Vroegtijdig gebroken vliezen 22 wkn zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    wat super dat ze bij je heeft mogen liggen!

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat fijn dat Luna het goed doet frannie! En kunnen buidelen, super.

Even inhaken over het stuk lopen etc. Heel normaal dat dat allemaal nog niet wil! Je hebt een paar dagen terug een buikoperatie gehad. Dat heeft vest veel rijd nodig om te herstellen.

Ik kon de eerste dag na mijn ks staan/lopen/douchen etc. Maar die tweede dag kreeg ik me toch een klap. Godsamme wat deed m'n buik zeer. Kon niet meer lopen, ook niet plat liggen. Ik vond het echt verschrikkelijk. Ben 6 dagen na de ks ontslagen en ook toen liep ik nog amper. In bed liggen ging toen wel weer oke. Maar fijn was anders. Het enige wat de pijn minder maakte, was buidelen met Quinten :).

Wat je ook niet moet vergeten is dat je niet 'gezond' je ks in bent gegaan. Dat werkt het herstel ook alleen maar tegen. Dus pak echt je rust en doe niks waar je je niet prettig bij voelt.

Oh en super dat het kolven zo goed lukt!! Echt knap om al zo'n opbrengst te hebben de eerste dagen.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat fijn, Frannie. Eindelijk je kleintje vastgehad. En zonder de easy flow, dat is helemaaaal knap van Luna! Ik had dat ook de eerste keer, dat ze dan op je ligt en dat ze zo klein voelt als een diertje. Het is een enorm verschil met een voldragen baby. Heb je haar stemmetje al gehoord? Dat huiltje is echt heel lief hè. O smelt, wat heerlijk voor je.

Qua de rest: laat je niet te snel wegsturen. Ik heb na de OK nog vijf dagen gelegen. Lopen kon ik toen nog niet maar wel liggen. Maar jij hebt een buikoperatie gehad na zes weken plat, wat anderen ook al opmerken. Dat is inderdaad andere koek. Je moet nog een paar maanden op en neer naar het ziekenhuis, als je je nu al laat wegsturen dan heb je een brakke start waar je nog lang last van hebt.

De rest klinkt super. De lange lijn, van alles afbouwen... Hebben ze het al over overplaatsing gehad?

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat super dat je hebt kunnen buidelen!!!
    Sterkte met je eigen herstel, zo te lezen ben je nog lang niet klaar om ontslagen te worden

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Wat fijn dat je je meisje bij je hebt gehad!
    Sterkte met het medische gedoe waar jullie je in bevinden.. zoveel aan de hand.. zoveel mensen zoveel meningen.. bij je zelf blijven is een hele dagtaak waarschijnlijk. Samen met je eigen herstel uiteraard, logisch dat dat even wat langer duurt hoor.

Dat ferro infuus werkt de komende weken, met ijzerpillen er dagelijks bij had ik binnen drie weken mn hb van 4,0 naar 7,2, jij hopelijk ook.

Fijne dag gewenst!!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Stemmetje?! Die huilt minstens zo hard als een oudere baby! Zo die laat zich wel horen! Het wassen vond ze vreselijk en dat liet ze weten ook.

De ademhalingsondersteuning is er helemaal al gebleven en geen saturatiedips gehad.

Ik heb nog geen arts gezien maar de papegaai is al van het bed gehaald en ze hadden het Ronald mc Donald huis al gebeld dat ik echt een andere kamer moet ivm bet niet traplopen. Dus ze willen me vandaag weg hebben.
    En natuurlijk wil ik het liefste weg maar hoe moet ik dan in godsnaam op de been komen. Ga in ieder geval om fysio te vragen.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #1347 Maria999, 23 mei 2013
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
    Meen je dat nou? Helemaal geen ademhalingsondersteuning meer en geen saturatiedips? Dat is echt heel bijzonder hoor, bij deze termijn. Dat lukt zelfs veel 34-wekers niet!

En ze huilt net als een oudere baby? Ik heb heel wat prematuren gezien 'in mijn tijd', maar die hadden allemaal van die zielige piepjes. Je hebt een wonderkind!

Ze zijn wel erg voortvarend hè? Word je eerst nog wel even onderzocht door een arts voor ze je bij het RMC afzetten?

O, en dan nog wat, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze jouw kleine nog erg lang houden daar, als ik het zo hoor. Stel dat ze morgen wordt overgeplaatst, is het dan echt alle heisa waard om voor 1 dag naar het RMC te gaan? :D

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat kan ik me idd ook herinneren van de NICU, al die zielige piep-huiltjes. Het klonk vaak zo onnatuurlijk uit die kleine mini-lijfjes. Top dat Luna al zoveel long-volume heeft. Klinkt allemaal zeer hoopvol.

