Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik zie vandaag ineens voor de eerste keer je topic staan.
    Heb niet alle 92! pagina's gelezen maar zie dat je al mooi richting de 30 weken gaat.
    Iedere dag die je pakt is er toch weer 1.
    Succes meid!

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Goeiemorgen Fran! Vervelend van dat maagzuur. Maar jeetje meid, wat ga je goed!!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Goede morgen daar!
    Sorry, niet heel actief met reageren (kaartje ligt ook nog op tafel...). hier een zieke meid, die de hele dag jengelt. Vrijdag 39,8 en gisteren was de piek 40,6 graden koorts! Was ik toch wel van onder de indruk.
    Vandaag tot nu toe rond de 39. Hoop dat het zo blijft.

Maagzuur. Dat is goed nieuws! Niet lullig bedoeld, maar dat betekent toch dat je ukkie al dusdanig groot is, dat ze tegen je maag aan ligt te duwen (en het zuur omhoog duwt). Dat is dus goed nieuws!!!
    Zegt de optimist in mij, hihi.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Haha ja dan geniet ik vanaf nu van het maagzuur! Gynaecoloog is geweest! Hehe eindelijk. Bleek ook nog privé-omstandigheden te hebben gehad met haar moeder. Als ze dat dan gezegd hadden en even een andere gestuurd hadden. ....
    Maar goed ze was helemaal bijgepraat in de vergadering en zij gaf aan dat ze nu voor het eerst met veel dokters werken die nog niet zo ver zijn in de opleiding. En dat ze het woord hoofdbehandelaar nu nog letterlijker moeten nemen. Wel excuses maar ik geloof dat het aangepakt wordt.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Wat heeft je dochter? Geen vlekken of erg verkouden?

Mijn ukkie groeit wel want ik ben zelf maar 0, 5 kg aangekomen in 2 weken dus zij eet alles op want mijn buik worden echt mega ineens!

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Klinkt goed, Fran!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk verkouden.
    Was vanmorgen toevallig bij het CB. Arts gesproken die de vorige keer beweerde dat Anne-Lynn helemaal niet scheel kijkt (moest de huisarts erg om lachen en nu is zelfs vast komen te staan dat ze met haar schele ook amper ziet... Lekker dan).
    Volgens haar had Anne-Lynn nu geen koorts... Thuisgekomen gelijk de thermometer erin (ik ben toch niet gek??): 38,8.
    Volgens deze arts klonken haar longen schoon en was 1 oortje slechts ietjes rood, maar zeker niet ontstoken...
    Mmm, wat moet ik daar nu mee gezien de ervaringen met haar?
    Toch maar even huisarts gebeld. Als paracetamol helpt dan morgen we het nog even aankijken. Maar vrijdag niet over is langkomen...

Ze is idd ook meer verkouden dan normaal (snottert al een half jaar of zo).

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zit nu even op de laptop typt toch wat makkelijker...
    Heb dus echt het idee dat ik zeer serieus genomen ben en word nu..
    Ze gaat overleggen hoe mijn HB toch wat meer op te krikken met evt. een infuus. Ze vroeg of ik een bloedtransfusie wilde maar heb geen idee heb gezegd dat zij dat maar moeten bekijken.
    Zou wel fijn zijn als ik wat opgelapt kan worden..
    Ze erkende dat er op het moment veel "jonge" dokters zijn, meer dan ze "gewend" zijn.
    Deze zijn minder ver in de opleiding.
    Heb gezegd dat dat niet erg is maar als ze dan iets niet weten dat ze moeten zorgen dat ze het wel te weten komen.
    En ik heb dat het fijn is om je eigen behandelaar eens in de week, of twee weken te zien en dat diegene ook alles bewaakt.
    Want ik zei tegen haar dat zij met mij iets afgesproken heeft de ene week en de andere week is het weer anders.
    En dat wil ik niet ik wil dat dat soort dingen goed vastgelegd worden en dat daar niet vanaf geweken wordt.
    Volgens mij kent de hele afdeling Verloskunde mij nu hier ;)
    Maar dat geeft niet.
    Ze zijn wakker geworden nu en dat is belangrijk!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hihi. Zij vraagt jou of je een bloedtransfusie wil?
    Het lijkt de Rabobank-ploeg wel, hahaha.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn dat je nu gehoord lijkt te worden en nog belangrijker dat jij er vertrouwen in hebt.
    Vanaf het scherm denk ik: Eerst zien dan geloven.
    Maar goed, ik was er natuurlijk niet bij.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Tja die cb artsen.... Ik heb er ook geen hoge pet van op...
    Wij hebben zo'n geitenwollensokkentype met een bloempotkapsel die tegen ons zei: wat ze op haar wangen heeft weet ik niet maar het is geen eczeem... Nou dat was het wel! Mega ontstoken ook nog toen we bij de huisarts kwamen.

Maar goed.
    Je kan met zoutoplossing sprayen dat schijnt echt te helpen bij wat rodere oortjes.
    En blaasontsteking? Misschien na laten kijken?
    Beterschap!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Laagst gemeten Hb was 5,9 toch?
    Vaak is het wel zo dat als hij al zo laag is, het heel veel moeite kost om een beetje bij te komen.
    Vaak is 1 zakje al voldoende om je lijf een soort van 'opstapje' te geven. Per zakje stijgt je Hb gemiddeld 0,5, afhankelijk van je omvang (haha).
    Ik zou er zelf niet heel afwijzend tegenover staan. Ben benieuwd wat hun advies zal zijn.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Denk ik stiekem ook wel hoor maar moet het nu wel een kans geven....
    Ik zal er gelijk wat epo bij vragen :D

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Blaasontsteking zat ik ook aan te denken. De laatste tijd grijpt ze namelijk gelijk naar haar kruis, zodra de luier afgaat. Kan natuurlijk ook net een fase zijn, of omdat haar billen wat rood zijn, maar het viel me wel op.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even weg. Nu met de jongste naar het CB (lekker handig, 1 kind in de ochtend en de ander smiddags).
    Ben benieuwd wat ze van ons tweede wonder vindt..

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien zet een ijzerinfuus dan meer zoden aan de dijk?
    Ik heb geen idee...
    Laatste was 5.9 ja

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met ijzerinfuus moet je lichaam het zelf doen. Gaan toch zeker een aantal weken overheen, voordat je lichaam (dat al een achterstand heeft nu) dat heeft ingehaald.
    Een bloedtransfusie werkt zodra het zakje leeg is (bij wijze van dan he)...

Dochter goedgekeurd. Is een '+1 kind' wat betreft gewicht, maar dat had ik al wel verwacht ;)

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Koort van Anne-Lynn weer opgelopen tot 39,5
    ...

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb je nog een opvangzakje? Misschien kan je nog iets naar de hap brengen vanavond. .... koorts blijft wel hoog

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb huisarts gebeld, vervangend, want onze praktijk is dicht.
    Mocht het tot eind deze week aankijken, zolang de paracetamol iets doet.
    Als ze einde week nog steeds koorts heeft, dan willen ze haar wel nog zien voor het weekend.
    Ben dubbel over dit advies. Weet dat vervangende praktijken niet zitten te wachten op patienten van een andere praktijk en dat er veel wordt afgehouden. Aan de andere kant is Anne-Lynn nog steeds prima alert. Wat hangerig/huilerig, maar meer niet.
    Eet al drie dagen amper, maar drinkt wel erg goed. Geen vlekken of andere rare dingen.
    Alleen dus vanmorgen alles ondergekotst, maar dat is tot nu toe maar 1 keer.
    Erg verkouden, dat wel...

Deel Deze Pagina