Uiteindelijk troffen wij op de afdeling Eekhoorn een verpleegkundige (extern ingehuurd, niet in loondienst), die wel hart voor de zaak had. Toevallig bleek zij ook zelfstandig lactatiekundige. Ze heeft me enorm geholpen en Anne-Lynn alsnog goed aan de borstvoeding gekregen. Later ben ik nog eens op consult geweest bij haar (omdat Anne-Lynn spruw had door langdurig antibiotica gebruik, maar ik bij geen enkele arts voet aan de grond kreeg). Zij vroeg me toen wat ik van afdeling Eekhoorn vond. Ze deelde mijn mening volledig: Verpleegkundigen hebben daar geen hart voor de patienten en voelen zich te snel aangevallen, waardoor ze niet eerlijk naar hun eigen handelen willen/kunnen kijken. De bevestiging was fijn, maar tegelijkertijd erg triest om te horen...
Frannie, waar ik bij jou verhaal al bijna boos om kan worden is je zin 'dus ze ging geen fles maken'. Hallo! Wiens kind is het eigenlijk, dat een vreemde even beslist of het wel of niet te eten krijgt? Goed dat je in je vak blijft. Doe ik ook, in de hoop toch een beetje verschil te kunnen maken...
Ja zo erg.. Ze was net met de Neocate begonnen want de piek van de KMA ging samen met het snelle uitdrogen door het rotavirus. Dus ik kon niks ik kon het zelf ook niet gaan maken. En verder kwam daar de hele dag niemand kijken en toen ze vroegen hoe ik het vond zei ik dat ik het idee had met mijn dochter in een flat te zitten en af en toe de wijkverpleging te krijgen. Alle klachten van de kma waren terug na herstart Nutramigen en ik zag haar weer kronkelen van de pijn maar de vpk zagen dat niet. Ze had een paar dagen alleen maar ORS gekregen om op krachten te komen. Uiteindelijk gaf de kinderarts groen licht voor de Neocate en sindsdien gaat het fantastisch.
Herkenbare vergelijking, die met die flat en wijkverpleging! Mijn man heeft in die tijd eens tegen een verpleegkundige gezegd, dat als een gestoorde gek met een kinderwens kwaad zou willen hij/zij op de afdeling Eekhoorn zeker zijn/haar slag zou kunnen slaan. Kind twee weken oud, zonder toezicht op een kamer, met amper controle op een afdeling die voor iedereen open is... Ook 1 van de redenen dat wij niet van haar zijde weken. Als er iets was gebeurd (en danbedoel ik op medisch gebied en niet zozeer het gestoorde-gek-scenario), dan zouden ze daar in het ergste geval pas uren later achter komen. Een kind van 2/3 weken kan zo slecht op die rode knop drukken...
Ik schrik wel van jullie verhalen over die kinderafdeling! Gelukkig heb ik echt heel goede ervaringen met de kinderafdeling in het streekziekenhuis waar mijn zoontje een paar weken lag... Toen hij zijn laatste controle bij de kinderarts had met 1 jaar, ben ik nog even langsgeweest en de meesten herkenden hem en mij nog, dat was leuk! Behalve die 4 dagen dat hij in een academisch ziekenhuis lag, het was nog net niet dat ze hem met 11 weken boontjes wilde geven, maar toen hij bijna weer flauwviel van de pijn van zijn liesbreuk hebben we echt heel hard moeten roepen voor een paracetamol. De vpk wist het echt beter dan de kinderarts die die ochtend was geweest... En de assistent arts die naar de baby keek en zich afvroeg hoe dat rompertje uit moest
Ja ik was er ook dag en nacht. Heb 1 nacht geruild met mijn vriend ik ff lekker thuis bijslapen maar ik was geen seconde uit haar buurt. Toch wel erg dat dit zo is. Hoorde net van een vpk met wie ik wel goed kan praten dat dr. S. er weer is omdat het gewenst was bij iemand. Zij geeft aan dat de vpk ook last hebben van het communicatieprobleem en dat ze vaak het idee hebben niet gehoord te worden terwijl zij juist voor ons op komen. Volgens mij was ze wel blij dat ik van me heb laten horen. Ik ga slapen ben kapot. ..morgen weer kleine meid en vriend en 7.30 kan kunnen we weer muziek maken met het ctg. Altijd een mooie beat uit de boxen
Nog dank voor je lieve reactie Frannie! Zo leven we met elkaar mee... Want jij maakt ook wat mee daar zeg... Zit soms met verbazing te lezen! Hier nu ook even rustig aan.. Hou jouw verhaal wel aan als 'extra motivatie'... Hopelijk morgen een fijne zaterdag! Xxx
Ja ik las dat en dacht echt: dit kan toch niet waar zijn?! Het hoeft niet te gaan zoals bij mij maar wees gewoon voorzichtig. En hebben ze iets gezegd over het hebben van gemeenschap? Dat kan nl ook bloedverlies geven en werd ons verboden. Niet dat wij daar nog zin in hadden....
Goed! Zeker na gisteren dat gesprek heeft me wat rust gegeven. Vandaag 29 weken! Morgen 5 weken hier..... Kleine meid weer geweest en weer naar de speelkamer erg leuk. Sindsdien lig ik op bed want dat was het qua energie vandaag maar goed besteed . Ik ben vandaag begonnen met vitamine B complex en er waren al 2 vpk die na gaan vragen of die vitamine b12 injectie niet elke 2 weken herhaald moeten worden. Ik heb de arts gemist vandaag want ik was naar de speelkamer maar ik had toch niks te melden vandaag. En van die herhaling evt dat hoor ik dan nog wel. Fijne dag allemaal!
Hoi Frannie! Hoe gaat het vandaag? Idd hadden ze gezegd dat we niet mogen vrijen, maar dat vond ik toch al eng (tussen de oren, I know). Ook niet in bad, dat mis ik wel. Daar ontspan ik altijd zo van. Maar alles voor de kleine. Hoop dat over drie weken met de 20 weken echo de placenta al meer naar boven zal zijn. We zullen zien... Geniet van de zaterdag, voor zover mogelijk! X
Goed te lezen van de vitamine B. Nu de vitamine d nog... Het liefst even buiten in de zon. En anders maar even een zelfbruinende crème opsmeren ! x
Haha anders nog maar een tabletje erbij.... zal me niet verbazen als dat ook niet voldoende is. Ik hoop het ook voor jullie want jullie zitten natuurlijk samen in spanning. Mama in love heeft een topic geopend placenta praevia totalis misschien wat voor jou of misschien heb je daar geen behoefte aan. Ik dacht dat het zo weinig voor komt... ik hoor het juist steeds meer!