Wat betreft je ontslag: snap ik weinig van. Als je nu enkel een keizersnede had gehad, zonder voorgeschiedenis...
    Maar goed, hopelijk is het zoals Maria zegt en kan Luna over niet al te lange tijd al worden overgeplaatst.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat meen ik echt! Ze heeft een neussonde en een lange lijn voor medicatie enzo. Wel weer onder de blauwe lamp.

Ik krijg als het goed is de fysiotherapeut vanmiddag.
    Morgen dan met ontslag.

Luna moet wel de voedingen kunnen verdragen en ze kan nu nog maar 2cc per keer hebben.
    Laat haar hier nog maar even dit voelt heel goed.....
    Ik ben hier toch pas 6, 5 week ;)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Eigen gynaecoloog is geweest. Was ook heel meelevend en zo meteen is er grote visite daar kaart ze het aan. Ze gaat de betreffende vpk ook zelf aanspreken. En ze komt na de vergadering terug om terug te koppelen. Nu kan je dat zien als slijmen maar ik zie dat ze het meent. Ze staat volledig achter ons en dat laat ze heel goed merken

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Snap ik helemaal hoor, maar ze laten haar ook pas gaan als ze het vertrouwen.

Die blauwe lamp zal wel een tijdje af en aan blijven, gaat vanzelf over. Wel een beetje sneu, maar ach, als dat alles is...

Is er in Roermond een highcare dat je weet? Of alleen een medium care? Daar zal het ook van afhangen hoe snel ze over zou gaan.

Jeetje, ze doet het echt top hè!

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Heel goed, het gaat ook wel erg rap hoor. Wat ik zei, ik had niet eens een buikwond, maar was ook zo gesloopt. Een paar dagen langer dan de standaard 5 lijken me heel verdedigbaar gezien de uitzonderlijke omstandigheden.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn dat je je gyn achter je hebt staan! Ik zie het niet als slijmen maar als lering van fouten die zijn gemaakt. Hopelijk nu weer patient voorop!
    Ook heel goed dat ze de vpk er op aan gaat spreken. Hoop dat ook zij open staat voor lering, zodat het een volgende keer anders zal gaan. Dat is toch het enige dat je kunt hopen, want terugdraaien kun je niets.

Echt top dat Luna het zo goed doet. Weet je zeker dat je nog maar 30 weken was? ;)

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Haha, je gaat er haast aan twijfelen hè :D.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja haha dat is echt maar 30 weken....

De gynaecoloog is terug geweest.
    Er wordt een speciale vergadering gepland met iedereen erbij die bij mijn opname betrokken is geweest.
    Zelf wordt ik vertegenwoordigd door mijn eigen gynaecoloog.
    Ze gaan stap voor stap na waar iets fout is gegaan in de communicatie om zo te kijken wat er verbeterd moet worden.

Ik ben hier zo blij mee! Ik ben niet uit op het indienen van een klacht maar op erkenning en dat krijg ik helemaal nu.

Dan is er met 6 weken een nacontrole bij mijn eigen gynaecoloog en die trekt daar een uur voor uit...

Dus ik ben zeer tevreden!!!!

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Heel goed!

En mag je nog even blijven?

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als het kan morgen ik wil dat de fysiotherapeut ook een eerlijke mening geeft

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien een idee om je gyn een linkje van dit topic te geven? Haha ;) , dan kan ze zelf alvast even op papier zetten waar het (in ieder geval in de ogen van de patient) niet helemaal gegaan is zoals gewenst. (haal ik nog even snel wat onzinnig gewouwel van mezelf weg, haha)
    Ik schrijf het half als grapje, maar je hebt wel een heel mooi naslagwerk zo met dit topic... Je kunt ook natuurlijk nog even zelf de punten op papier zetten waarvan jij vindt dat ze absoluut anders hadden gemoeten en het doorspelen aan je gyn. dan kan die het meenemen in de vergadering.

Fijn dat ze het nu eindelijk serieus gaan aanpakken! Een klacht indienen of een ziekenhuis aanklagen... ik lees het geregeld hier op het forum. In mijn ogen heb je er idd meestal niets aan. Het leed is geleden. Erkenning van de fouten en vooral lering voor de toekomst is in mijn opinie het allerbelangrijkst. Hoop dat ze naar jou ook heel goed terugkoppelen wat er uit de vergadering is gekomen.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien kan beheer iets voor me doen het zijn wel heeeeeeeeeeel veel pagina's

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik lees zo eens je mooie nieuwe onderschrift... Het is echt een wonder hè. En het is bijna exact mijn verhaal, alleen is jouw kleintje 1 dag eerder geboren ;).

Deel Deze Pagina