gaan lezen daar? Jemig zeg. Dat strakke gevoel kan het bewegende kindje zijn, of je banden, harde buiken wellicht, maar weeën moet je op het ctg zien. Dus hoezo eendebek??!!! Btw ze kunnen aan het vocht toch zien of het vruchtwater is? Onder een microscoop?
Oké ik doe het niet!!!! Hebben ze geprobeerd maar is teveel vermengd met bloedcellen. Maar totaal niet belangrijk want ik heb gewoon gebroken vliezen of een scheur. Ik denk toch de kleine die afzet heb gelukkig ervaring met weeën en dat is het niet. Bedankt weer!