Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik hoop trouwens dat de soms tegenstrijdige adviezen van ons, je niet al te onzeker maken!
    Doen waar JIJ je goed bij voelt hoor!!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nog niemand terug gezien dus misschien niet al vind ik het wel een prettig idee. Maar ja na die 10 dagen is het risico weer terug natuurlijk als ze dan nog in mijn buik zit....

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ha Fran, dat is precies het punt van die AB, zodra je stopt, is het risico weer even groot en dan? Voor hetzelfd geld lig je nog tot 37 weken. Dus normaal doen ze dat niet. Ik ken niemand met PPROM die het preventief kreeg dus ik denk dat Miep gewoon iets interessants wilde zeggen ;). Wat ze wel moeten doen is elke week een urinekweek, geen sneltest. Dan ben je er snel bij bij beginnende infectie. En GBS nog eens herhalen. Dat lijkt me veel nuttiger.

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Naast dus veel drinken en cranberrypillen eten wat echt aantoonbaar werkt tegen beginnende infecties. Net zo goed of zelfs beter werkt dan AB. Google maar.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat is ze wel gewend vanuit haar ziekenhuis ;).

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Das waar, hahaha.

Dat je na een gestopte kuur weer dezelfde risico's hebt is overigens niet helemaal waar. Bacterieen kunnen zich een tijdje koest houden en dan ineens heel hard gaan delen. Voor je het weet heb je dan een mega-infectie. Door die sluimerende bacterieen te killen heb je dat gevaar niet meer, of in elk geval een stuk minder.
    Mits je de goede soort antibiotica kiest heb je echt geen gevaar voor je kindje. Sterker nog, je kunt er voor kiezen om, na de kuur, een onderhoudsdosis antibiotica te blijven nemen, om zo het risico nog verder in te perken.
    Ik ben echt tegen onnodig gebruik van antibiotica (in nederland ook nog steeds veel te vaak voorgeschreven), maar in dit geval kan ik er zeker nut van inzien...

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar ja, als het protocol zegt van niet... Hahaha

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Veel drinken en cranberry werkt idd goed tegen een beginnende blaasontsteking, omdat water zorgt dat de blaas goed actief blijft en er geen bacterieen achterblijven en cranberry maakt dat de urine zuur wordt (en daar houden bacterieen niet van). Maar het werkt niet tegen ontstekingen elders...

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Voorlopig geen antibiotica maar de controle blijft ik word 3x daags getemperatuurd en bloed wordt getest. Drinken doe ik heel veel. Urine wordt nooit meer nagekeken....

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Frannie, zat vanmorgen onder de douche nog aan je te denken (jaja, het moet niet gekker worden):
    Heb je er al een beetje over nagedacht hoe je het straks thuis gaat doen? Ik bedoel dus na de bevalling, wanneer die dan ook zal zijn.
    Ik merk nu zelf dat een tweede toch echt wel andere koek is, dan slechts 1 ukkie in huis en dat het toch behoorlijk veel energie kost de eerste weken. Jij hebt staks een paar maanden stil gelegen, je conditie zo goed als 'nul', voor jou moet het helemaal zwaar zijn.
    Wil niet doem-denken, want ik ben ervan overtuigd dat het met het ukkie in je buik helemaal goed gaat komen, maar je moet ook een beetje vooruitdenken voor jezelf. Beetje 'lief' zijn voor jezelf...
    Ik denk, ik gooi het even in de groep ;)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    inderdaad.. ik ben na mijn zwangerschap van Fiene veel te hard van stapel gelopen en daar pluk ik nu de vruchten van.. en ze zijn een beetje zuur ;)

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hihi maak ik zo'n indruk ;) haha grappig! Ja joh ik ben niks waard nu al niet. Was na het douchen zo moe dat ik niet eens mijn natte haren kon kammen en al moest gaan liggen.... de hulp hou ik dan thuis. Misschien zelfs nog eerst Ronald mc Donaldhuis.. Ik kaart het weer aan over mijn conditie want het wordt met de dag erger. Misschien toch het ijzer aanvullen met een infuus ofzo. Bloedverlies houdt maar aan en zo'n ijzertabletje zet zo geen zoden aan de dijk. ...

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Morgen maar met bed naar de activiteiten want ik kan geen half uur rechtop zitten!

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En over werken na 11 weken ook maar niet te spreken denk niet dat ik dan al opgeknapt ben en wie weet wat voor klap er geestelijk nog komt. Ben nu sterk maar er zal nog wel wat komen...

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Oke Merah, dat wist ik niet. Maar die AB gaat vrlpg niet door, wat ik al dacht. Zo ver vooruitkijken doen ze in NL niet is mijn jarenlange ervaring.

Fran, die urinetesten, daar kun je zelf om vragen. Is een test van niks en je kunt er veel ellende me voorkomen.

Je test dan idd niet op alle mogelijke ontstekingen, dat is bepaald waar. Wat dat betreft is het toch vinger aan de pols houden, letterlijk. Maar toch, die blaasontsteking, dat is toch wel een hele linke.

Dat je je zo futloos voelt herken ik eigenlijk echt niet. Ik voelde pas dat ik niets waard was toen ik weer op de been raakte. Vreemd dat je je zo slecht voelt. Ik zou het zeker aankaarten. Het zal niet alleen conditie zijn zo te horen.

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    En hoezo over 11 weken werken? Als je kindje nu geboren wordt, heb je recht op de volledige 16 weken. Pas als je kindje na 34 geboren zou worden houden ze rekening met een fictieve 6 weken zwangerschapsverlof vooraf.

Ze waren destijds overigens druk bezig met extra verlof voor couveuse-ouders. Geen idee of dat er al door is.

Verder: wie dan leeft, die dan zorgt. Als je tzt niet fit genoeg bent om te werken met als oorzaak een gecompliceerde zwangerschap, dan ga je via het uwv de ziektewet in. Problemen met je kind tellen niet, maar als jij mentaal of lichamelijk niet fit genoeg bent om te werken, dan is dat zwangerschapsgerelateerde ziekte. Maar zo ver is het nog lang niet ;).

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee klopt daar moet ik me niet mee bezig houden. . Stel dat ze op 18 juni nog in mijn buik zit dan ben ik 34 weken en gaat mijn verlof in.. Mijn hb is gezakt naar 6.5 was 6.6 weet niet of dat het is. Ze zouden meer dingen prikken vandaag ook vitamines b11 en b12 maar ik gebruik supplementen dus lijkt me sterk. Denk zelf het hb

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Extra verlof ligt nog bij een van de kamers 1e of 2e
    En ik heb trouwens wel nog mijn vakantiedagen in april die ik tegoed hou en had nog dagen voor het najaar en mijn zomervakantie zou ik aan mijn verlof plakken

19. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Ik laat na al dat stiekem lezen toch maar eens van me horen :) Waarom wordt je urine niet gecontroleerd zo nu en dan? Blaasontsteking, zeker in jou situatie lijkt me nou niet echt wenselijk?
    Mochten ze met n sneltest (sticken) toch blaasontsteking vaststellen vraag dan altijd om een kweek om te voorkomen dat je niet de goede AB krijgt!! Erg belangrijk, zeker met zo'n klein ukkie in je midden.
    Ik hoop dat het je goed gaat en blijft gaan en veel succes verder.
    Ga ik weer stiekem meelezen :)

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zal het morgen eens vragen aan het begin van de opname heb ik het wel een aantal keer moeten doen en 1x op eigen verzoek toen ik dacht dat ik het misschien had.

Deel Deze Pagina