dat hadden we niet afgesproken. .... Ik ging liggen en daar begonnen (zeker voor mij) overduidelijk de weeën. Echt om de 3-4 minuten. Baarmoederhals lijkt toch wat verstreken. Dus daar lig ik dan met 2 infusen 1 tractosil en 1 magnesium en longrijping volgt toch zo meteen. En hopen dat dit wat doet....
Ik volg dit topic zo stiekem wel eens. En vind mega knap van je dat je al bijna 30w ben!! En hoop dus ook dat je de kleine nog mooi minstens 4 weken bij je houd! Knuffff, want het lijkt me toch elke dag een gevecht en je heb al zooooveel weken overwonnen!!!
Ik hoop het! Gisteren toevallig groeiecho en ze wordt geschat op 1627 gram! Dat is geweldig! Geen idee hoelang mijn lijf dit pikt met de weeën remmer. Ik blijf rustig en hoopvol. Ctg is ook super en ze is heel erg actief.
Hoi Frannie: ik kom hier ook regelmatig lezen. Veel bewondering voor jou in hoe sterk je bent. Wil je wel heel veel sterkte wensen en een dikke digi knuffel geven! Blij dat de weeën al iets minderen. Hier staan de duimen ook omhoog dat je toch nog enkele weken verder mag en dat jullie prachtig babytje nog even mag verder groeien. Al wel een mooi gewicht voor deze periode. Maar echt bewondering voor jou en jouw man.
Ze zijn helemaal verbaasd hoe relaxed ik hier lig.... ja wat moet ik dan.. helemaal in paniek raken. Ik neem het, net als bij de eerste maar zoals het komt. En hoop blijven houden dat het nog even rerekt kan worden. Ik krijg nu ook een soort magnesium waar bij net uit studies is gebleken dat dit een gunstige invloed heeft op bet brein van de baby mbt hersenbloedingen. Dus dat geeft een goed gevoel aangezien dat een gevaar kan zijn.
Je kunt idd niet veel anders.. Maar wel knap dat je die rust nu kunt vinden, lijkt me ook veel beter voor de kleine.. Hoe staat het met de weeën?
Ja toch wel aanwezig maar nu toevallig 8 min er tussen en snel weer over. Dat was ook nog wat ik had het meteen door, meteen geklokt en het was elke keer weer net zo aanwezig. De vpk nam het eerst niet zo serieus dus ik belde weer. Daarna ging her snel.
O jee. Dus je krijgt nu remmers en longrijping neem ik aan? Ik hoop dat dit overwaait maar zo niet: dit kindje heeft nu hele goede kansen omdat jij twee maanden lang alles voor haar over hebt gehad. Xx
O, en ons meisje woog dat ook bij die termijn. Dat is echt een hartstikke goed gewicht hoor. Elke gram telt nu dus dat is mooi meegenomen.
Ja longrijping gehad maar ik kan mezelf nu wel een heel harde dreun geven dat ik het gisteren niet al gedaan heb. Dan had ik vandaag nr. 2 gehad.
Ja meid, dat snap ik. Maar dit kon je onmogelijk weten en ik vond het terecht dat je kritisch was. Ze is wel 'al' 30 weken en heeft al eens eerder rijping gehad. Dat scheelt. Ik ken een tweeling die bij 28 weken kwam en toen was er ook geen tijd meer voor herhaling van de volledige longrijping. Ze doen het prima. Bovendien kunnen die weeën weer afvlakken. Al is het maar tijdelijk. Bij mij duurde het 31 uur voordat ik echt ging bevallen.
Frannie, lees nu pas alles bij... Wat een dag en wat een nacht is het geweest voor je. Heb je nog wat kunnen slapen? Wat hoop ik dat jullie meisje nog even in jouw buikje wil blijven voor ze de wereld komt aanschouwen... Groei nog maar even veilig bij mama Fran-Baby!!! Sterkte meis.... Xxxx
Heb niet meer geslapen heb toch wel weeën die nu op ctg goed zichtbaar zijn. Bedankt hè ben nog net geen 30 weken.....