Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zou kunnen ik weet wel dat ik niet de enige ben waar eea niet helemaal is gegaan zoals de bedoeling was.

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nog 4 dagen en dan heb je mijn mijlpaal bereikt frannie! Vind het echt reuze knap dat je haar al zo lang binnen hebt weten te houden!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik wilde even zeggen dat ik bewondering voor je heb!! Al zo'n tijd in het ziekenhuis, je voelt je futloos en het personeel daar is zacht gezegd ook niet bevorderlijk en dan toch zo positief blijven! Nog een paar dagen en dan zit je 'al' op 30 weken, wauw! Hou vol!!

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hoe is het nu?

5. cmvmens

cmvmens Lid

24 mei 2012
    97
    0
    0
    in de bollenstreek.
    Meis je doet het geweldig!
    Ik weet hoe 'zwaar' je het nu hebt!
    Zit zelf in een vergelijkbare situatie.
    Vanaf 21 weken gebroken vliezen en vanaf 23+5 opgenomen in het ziekenhuis. Mocht je er over willen praten dan mag je me altijd een berichtje sturen

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dus jij ligt ook al 5 weken in het zh.... dan doe jij het ook goed hoor! Heb het op zich niet zwaar kan het aardig vol houden. Maar vind het altijd leuk om ervaringen uit te wisselen dus jij mag hier ook meekletsen hoor! Is bekend waarom jij gebroken vliezen hebt?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Goed heb vanmiddag en vanavond bezoek gehad dus ik was even afwezig. Er is mij verzekerd dat mijn eigen gynaecoloog een dezer dagen komt. Heb gezegd dat ik haar deze week wil zien.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Spannend! ;)

9. cmvmens

cmvmens Lid

24 mei 2012
    97
    0
    0
    in de bollenstreek.
    Het is niet bekend waarom mijn vliezen zijn gebroken.
    Het verloop is redelijk het zelfde als bij jou.
    14 weken bloedverlies. 20 weken bloedverlies en weeën. 21 weken gebroken vliezen en weeën eb toen 4 dagen ziekenhuis en abkuur gehad.
    22 weken een auto ongeluk weer een nacht in het ziekenhuis en dan vanaf 23+5 volledig opgenomen.
    Ik verlies ook al een week best veel bloed maar ook niet bekend waar dat vandaan komt. Placenta is nagekeken voor zo ver dat kan en die is in orde.
    Heb net mijn 2de remming en longrijping achter de rug.

Vind het wel raar dat jij zolang moet wachten voor jij je eigen gyn spreekt. En dat je zelf overal achter aan moet lopen.

In elk ziekenhuis heb je je struikelblokken dat heb ik hier ook. Bij mij zit er sinds vorige week een oudste Co. Assistent boven op. Regelt bloed onderzoeken, uitstrijkjes, echo's van alles eigenlijk.

Weet je al hoe lang ze je nog maximaal door laten gaan?
    Bij mij wordt de kleine man met uiterlijk 37 weken gehaald.maar de vraag is hoe want tot nu toe ziet het er naar uit dat hij aan het indalen is in stuit

10. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Goedemorgen. Heb je goed geslapen?

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Goed geslapen wel veel wakker om te plassen want ik drink veel water ook in de nacht maar dan slaap ik wel goed in gelukkig.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    @cvanmens: klinkt idd heel bekend! En jij hebt ook al kinderen thuis hoe is dat bij jou geregeld?
    Wanneer ze de kleine halen als ze blijft zitten is nou een vraag die ik aan mijn gynaecoloog wilde stellen. ... de vpk zegt rond 37 weken.
    Ze ligt ook in stuit al weken en weken en ook al is de placenta opgeschoven als ze in stuit blijft wil ik toch een keizersnede.

Bloedonderzoeken gebeuren hier nu vast 2x pw infectielab en elke 72 uur kruisbloed en hb voor als ik een bloedtransfusie nodig heb.

Geen kweken op het moment heb er nu 2 gehad en negatief. Mijn temperatuur blijft ook hetzelfde.

En elke week een echo en eerder als nodig. Maar ik wil dingen goed vastgelegd zodat niet steeds iets anders besloten kan worden. Daar word ik echt gek van denk je iets afgesproken te hebben is het weer anders als een ander er weer anders over denkt.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Kleine ligt idd nog in stuit nog niet vast in het bekken. Echo voor placenta lokalisatie is gepland op 29 mei....

