OK, als jullie overproductie geen probleem vinden, dan is dat prima natuurlijk. Ik heb er zelf erg veel last van gehad. Ik had binnen 4 weken twee hele vrieslades in het Ronald MC huis vol liggen. Toen dochterlief daarna wel weer aan de borst kon toen kon ze bijna niet normaal drinken omdat ze bijna verdronk in mijn toeschietreflex/stuwing. Daarbij had ik dus zoveel dat ze enkel maar aan de voormelk toekwam en dus niet de juiste voeding kreeg. Voor beiden echt geen prettige periode. Met veel hulp van een lactatiekundige heb ik de productie wat minder kunnen krijgen. Zij gaf toen ook aan dat dit een veel voorkomend probleem is bij kindjes die eerst gekolfde melk krijgen, door bv ziekenhuisopname. Ze vond het jammer dat ik niet eerder contact had opgenomen, omdat dan het 1 en ander voorkomen had kunnen worden. Alles is dus maar een tip. Hoef je natuurlijk helemaaaaaaaal niets mee te doen. Ieder zn ding.
Nee dat klinkt niet fijn. Hier borst nooit gelukt door allerlei complicaties, dus dat probleem had ik niet. Vond zelf de overproductie dus juist superhandig .
Hier de voorraad uiteindelijk weg kunnen gooien ;( Vriezer bleek het niet goed te doen. Melk bedorven...
Dat is zonde ja. Wij kijken wel of ze de borst gaat pakken tzt is dan de eerste keer dat het zou lukken. Anders maar kolven en met de fles. En wel een goede tip om evr hulp te roepen van de lactatiekundige. Daatstraks liep er kostbaar goud mijn bed in en daarna toch nog 1 cc wat te gebruiken is.
Wat fijn dat Luna jouw melk krijgt, dat is het best dat je haar kan geven (naast heel veel liefde natuurlijk!). Ik heb de eerste maanden ook veel voor de diepvries gekolfd, de eerste week natuurlijk nog niet, maar bij mij kwam het heel snel op gang. Dat is ook wel weer anders van vrouw tot vrouw! Hopelijk is de rollercoaster van de afgelopen dagen een beetje voorbij en kan jij wat aansterken en Luna snel van de beademing af. Ze moet nu vooral goed groeien! Wel goed nieuws dat de echo van haar hoofdje goed was.
Bij ons op de NICU idd ook. Hoop dat ze bij jullie net zo pro-mama-melk zijn als bij ons. En of je dochter tzt de borst zal pakken... Het zou natuurlijk fijn zijn (bij ons pakte ze het wonderbaarlijk goed op, zelfs de lk. was verbaasd), maar dat is niet jullie eerste zorg (de mijne toen ook niet hoor). Maar dat ze al lekker mama-melk drinkt nu, dat is natuurlijk super!!! Want mama's melk is de beste!!! Daar kan geen Friso of Nutricia tegenop.
Ze zijn mega pro borstvoeding ze juichen al als ik bij wijze van 3 druppels kom brengen! Een beetje is al voldoende om op de lipjes te smeren voor de smaak en bescherming van het maagje. Nee het motiveert enorm als ze zo enthousiast zijn! Wanneer deden jullie het geboortekaartje?
Goed zo, dat gejuich komt me bekend voor. Maar het IS ook megagoed gewoon dat je nu al productie hebt. Dat duurde bij mij dagen hoor. Wij deden het toen alles in rustiger vaarwater kwam, rond 34 weken (zwangerschapsduur). Maar het is heel persoonlijk natuurlijk.
Snap ik wij willen ook nog even wachten ze is er pas net... zit ook nog te broeden op een mooi gedichtje niet te zwaar. Vooral niet dat ze geen geduld had en al wilde komen want dat lag niet aan haar.
Wat een goede verhalen Frannie! Tenminste jullie meisje is een echte knokker.. Super! Hopelijk zet ze deze lijn door. Hopelijk krijg jij ook snel meer antwoorden op je vragen zodat je alles wat meer los kunt laten en je volledig kunt focussen op Luna en je eigen herstel.
Nee, dat past inderdaad niet echt. Wij hebben haar vroeggeboorte niet genoemd op de kaart. Iedereen om ons heen wist ervan, en we vonden het op de een of andere manier niet relevant, denk ik. Maar wat ik zeg, het is superpersoonlijk. We zijn nooit zo met die kaarten bezig geweest de eerste weken, maar we voelden op een gegeven moment dat het oké was om ze te gaan bestellen en versturen. Sommigen doen het pas als het kindje thuiskomt, dan kan ook...
Wij hadden een kort gedichtje bedacht (een paar dagen ervoor) en dit alleen heel subtiel veranderd door ipv lieve jongen, lieve kleine jongen, te schrijven. Wij hadden na een week de kaarten weg, maar met 34 weken wel een ander begin dan jullie!
Wij hebben wel na n paar dagen de kaartjes verstuurd denk ik ( weet dat niet meer?), binnen n week ofzo. Wij hebben geen gewicht, lengte ed genoemd, alleen dat we pas kraambezoek wilden ontvangen als we weer thuis waren. Wij hebben ervan gemaakt "ons kleine meisje is klaar om de wereld te ontdekken" Verder n algemeen gedichtje niet op vroeggeboorte wijzend, maar wel op onze liefde voor haar.
Hallo Frannie, Had je mijn berichtje nog gelezen over het mogelijke verband tussen een laag ijzergehalte en een lage b12 waarde?
Wij hadden op ons kaartje "Te klein om vast te houden, te groot voor woorden". vind ik nog steeds een erg mooie tekst!
Hoi, ja vit b12 was goed een week of 3 geleden had na de check ook nog een vitamine b12 injectie gehad. Zij zeggen dat het puur door bloedverlies komt.