Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dappere dochter! Wat ongelofelijk om te lezen hoe alles verlopen is. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat jullie meisje het snel super gaat doen, gelukkig lijkt ze nu het stijgende lijntje te pakken te hebben.
Ik kan me voorstellen dat je je teleurgesteld voelt in het zkh... Er kunnen echter goede redenen schuilgaan achter bepaald handelen ( met ontsluiting bijv. Komen ook veel belangrijke hormonen vrij als voorbereiding op de AH, bijv...) dus daarom laten ze dat misschien gebeuren. Terwijl jij je nu druk maakt over iets wat weer fout ging. Zo zonde vd energie meissie! Je hebt je energie nodig voor je kleintje! Schrijf al je irritaties op en bespreek deze op het moment dat je ze kwijt kan... Bijv. Bij ontslaggesprek of gesprek met je eigen Gyn. Dan ben je het voor dat moment wel ff kwijt en kan je de rest van je tijd en energie besteden aan je kleine meid en haar grote zus! Jullie meisje heeft nu ook nog steeds die sterke mamma nodig! Dus mijn advies; richt je op je kleine meissie! Lfs!
Ten eerste gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, maar natuurlijk ook veel sterkte! Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!!
Ik snap helemaal wat je zegt, Soef. Maar als het zo weloverwogen was, dan hadden ze niet steeds ontkend dat Frannie weeën had. En was er dus ook eerder gekeken, zodat een spoed-ks onder volledige narcose niet nodig was geweest. Een scenario dat Fran gisteren al aan zag komen. En er is al zo veel misgegaan de afgelopen weken. Dat helpt niet. Natuurlijk is de kleine nu het belangrijkst, en de rest van het gezin, het eigen herstel. Maar je wilt je op z'n minst toch even gehoord voelen, communiceren. Iemand die zegt: ik snap dat je het zo voelt, het had niet zo moeten en hoeven gaan, sorry. Ik hoop dat die gelegenheid er spoedig komt, zodat je stoom kunt afblazen. Want dat is ook belangrijk.
Ik ben een stille meelezer maar wil je toch even feliciteren met jullie dappere meid Luna! Ook complimenten voor jou meid! Ik duim mee dat jullie meisje beetje bij beetje opkrabbelt en nog even goed verder mag groeien en ontwikkelen. Hoop snel te lezen dat jullie haar hebben mogen knuffelen en vasthouden.. Sterkte!
Ze weigerden te kijken de vpk die er gisteren overdag was kwam meteen en was helemaal ontdaan door de afloop zij had mij goed overgedragen aan de volgende ploeg en die vpk vond dat het geen weeën waren. Ook de arts wilde niet kijken ivm infectiegevaar. ... ondertussen was mijn kind dus in levensgevaar! Maar waar ik mee zit is dat geen enkel iemand erkent dat hoe het is gegaan niet normaal is. Niemand doet ergens een uitspraak over. Zeggen dat ze er niet bij waren etc etc. Nu krijgen wij een gesprek met de gynaecoloog die de keizersnede gedaan heeft. We willen exact weten wat er gebeurd is. Ik kan dit zo niet verwerken. Zelf zie ik witter dan wit en ik hoor straks wat ze gaan doen. IJzerinfuus of transfusie. Ik heb nog de katheter want ik kan niet op mijn benen staan.... dus mobiliseren gaat ook niet lukken voorlopig. Maar goed nieuws: Luna heeft 1 cc van mijn gekolfde melk via de sonde mogen krijgen zo fijn!!! Echo van hartje en hoofdje zijn goed! Alleen onder blauwe lamp maar dat hebben bijna alle premature kindjes volgens de vpm. So far.... so good.... een wondertje