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Spannend Fran! Blij dat het goed gaat. En als een kz door stuit het ergste is... ;)

15. cmvmens

cmvmens Lid

24 mei 2012
    97
    0
    0
    in de bollenstreek.
    Ik heb het geluk dat Vl. In de ziektewet zit en dus iedere dag thuis is.
    Kinderen gaan overdag gewoon naar school en in die tijd worden de onderzoeken en echo's gepland.

Heb jij het bij jou allemaal een beetje kunnen regelen?
    Hoe oud is jullie kleine meid?

Ik heb ook elke vrijdag een echo om te kijken hoe het gaat met de kleine en 1 x in de 14 dagen een groeiecho.

Van de artsen moet hij met uiterlijk 37 weken geboren zijn omdat de risico's op complicaties dan te groot worden.

Ik ben ook volop aan het na denken wat ik wil keizersnede of stuitbevalling. Advies is op dit moment stuitbevalling ivm vroeggeboorte.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

@frannie: bij mij was de geplande ks toen de kleine bleef zitten gewoon met 39 wk. Hij is alleen vervroegd toen het uiteindelijk toch een zh-opname werd, waarbij ik bloedingen bleef houden, omdat ze toen vonden dat het voordeel voor mijn dochter om langer in mijn buik te zitten niet meer opwoog tegen het risico voor mij. Bij jou is het risico voor jou echter al de hele tijd veel groter, dus zullen ze de ks waarschijnlijk wel eerder plannen dan die 39 wk.

Weet jij al of je bij de ks een ruggenprik krijgt, of onder algehele narcose gaat? En mag je man aanwezig zijn in de OK? Bij mij werd de ks onder narcose uitgevoerd en mocht mijn man er dus ook niet bij zijn.

Heb je je eigen gyn nou überhaupt al een keer gezien?

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Oh, en wat betreft die stuitligging zou ik me niet al te druk maken. Doordat de placenta in de weg ligt, kan de kleine niet indalen. Mijn dochter bleef voortdurend van ligging veranderen. Zelfs toen ik met 37 en 38 wk in het zh lag, lag ze nog iedere keer anders. Dit weet ik, omdat ik regelmatig echo's kreeg. Bovendien konden de verpleegkundigen haar hartslag nooit vinden voor het ctg, want daarvoor moesten ze iedere keer op een andere plek zijn, dus moesten ze elke ochtend mijn hele (enorme!) buik af zoeken! :D

Als je niet zelf kunt bevallen en een ks krijgt, maakt de ligging ook niet meer uit. (Mijn dochter is er uiteindelijk ook in een stuit uitgehaald.)

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    @cmvmens: Mijn moeder is al 8 weken in huis al toen ik niks meer mocht en nu komt ze op maandag als de kleine op het kdv is op haar gemakje onze kant op (elke keer reis van 2 uur dus petje af) en neemt mijn vader haar op donderdagavond weer mee terug. Die komt dan naar ons huis eet mee, samen hier bij mij op visite en dan ruim 2,5 uur weer terug.

Mijn vriend is op vrijdag thuis heeft nog en papa-dag dus elke week wel een lang weekend samen met ons meisje.

Dochter wordt eind juli 2 dus nog een ukje!

Gewone bevalling mag voorlopig niet omdat de placenta er voor ligt is erg gevaarlijk dus mocht het een dezer dagen gebeuren dan ks. En mocht ze gedraaid zijn en de placenta is weg van de uitgang dan mag ik gewoon bevallen maar ik geloof echt niet dat die nog draait... En als ze in stuit ligt wil ik geen stuitbevalling heb daar gewoon zelf geen goed gevoel bij. Voor mijn gevoel neem ik dan onnodige risico's terwijl ik nu zo goed mijn best doe om haar bij me te houden..

Ik mag een ruggenprik als het allemaal normaal verloopt maar bij spoed wordt ik onder algehele narcose gebracht.

Vriend mag er bij zijn uiteraard als hij het bij spoed redt natuurlijk. Hoop echter dat het geen spoed gaat worden...

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    wow.. de 30 weken komen nu echt in zicht!

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vannacht voor het eerst om iets tegen maagzuur gevraagd want dat is toch wel erg aanwezig 's nachts. Heb antagel gekregen en nergens last meer van gelukkig. De 30 weken komen steeds meer in zicht ja......!

Deel Deze Pagina