Goed na eind van de middag geen noemenswaardig vruchtwater verlies. Nu voelt de linkse kant strak en rechts soepel en kan ik induwen dus het is de kleine. Druktemaker net als haar zus
Ja natuurlijk is het vruchtwater, vermoeiend vermoeiend vermoeiend dat de reden dat je daar ligt voortdurend in twijfel wordt getrokken en dat ze het gebroken vliezenprotocol niet kennen. Maar fijn dat het goed gaat en dat die kleine zich roert. Welterusten!
Idd, steriel en eendebek is een combi die niet bestaat. Eendebek kan wel steriel zijn en je kunt zo onderkantje zo goed mogelijk schoonmaken, maar bij het inbrengen van de eendebek blijft ie echt niet steriel! Fijn dat je zelf nu voelt dat het je ukkie is. Hoop dat je goed kunt slapen en dat je morgen een dag zult hebben die iets minder enerverend is dan vandaag. Truste.
Dank je! Hoop niet dat ik natte voeten ga krijgen.... ik heb mijn best gedaan denk dat ik al over de 2 liter zit met drinken vandaag. Hoop dat dit helpt dat stond wel op de Zweedse PPROM site die ik bestudeerd heb nadat iemand mij die link hier gaf. Alleen lig ik niet in mijn blote kont maar ze hebben hier hele fijne plasticloze verbanden die ik 1000x verwissel...
Goed dat je geen onderzoek laat doen met eendenbek. Hier gaan ze ook echt alleen uit van hoe ik mij voel, temp en ctg's 2x daags. Als daar geen aanleiding is voor nader onderzoek doen ze dat ook zeker niet, wegens inderdaad het infectiegevaar. Ik heb sinds waarschijnlijk ook 19 weken mijn vliezen gebroken en verlies sinds week 22 dagelijks veel vruchtwater vermengd me bloed. Afgelopen woensdag had ik zelfs op de echo even helemaal geen vruchtwater meer. Maar je placenta blijft het aanmaken. Gelukkig zit je al op 28 weken dus de meeste risico's qua longrijping zijn geweest. Hoop dat het verder rustig blijft in je buik. O en fijn hè die grote kraamverbanden. Ik verwissel ze ook na elke wc gang haha. Niet aan te slepen. Moet je ook telkens daarna schoonmaken met natte watten? En gebruik je die ziekenhuisonderbroeken ook? Heel charmant allemaal
Ja die heerlijke broekjes want mijn eigen sluiten niet goed aan. Ik hoef me niet te wassen maar doe dat wel. Spoelen is achterhaald volgens hier. ...
Lieve Frannie, Kom je even heel veel sterkte wensen. Wat een verhaal zeg... Wat moet dit vreselijk onzeker zijn voor jullie. Maar als ik het zo lees is jullie kleine gelukkig wel actief. Neem maar goed die rust en iedere dag erbij is er een... Ik lees hier mee en leef met je mee... Groei maar even flink, kleintje in mama's buik! Liefs!
Misschien moet je die link printen voor boven je bed. Hebben die artsen in opleiding misschien iets aan
Goedemorgen, geen vruchtwater verloren tot nu toe. Infuusnaaldje moet vervangen want de insteekopening begint te irriteren maar ze kunnen geen goed vat vinden en ik wil hem niet op mijn hand dat is niet fijn met handen wassen en broek omhoog en omlaag doen. Dus ik ben benieuwd wie het aandurft....
Miep de gynaecoloog io is er weer en heeft weer niet gelezen. Ze vroeg hoe mijn weekend was en ik zei niet zo goed. Dus ik vragen of ze het niet had gelezen van het vruchtwaterverlies... Zo had ze het niet begrepen.... Argggghhh... Ze gaat overleggen jawel met haar supervisor of ik preventief 10 dagen antibiotica moet krijgen. Is dat aan te raden als preventie tegen infecties?
Fijn dat je geen vruchtwater meer hebt verloren. Maar antibiotica, waarom? Je hebt nog geen infectie toch? Neem niet aan dat antibiotica voor de baby goed is.. Tenminste als er geen reden is voor infectiegevaar.. Apart.. Ik zou het niet doen.
Gebroken vliezen is risico op infectie en dat kan ernstige gevolgen hebben voor de kleine. Ik hoor het wel....
Niet alle AB's zijn schadelijk voor je baby. Ik zou het wel doen denk ik.. Maar je zal er vanmiddag vast meer over horen!
Antibiotica is, afhankelijk van welke je neemt, minder schadelijk voor je kindje dan de gevolgen van een infectie. Als antibiotica het advies is, en het is 'gewoon' amoxicilline (even vragen) dan zou ik er voor gaan!