Mee eens, dit kan niet zo. Standaard-ziekenhuisreutel: nooit je fouten toegeven en geen uitspraken doen over collega's. Je voelt je dan vreselijk in de kou staan. Ik hoop dat je straks een goed gesprek hebt en tzt echt een klacht indient, al is het maar voor hen die na je komen. Dit is gewoon niet goed gegaan, klaar uit. Ze hadden je serieus moeten nemen, niet iedereen gilt de boel bij elkaar bij ontsluitingsweeën, hallo! En een echo levert geen infectiegevaar op. En sowieso al die weken fout op fout op fout en luisteren ho maar. Dit had ook heel anders kunnen aflopen, verdorie. En het gaat wel om jullie kind. Maar wat een supernieuws dat ze al bv krijgt. Wat snel!!! En de eerste goeie echo's zijn binnen, yes, yes, yes!! Die meid is een knokker, Fran. Dat kan niet anders. Ps blauwe lamp liggen ze allemaal onder. Standaard. Xx
O, en klote dat je je zo slecht voelt. Over een paar weken voel je je vast een stuk beter, maar al die weken liggen, de spanning en stress, de onzekerheid en irritaties, de weeën en het bloedverlies, nachten niet slapen en dan ook nog de OK... dat was ook mijn traject. Zorg heel goed voor jezelf Fran, het is een lange weg. Xxx
Wat fijn dat ze al van mama's melk heeft gedronken! Daar wordt ze groot en sterk van! En die blauwe lamp is normaal inderdaad, moest ons zoontje destijds ook. Hopelijk kan de gyn je meer verklaring geven omtrent alles, zodat je het kan verwerken. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt.
Meid proficiat!!! & alles komt wel goed! Dikke dikke zoen, Leentje, Kenneth, Grimm & .... (Lauren ) ...
Wat fijn dat het zo "goed" gaat! Een opluchting dat het hoofdje en het hartje goed zijn. Hebben ze ook gezegd hoeveel echo's ze van haar schedeltje gaan maken? (Zijn er hier 3 in 3 weken geweest). Klopt, veel prematuurtjes gaan onder de zonnebank. Hier twee keer. En nu al mama's melk! Als ze een beetje van de vechtlust van haar mama heeft dan komt ze er wel
Lieve Frannie + frannieman en grote zus, Allereerst: Welkom Luna! Wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid toe. Ten tweede: Zo zie je maar weer, je intuïtie laat je niet in de steek. Ziekenhuis heeft inderdaad, in mijn ogen, fouten gemaakt of verkeerde keuzes. Dit was echt onnodig geweest! Wat ben jij sterk Frannie! Superwoman!
Klinkt goed van jullie kleine Luna! Die lamp is idd heel normaal (was hier ook). En dat ze jouw BV kan krijgen is helemaal super! Succes met het kolven en pas ook goed op jezelf, hoop dat jij ook snel opknapt! Lfs.
Lieve Frannie, Gefeliciteerd met de geboorte van Luna! Heel veel sterkte de komende tijd! Groei maar goed lieve Luna!
Heb geslapen! !!! Tot 5.15... Heb doorgedramd en mijn hb was dus 4.8 en er is inmiddels een ijzer infuus doorheen. Ik heb overal spierpijn en het gevoel dat ik overreden ben door een vrachtwagen. Omdat Luna met geweld uit me is gehaald denken ze dat ik daarom overal pijn heb. We horen straks hoe het met Luna is. De neonatoloog is verbaasd over de kleine meid want ze is zo goed vooruit gegaan en ze zouden vannacht wat zaken proberen af te bouwen. Geebn bericht is goed bericht dus als er niet iets levensbedreigends is dan bellen ze niet. Ik vraag mezelf af hoe ik weer op de been ga komen. Moest hulp hebben om mezelf enig sinds fijn in bed te installeren. Ik kan alleen op mijn rug liggen draaien op zij is nog te pijnlijk. Maar ik ben blij met deze uren!
Lieve meid toch, kon ik maar iets voor je doen! Straks brandt er hier weer een kaarsje ze! Dikke knuffel! Blij dat Luna het goed doet! X
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, dat ze ondanks haar moeilijke start mag opgroeien tot een prachtig mens! Verder wil ik jou ook heel veel beterschap toewensen, je lichaam heeft heel wat te verduren gekregen!!